Citat:
Ursprungligen postat av
Aakke
Tjejen borde avslutat detta som hennes vänner och familj tydligen tyckt under lång tid.
Hade hon gjort detta så hade hon sluppit ha en tickande bomb runt sig som exploderar på en toalett utav alla ställe.
Precis, sambon misshandlar, där är en av triggersen till varför ni hatar på kvinnan, vilket är konstigt.
Var inne i en liknande tråd med liknande brott där du också satt och hetsade på samma sätt. Där slutade med att en av parterna tog livet av sig, är det ditt mål här också? Hur känner du kring det?
Yrs, det borde hon (eller sambon) ha gjort. Men det låter som en stark traumabindning, de kan vara svåra att bryta.
Citat:
Ursprungligen postat av
pulverhonung
Tomat och akke är mer upprörda över att mannen svikit sin fru och sina barn där hemma än att tjejen har ljugit om en våldtäkt.
Nästan fascinerande att man kan lägga fokus på det istället för det väldigt allvarliga brott, det är antingen ett par rabiata feminister eller manshatare vi ser här.
Du verkar ha lite svårt med läsförståelsen.
Det
allvarligaste här är själva
lagbrotten. Där den falska angivelse
och medhjälp till den falska angivelsen är allvarligare än misshandeln.
Men när ni dillar om otrohet. Så är målsägandes otrohet värre än 21-åringens.
Allvarlighetsgraden rankar jag såhär:
1. 21-åringens grova falska angivelse och sambons medhjälp till grov falsk angivelse. Båda anser jag är lika grova brott.
2. Misshandeln som sambon utsätter målsägande för.
3. Målsägandes otrohet mot sin fru som han har två små barn med och påstår sig vara lyckligt gift med. Ingen lagbrott, men moraliskt förkastligt.
4. 21-åringens otrohet mot sin sambo. Inga lagbrott, men moraliskt förkastligt, även om förhållanden är dåligt.
Så diskuterar ni otrohet, så är målsägandes otrohet värst. Så sluta diskutera otrohet om ni inte tål att höra att målsägandes otrohet är värst. Handlar Dock inte om hans könstillhörighet, utan om graden av
svek.
Och diskuterar ni brotten, så hamnar 21-åringen på delad förstaplats med sin sambo. Och han hamnar även på 2:a plats. Så blir svårt att diskutera den enas brott utan att diskutera den andres brott. I synnerhet som sambons brott utlöser 21-åringens brott.
Inget av detta är vare sig manshat eller kvinnohat. Utan en rankning av allvarlighetsgraden på händelserna, enligt mig.