2025-01-02, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag förstår att det är pinsamt när någon klär av dig på det viset, du hade precis fått visa hur god och empatisk du är och vipps så blev du blottad offentligt. Det var ju inte så det var meningen att det skulle gå eller hur?

Pinigt... 😳

Du är verkligen i ditt esse idag.

Du förstår tydligen fortfarande inte andemeningen i frågeställningen och varför kvinnor svarar som de gör.
Citera
2025-01-02, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrixpelleTrollkarl
Det vi kom fram till var att det fanns ingen rationell grund bakom kvinnors beslut att välja en björn framför en man. Det är bara ett hysteriskt känsloutspel på bekostnad av män. I ett sådant läge måste män försvaras vilket gjordes med bravur och feministerna blev intellektuellt manglade.

Aja, nu är jag klar här. Finns inget mer att diskutera.

Frågan ska inte tolkas bokstavligt.
Kvinnornas svar bygger på erfarenheter.
Citera
2025-01-02, 12:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du är verkligen i ditt esse idag.

Ok jag ber om ursäkt, det var ett fånigt svar av mig.

Ser riktigt töntigt ut när jag läser det så här i efterhand.
Citera
2025-01-02, 12:17
Medlem
Citat:

Kvinnors svar byggde inte på rationellt utan känslomässigt resonerande.

Merapi var den som började prata om siffror och även gjorde en uträkning som hen menade visade att det är farligare att möta en man än en björn. Merapi är trådskaparen och satte den röda tråden för tråden i någon mån. Detta anpassade sig folk till vilket är helt rätt.

Men det slutade handla om siffror och rationellt resonerande så fort Merapi insåg att hen hade blivit rättad. Då helt plötsligt handlade det om hur kvinnor ''kände'' blabla. Vi kallar detta för en klassisk efterkonstruktion.

Om du läser första inlägget i tråden så står det inget om att tråden riktar sig specifikt till kvinnor eller att rationellt resonerande inte är det relevanta att ta fäste vid.

Det här är ett diskussionsforum. Det finns inget annat vettigt sätt att resonera kring frågeställningen på än på ett sätt som bygger på logik och statistiskt resonerande. Så är det.

Irrationella känslor går bort. Men nog om detta. Trådskaparen blev rejält korrigerad. Precis som många andra feminister.
Senast redigerad av TrixpelleTrollkarl 2025-01-02 kl. 12:19.
Citera
2025-01-02, 12:29
Avslutad
Citat:
Fast nu vet vi ju att personer med vissa neuropsykiatriska funktionsnedsättningar inte KAN tolka annat än bokstavligt.
Citera
2025-01-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu vet vi ju att personer med vissa neuropsykiatriska funktionsnedsättningar inte KAN tolka annat än bokstavligt.

Dina tramsiga härskartekniker är löjliga. Givetvis hade du aldrig pratat på det här sättet i verkligheten.

Att vara duktig på logisk slutledning innebär inte att man nödvändigtvis lider av någon neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.

Jag känner att jag måste bemöta detta och ett annat inlägg en allra sista gång innan jag slutar svara dig helt.
Citera
2025-01-02, 13:04
Medlem
Citat:
Du påstår att trådskaparen inte specificerat någonstans att det handlar om att validera kvinnors irrationella känslor trots att trådskaparen skriver ordagrant redan i första inlägget

Det är du som tolkar saker ordagrant.

Jag syftar på att trådskaparen aldrig kommunicerade/specificerade i sitt första inlägg att diskussionen i tråden ska ha en specifik prägel som syftar till att validera kvinnors känslor. Inte heller nämndes något om att tråden startades för att specifikt undersöka vad bara kvinnor på flashback tycker. Utöver detta så var trådskaparen den som själv började babbla om siffror och som även gjorde ett försök att presentera en uträkning som hen menade visar på att män är farligare än björnar.

Det är ju trådskaparen som sätter den röda tråden för en tråd i någon mening och folk anpassade sig till detta.

Det ovannämnda leder till att logiskt och statistiskt resonerande blir relevant.

Men det var inte så kul längre för trådskaparen när hen insåg att hen hade tänkt fel.

Att du och dina kompanjoner har svårt för det här med logisk slutledning vet alla.

Citat:
”Svaren blottar hur hotade många kvinnor känner sig av män”. Sedan hittar du på (vilket är tramsigt, omoget och oärligt för att använda din egna beskrivning) att trådskaparen sagt att det är farligare att möta en en man än björn, och att trådskaparen dessutom gjort en uträkning på detta.

Läs och lär:

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är just pga logik som kvinnor väljer björnen.

Björnar är mindre riskfyllda att möta för en kvinna än män.

Mindre riskfyllt att möta betyder mindre farliga att möta. Alltså insinuerar Merapi att det är farligare att möta en man än en björn som kvinna. Det blir den logiska följden ditt pucko. Det är det som är poängen.

Du verkar haka upp dig på den exakta ordagranta skrivelsen.

Citat:
Jag tror att du har svårt att förstå helt enkelt.

Då jag förstår att du heller inte förstått reglerna så förtydligar jag igen att det inte är tillåtet att starta nya användare i takt med att de gamla blir avstängda.

Citat:

Det är inte tillåtet att köra med personangrepp. Du förstår alltså inte reglerna själv.

Du är en pajas som bara sitter på FB och provocerar. I verkliga livet hade du inte sagt ett skit för hade du gjort det så hade du blivit ordentligt tillrättavisad .

Fortsätt tramsa du tills du går hädan. Jag kommer inte ge dig något mer av min tid. Nu blir det verkligen inga fler svar ifrån mig någonsin.
Senast redigerad av TrixpelleTrollkarl 2025-01-02 kl. 13:31.
Citera
2025-01-02, 13:32
Medlem
Citat:
Kvinnors svar byggde inte på rationellt utan känslomässigt resonerande.

