Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-31, 19:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Position55555
Pajas, lyssna på rättegången din clown. Fanns så klart inga bevis mot honom, hade aldrig kunnat gått till åtal. Hon ska dömas och få ett straff. Det är väldigt allvarligt de hon har gjort. Vänder mig endast mot fängelse som påföljd. Ung tjej, ostraffad med jobb. Samhället ska straffa henne men inte döda, vilket fängelse gör.

Lyssnar på den! Just i skrivandets stund!
Att hon fortfarande sitter och ljuger så in i helvetet bara för att hon inte vill framställa sig som den den väldigt sexiella och impulsiva (inget fel i de) hon är, så önskar hon hellre ett helvete för en annan människa.
Jo… hon ska skämmas och sitta. Lääääänge!
Att lyssna på henne är galet! Hon är störd! Hon kommer inte dra sig för att göra samma sak igen. Det ligger i hennes natur. Skydda sig själv till vilket pris som helst!
Ska BO behöva gå genom det han gjort och kanske behövt vara häktad längre för att hon inte klarade av att erkänna och stå för att hon ville bli knullad?
Citera
2025-08-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Lyssnar på den! Just i skrivandets stund!
Att hon fortfarande sitter och ljuger så in i helvetet bara för att hon inte vill framställa sig som den den väldigt sexiella och impulsiva (inget fel i de) hon är, så önskar hon hellre ett helvete för en annan människa.
Jo… hon ska skämmas och sitta. Lääääänge!
Att lyssna på henne är galet! Hon är störd! Hon kommer inte dra sig för att göra samma sak igen. Det ligger i hennes natur. Skydda sig själv till vilket pris som helst!
Ska BO behöva gå genom det han gjort och kanske behövt vara häktad längre för att hon inte klarade av att erkänna och stå för att hon ville bli knullad?

Återigen. Hon ljuger och ska få ett straff för det hon gjort. Vänder mig endast emot straffet med fängelse för en ostraffad 21-årig tjej.
Sen borde du kanske också rikta all din uppenbara ilska lite mot VD-mannen som med fru och två småbarn föreslår att han ska gå in på ett toa med en 21-årig tjej på en personalfest med sina anställda. Eller hans erkända rattfylla i centrala Malmö där han kunde dödat exempelvis ett barn. Om vi ska räkna moralpoäng.
Citera
2025-08-31, 20:25
Avstängd
Citat:
Återigen. Hon ljuger och ska få ett straff för det hon gjort. Vänder mig endast emot straffet med fängelse för en ostraffad 21-årig tjej.
Sen borde du kanske också rikta all din uppenbara ilska lite mot VD-mannen som med fru och två småbarn föreslår att han ska gå in på ett toa med en 21-årig tjej på en personalfest med sina anställda. Eller hans erkända rattfylla i centrala Malmö där han kunde dödat exempelvis ett barn. Om vi ska räkna moralpoäng.

Tråden handlar om hennes lögn och att hon anklagar en oskyldig för våldtäkt. Klart som fan att hon ska ha ett ordentligt straff. Hon ljuger och på ett sätt som är obehagligt och hon tvekar inte en sekund. Hon säger till och med att hon gjorde rätt som anmälde honom för våldtäkt och iom att hon anmälde så ville hon att han skulle bli dömd så inga andra kan bli utsatta.
Nej fy.. hon är en obehaglig jävel!
Citera
2025-08-31, 21:30
Medlem
Citat:
Fängelse ska primärt vara för att skydda samhället. Hon har gjort ett enormt misstag, säkert under stark press. Common sense måste falla in med villkorlig dom här. Hoppas att (även tror) hovrätten bedömer det för en första och största sannolikhet en sista gång förbrytare. Fängelse hjälper ingen här, spara de kostnader för samhället. Försvarar inte brottet men tycker synd om henne när jag lyssnar. Misshandeln är de stora brottet här.

Är du helt tappad på riktigt, hon anklagar en oskyldig person (oskyldig till brott, visserligen skyldig till jävligt dåligt omdöme) för våldtäkt, hade han blivit dömd så hade han minst åkt på 3 år, karriär helt åt helvete i Sverige, familj som aldrig kommer se röken av igen. Allt på grund av att hon inte kan hålla sina ben stängda.

Det är helt rätt att hon får fängelse här, hade hon inte fått det så är det bara en tidsfråga innan nästa person blir offer för hennes gränslösa beteende. Hennes fitta placerade både henne själv och hennes sambo på kåken, bra jobbat
Citera
2025-08-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Det ligger i hennes natur. Skydda sig själv till vilket pris som helst!

Hon gjorde det inte för att skydda sig själv, utan hennes våldsamma kille från misshandeln. Det framgår både i rättegången och bevismaterialet. Hon försökte omrubricera våldet till "nodvärn" så att pojkvännen ingrep vid en våldtäkt, och inte misshandlade en annan person rätt hårt som han faktiskt gjort.
Citera
2025-08-31, 22:17
Medlem
Kvinnosynen i den här tråden är ju på en annan nivå; skrämmande.
Citera
2025-08-31, 22:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Hon gjorde det inte för att skydda sig själv, utan hennes våldsamma kille från misshandeln. Det framgår både i rättegången och bevismaterialet. Hon försökte omrubricera våldet till "nodvärn" så att pojkvännen ingrep vid en våldtäkt, och inte misshandlade en annan person rätt hårt som han faktiskt gjort.

Ja jo jag vet… men att hon håller fast vid sin lögn även nu när all bevisning finns och hon sitter i rätten så får man även intrycket av att hon även försöker få det att låta bättre än det är. Jag har läst FUP, flera gånger och även nu när jag lyssnade på rättegången och jag vet att det var för att få det att vara nödvärn, men ja, du förstår nog hur jag menar.
Citera
2025-08-31, 22:28
Avstängd
Citat:
Kvinnosynen i den här tråden är ju på en annan nivå; skrämmande.

Är kvinnosynen skev om man tycker att hon ska straffas hårt för att hennes lilla misstag (enligt dig) hade kunnat förstöra livet för många?
Citera
2025-08-31, 22:37
Medlem
Adelaides avatar
Tittar på facebookbilder av denne A och jag undrar bara hur fan E ens kunde fundera på att ligga med honom. Långt ifrån snygg. E är ju faktiskt rätt så söt till det yttre.

Inte för att det ändrar något, men vafan liksom...
Senast redigerad av Adelaide 2025-08-31 kl. 22:44.
Citera
2025-08-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skraeckodla
En gift familjefar på snart 40 kör rattfull till krogen och ligger med en 21-åring. Just snyggt att sätta sig i den här situationen.
På Paddyd sunkiga toalett. Han gör nog inte om det igen. Hoppas parterapin hjälper.
Citera
2025-09-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skraeckodla
En gift familjefar på snart 40 kör rattfull till krogen och ligger med en 21-åring. Just snyggt att sätta sig i den här situationen.

Män kommer att vara män. Familjelivet är väl inte så roligt egentligen. En spänstig liten tjej med tajt "mus" som han sa på rättegången är mer spännande än att tänka på en fru med förstörd kropp och massa småbarn som skriker hemma.
Citera
2025-09-01, 02:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Uppenbarligen en tjej som behöver stöd, inte fängelse.

Hon borde åtminstone ha fått 2 års fängelse med tanke på omständigheterna.

Straffet för grov falsk angivelse är fängelse i lägst sex månader och högst fyra år enligt brottsbalkens 15 kap. 6 §
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in