2025-07-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Är det bara jag som tycker det är helt orimligt att åka till Astrid Lindgrens värld med ett barn som inte ens har fyllt två år? De fattar väl ingenting där? Känns som Hanna skyndar med exakt allt och behandlar Lars som hon är mycket äldre än hon är. Vi tänkte åka dit när vårt barn är 4 år första gången.

Det blir ju roligare för barnen när de har en relation till sagorna. Men L har väl redan plöjt alla tv program tack vare sin mamma trots det där med rekommendationer om skärmtid. Med det sagt så tror jag små barn kan ha roligt där ändå men det känns som onödiga pengar om man åker för barnets skull. Men nu tror jag att de åkte för Hannas skull. Vi var på en rolig utflykt för både vuxna och barn men det roligaste den dagen var ändå rulltrappan tyckte min så det var ju slöseri med pengar om vi åkt bara för barnets skull 😅
Citera
2025-07-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Det blir ju roligare för barnen när de har en relation till sagorna. Men L har väl redan plöjt alla tv program tack vare sin mamma trots det där med rekommendationer om skärmtid. Med det sagt så tror jag små barn kan ha roligt där ändå men det känns som onödiga pengar om man åker för barnets skull. Men nu tror jag att de åkte för Hannas skull. Vi var på en rolig utflykt för både vuxna och barn men det roligaste den dagen var ändå rulltrappan tyckte min så det var ju slöseri med pengar om vi åkt bara för barnets skull 😅

Sjävklart kan små barn ha roligt där! Inte det jag menade. Menade att de kan ha lika roligt någon annan stans och att det därför är onödiga pengar. Men visst, Hanna är ju familjens största barn så såklart skulle de åka dit nu…
Citera
2025-07-30, 22:30
Medlem
Citat:
Sjävklart kan små barn ha roligt där! Inte det jag menade. Menade att de kan ha lika roligt någon annan stans och att det därför är onödiga pengar. Men visst, Hanna är ju familjens största barn så såklart skulle de åka dit nu…

Jag förstår precis vad du menade och jag håller med. De var ju på Liseberg när ungen inte ens var ett år eller när det nu var..
Citera
2025-07-30, 22:31
Medlem
Citat:
Nja, jag menar mest att det är onödigt att lägga massa pengar på sådant när en vanlig lekplats funkar precis lika bra. För så små barn. Ett barn som inte är två känner väl inte igen särskilt mycket på Astrid Lindgrens värld? Eller så var det bara vi som inte introducerade massa såna sagor så tidigt. Snarare böcker med lite kortare text 😅
Usch va illa det låter i mina öron när man säger att det är onödigt att lägga massa pengar på något man tar med barn på bara för att nåt gratis går lika bra. Hur snål får man va??
Lekplatser är ju vardagsgrejer.
Ps: men det är klart, måste man vända på varenda krona så kan jag förstå resonemanget. Men H har ju inte dom problemen direkt.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-07-30 kl. 22:39.
Citera
2025-07-30, 22:32
Medlem
Citat:
Jag förstår precis vad du menade och jag håller med. De var ju på Liseberg när ungen inte ens var ett år eller när det nu var..
Kul för lilltjejen att titta tillbaka på när hon är stor 👍
Citera
2025-07-30, 22:38
Medlem
Citat:

Hahah gud ja, den där utflykten roade nog mest Hanna. Kostar väl multum att gå in där på ALs land. Men det drabbade ingen fattig!

Är själv föräldraledig just nu över sommaren och att åka tåg/bada i plaskis är det bästa mitt barn vet. Rulltrappa is the shit och finns det en hiss nånstans där man får trycka knappar så är dagen gjord 😅
Citera
2025-07-30, 22:40
Medlem
Hur många här tror precis som jag att de matat L med godsaker hela dagen för att hålla henne nöjd?
Citera
2025-07-30, 22:41
Medlem
Citat:

Enligt forskning så minns barn ingenting från sina första år, det är först vid treårsåldern som bestående minnen skapas.
Så helt värdelöst att lägga stora pengar på det när en tur i parken med en närvarande mamma utan telefon är tusen gånger bättre.
Citera
2025-07-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Enligt forskning så minns barn ingenting från sina första år, det är först vid treårsåldern som bestående minnen skapas.
Så helt värdelöst att lägga stora pengar på det när en tur i parken med en närvarande mamma utan telefon är tusen gånger bättre.
Barnen har kul där och då och roligt för barn att se annat än det vanliga som då ofta för vissa verkar vara hissar, rulltrappor och lekplatser.
Sen massa foton på det att visa i senare ålder.
En kan ha fokus på barnet och en på kameran när man är två.
Citera
2025-07-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hur många här tror precis som jag att de matat L med godsaker hela dagen för att hålla henne nöjd?
Hon får säkert lite godis men det brukar inte gå att få i ett barn massa godis bara en hel dag. Dom lessnar ju rätt fort på sånt
Citera
2025-07-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz

Som någon skrev på BB idag angående Lars förskolestart- Lars kommer bli helt förvirrad när förskolan bjuder på annat än risifrutti och caprisun 😅
Tyckte den kommentaren var riktigt träffande.
Citera
2025-07-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Tur att små barn i princip alltid går in gratis, föräldrarna minns ju så deras inträde är med andra ord motiverat med din logik 👍🏼

Min 1,5 åring fick följa med både till Skansen och till Naturhistoriska, oj vilket makalöst slöseri va 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in