Merapi var den som började prata om siffror och även gjorde en uträkning som hen menade visade att det är farligare att möta en man än en björn. Merapi är trådskaparen och satte den röda tråden för tråden i någon mån. Detta anpassade sig folk till vilket är helt rätt.

Men det slutade handla om siffror och rationellt resonerande så fort Merapi insåg att hen hade blivit rättad. Då helt plötsligt handlade det om hur kvinnor ''kände'' blabla. Vi kallar detta för en klassisk efterkonstruktion.

Om du läser första inlägget i tråden så står det inget om att tråden riktar sig specifikt till kvinnor eller att rationellt resonerande inte är det relevanta att ta fäste vid.

Det här är ett diskussionsforum. Det finns inget annat vettigt sätt att resonera kring frågeställningen på än på ett sätt som bygger på logik och statistiskt resonerande. Så är det.

Irrationella känslor går bort. Men nog om detta. Trådskaparen blev rejält korrigerad. Precis som många andra feminister.

Kvinnor svar bygger på tusentals år av samlad erfarenhet av hur vanligt det är att män de facto, ägnar sig åt att skada kvinnor, parallellt med tusentals samlad erfarenhet av hur sällan just björnar ägnar sig åt detta.

Män kan aktivt knalla ut i en skog eller stad, i akt och mening att leta upp kvinnor att utsätta för sexuellt våld ex. medan björnar, och det mesta av vilt, måste hamna i mycket specifika situationer för att de ens skulle komma på tanken.

jag har ingenstans sett mig blivit "rättad" på nått som helst sätt och allra minst av just dig.
Att jag inte svarar dig och dina förvirrade uträkningar som inte har med nått som helst med trådämnet att göra ens, har med att jag blir uttråkad, se min signatur.
Senast redigerad av Merapi 2025-01-02 kl. 13:49.
Citera
2025-01-02, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor svar bygger på tusentals år av samlad erfarenhet av hur vanligt det är att män de facto, ägnar sig åt att skada kvinnor, parallellt med tusentals samlad erfarenhet av hur sällan just björnar ägnar sig åt detta.

Män kan aktivt knalla ut i en skog eller stad, i akt och mening att leta upp kvionnor att utsätta för sexuellt våld ex. medan björnar måste hamna i mycket specifika situationer för att de ens skulle komma på tanken.

jag har ingenstans sett mig blivit "rättad" på nytt som helst sätt och allra minst av just dig.
Att jag inte svarar dig och dina förvirrade uträkningar som inte har med nått som helst med trådämnet att göra ens, har med att jag blir uttråkad, se min signatur.

Jag syftar på en gammal rättning i mitt inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag har varit avstängd tillfälligt ifrån FB, därför har jag inte kunnat replikera förrän nu.

Jag kommer nu svara rätt så utförligt. Jag tror det kan vara lärorikt för vissa av er att se hur en person med statistisk kompetens tänker kring ett problem och hur han hanterar folk som inte har den kompetens som krävs............

Att du tycker uträkningarna är förvirrande är fullt förståeligt eftersom om du förstod dem så hade du inte begått samma misstag om och om igen på nytt i andra trådar.

Uträkningarna är korrekta dock och hade du haft tillräckligt starka logiska färdigheter så hade du sett det.

Det finns även en nyligen färskning rättning av ett annat dumt påstående som du har gjort i en annan tråd:

Citat:
Läs och lär:

1) Du har glömt att ta i beaktning exponeringsgraden. Det är precis samma misstag som du gjorde i björn vs man tråden när du presenterade din felaktiga uträkning. Varför lär du inte av tidigare rättningar för? De görs för att du ska utveckla ditt sätt att tänka på.....

Vem som rättar skiter jag i. Det viktiga är att det görs.

Att du inte svarar är för att du inte har någon giltig comeback eftersom rättningarna är korrekta.
Senast redigerad av TrixpelleTrollkarl 2025-01-02 kl. 13:46.
Citera
2025-01-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vänligen skriv det igen för jag förstår inte vad du menar.

Hjälper inte att skriva det igen när du ändå inte fattar.
Citera
2025-01-02, 13:53
Medlem
Citat:
Det vi kom fram till var att det fanns ingen rationell grund bakom kvinnors beslut att välja en björn framför en man. Det är bara ett hysteriskt känsloutspel på bekostnad av män. I ett sådant läge måste män försvaras vilket gjordes med bravur och feministerna blev intellektuellt manglade.

Aja, nu är jag klar här. Finns inget mer att diskutera.

Varför skulle det vara rationellt grundat? Varför skulle kvinnor inte få vara rädda för okända män?

https://samnytt.se/fredrik-atalas-for-kniv-och-hammarmord-pa-74-aring/

Här har du ett färskt exempel på varför kvinnor fruktar att möta en man. Ta din rationalitet och stoppa upp den där inte solen lyser.
Citera
2025-01-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skulle det vara rationellt grundat? Varför skulle kvinnor inte få vara rädda för okända män?

https://samnytt.se/fredrik-atalas-for-kniv-och-hammarmord-pa-74-aring/

Här har du ett färskt exempel på varför kvinnor fruktar att möta en man. Ta din rationalitet och stoppa upp den där inte solen lyser.

De får väl vara hur rädda de vill. Men det innebär inte att jag och andra män kommer att acceptera grundlösa påståenden på mäns bekostnad.

I din röv lyser inte solen exempelvis. Är det där du vill att jag ska stoppa upp min rationalitet ?

Lägg ner manshatandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in