Citat:
Sexualiserat våld och tvång mot kvinnor är "inbyggt" i alla patriarkala samhällen.
Så gott som alla nationer i världen idag har varit eller är fortsatt patriarkat, finns några få undantag.
I de samhällen, som vårt i Sverige ex, där patriarkatet mer sitter i div. tänk och strukturer så existerar detta våld fortsatt. Problemet existerar alltså även i Sverige, och är inget som "tas hit".
Så gott som alla nationer i världen idag har varit eller är fortsatt patriarkat, finns några få undantag.
I de samhällen, som vårt i Sverige ex, där patriarkatet mer sitter i div. tänk och strukturer så existerar detta våld fortsatt. Problemet existerar alltså även i Sverige, och är inget som "tas hit".
Men fattar du inte? Jag säger inte att problemet inte hade existerat om vi hade haft 0 invandring. Sluta förvräng och fokusförflytta när du blir ställd mot väggen.
Anser du att det finns ingen risk att problemet förvärras i Sverige om man tar hit sydafrikanska män som du hävdade tidigare som våldtar kvinnor som galningar i Sydamerika?
Citat:
Invandringsfrågan handlar om mer än enkom risk för att invandrare ska begå brott. ALLA grupper av människor har en viss % som begår brott. Finns inga folkgrupper nånstans i världen som är fria från kriminalitet eller individer som ex är psykopater eller nutcases...
Samma resonemang som du gör går ju göra gällande nya generationer...varje ny genration kommer innehålla X% som garanterat kommer begå brott som vuxna...ok, då måste vi sluta helt föda barn, eller?
Samma resonemang som du gör går ju göra gällande nya generationer...varje ny genration kommer innehålla X% som garanterat kommer begå brott som vuxna...ok, då måste vi sluta helt föda barn, eller?
. Jag har aldrig uttryckt det resonemanget som du hävdar att jag har gjort. Som vanligt kör du med oärliga tekniker och klassisk fokusförflyttning
. Feministisk mytomani är i farten igen. Tror du på fullaste allvar att din banala strategier fungerar mot någon som har stenkoll på statistiska koncept?
Jag förväntar mig inte att invandrare som grupp begår 0 våldtäkter, inte heller förväntar jag mig det ifrån svenskar. Det är en naiv föreställning även fast det vore önskvärt. Däremot så vill jag givetvis inte öka på antalet våldtäkter per capita i Sverige.
Tar vi hit människor, och vi leker med tanken att de har en överrisk för att begå olika brott, exempel våldtäkt, ja men då blir ju samhället osäkrare. Och då undrar jag, med tanke på hur samhället ser ut idag ifrån tidigare, vill du verkligen chansa och ta hit en massa människor ifrån alla möjliga platser precis som tidigare? Är det vad du vill? Jag är nyfiken.
Citat:
Det och de jag skrivit i andra trådar är att kriminalitet främst orsakas av socioekonomiska faktorer. utanförskap, fattigdom, kassa sociala förhållanden leder oftare till kriminalitet än dess motsatser. Och invandrare tillhör oftare de grupper i samhället som just hamnar i utanförskap, fattigdom och som oftare bär på div. trauman. Detta i kombination med riskfaktorer såsom manligt biologiskt kön, ungdom m.m.
leder till överrepresentation av kriminalitet hos just invandrare, säkert gällande över hela världen i alla dess varianter...Svenskar som invaderade till USA mitten av 1800 talet var garanterat mer kriminellt benägna än urbefolkningen.
leder till överrepresentation av kriminalitet hos just invandrare, säkert gällande över hela världen i alla dess varianter...Svenskar som invaderade till USA mitten av 1800 talet var garanterat mer kriminellt benägna än urbefolkningen.
Du har fortfarande svårt att skilja på orsak och verkan och association. Statistikens nybörjarnivå behärskar du inte ens.
''Brås litteraturgenomgång visar att olika studier har funnit stöd för flera av dessa förklaringsmodeller, och att det i dag inte finns någon enighet i forskningen kring vilken modell som bäst förklarar kopplingen mellan socioekonomisk bakgrund och brott. Gemensamt för förklaringsmodellerna är dock att individens socioekonomiska bakgrund inte anses ha någon direkt kausal effekt på risken för brott''
Källa: https://bra.se/download/18.3808406a192bd2f0b728db2/1730801105270/2023_3-Socioekonomisk-bakgrund-och-brott.pdf (sida 9).
Varken socioekonomiska faktorer, kön eller ålder förklarar varför invandrare dyker upp som de gör i den svenska statistiken.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-01 kl. 12:02.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-08-01 kl. 12:02.
.