Citat:
Ursprungligen postat av
AldrigNojd
Är det bara jag som tycker det är helt orimligt att åka till Astrid Lindgrens värld med ett barn som inte ens har fyllt två år? De fattar väl ingenting där? Känns som Hanna skyndar med exakt allt och behandlar Lars som hon är mycket äldre än hon är. Vi tänkte åka dit när vårt barn är 4 år första gången.
Helt orimligt? Nej, det är inte helt orimligt. Det låter jättetråkigt att begränsa sig till lekplatser/rulltrappor/hissar/skog eller vad man nu kan göra dagligen med resonemanget att barnen ändå inte kommer minnas så då ska man inte hitta på något "större" (och dyrare).
Jag tycker Astrid Lindgrens värld låter jättemysigt och även om L kanske inte kommer minnas det när hon blir vuxen så är jag 100% säker på att hon tyckte det var roligt igår och kommer ha minne av det ett bra tag framåt.
Vi har åkt iväg på massa saker såsom djurparker, nöjesparker, museum osv. sedan barnen var små (1,5 år och uppåt) och jag ser inte det som slöseri utan barnen hade det mysigt och roligt då och vi vuxna tyckte också det var roligt och mysigt, vilket är lika viktigt det. Win-win.
Man kan ju ha resonemanget att det är slöseri då det kostar pengar men såååå dyrt är det inte? L går in gratis och det kostar just nu 515 kr/vuxen. Helt ok ändå.