Citat:
Ursprungligen postat av
1apotek-arne1
Följ dig ett tag här på fb , hur gick det att sluta med metadonet ? Blev du mycket dålig och hur länge höll de i sig? Är i liknande situation som dig , missbrukat opiater hårt och började laro för tre månader sen och får 90mg metadon dagligen. Men fundrsr varje dag på att skita i det och trappa ur metadonet medans jag fortfarande inte gått på de alltför länge
Tjena,
Känner mig innerligt glad över att eventuellt kunna hjälpa dig ur något du annars kommer ångra. Tåget åker bara fortare och fortare vilket försvårar möjligheterna drastiskt att lägga av ju längre tiden går - därför uppskattar jag sättet du nyss resonerade på.
Jag gick på LARO totalt 1 år varpå de sista 4 månaderna var med metadon, 70 mg och personligen skattar jag mig lycklig mer och mer att jag lade av. Att inta något som ger dig 0 välmående ovanpå kraftiga biverkningar och att vara bunden är inte ett värdigt liv anser jag. Det är narkotika på samma sätt, som du nog själv är inne på också.
Jag slutade men började istället att ta heroin. Då heroin är 100 gånger lättare att klippa än metadon så är det inte så dåligt tillvägagångssätt att göra de 2-4 veckorna tills allt metadon verkligen är ute. Klipp sedan heroinet med hjälp av 0.4 mg Temgesic (0.4 mg gånger 3) i mitt fall i 4 dagar, sedan ner till 2 st i 3 dagar, sedan 1 om dagen sista 3 dagarna. Den lilla ATn du kommer ha är en barnlek i proportion. Du kan äta Lyrica dem sista få dagarna du klippt Temgesic om du vill så slipper du den helt.
Nu börjar mitt liv att återfå testosteronet, börjat träna, äta och sova väl. Vaknar inte längre sönder utmattad med en kuk som är trasig. Intresset för tjejer återvänder, stå kuk på morgonen och en hunger på livet.
För ett par dagar sedan unnade jag mig 0.5g Heroin utan att jag behövde ta det mer efter. Tänker att om jag ska njuta så får det bli 1-2 gånger i veckan. Jag är helt säker på att det går att bruka utan att missbruka om man faktiskt har ett liv utanför. Det är brist på mening som skapar ett missbruk.
Nu skrev jag mer än du efterfrågade - hoppas det inte gör något.
Mitt allra senaste negativa inlägg var när jag efter avgiftningen befann mig på ett behandlingshem som gjorde mig så deprimerad att jag trodde att jag skulle kollapsa utav hur fruktansvärt jag tyckte att det var. 6 dagar tog det innan jag stack, och väl på hemmaplan så är det som att den erfarenheten jag fick av hur extremt tråkigt där var tände en gnista inom mig som gjort mig så hög på livet här hemma då jag flyttat till egen lägenhet och har öppenvård 3 gånger i veckan i närheten där jag bor, 1 timme åt gången (3h i veckan.) Livet börjar äntligen kännas så jag drömt om att det ska göra. När man sjunger med i musiken, kommer på sig själv att skratta, planera nöjen och se fram emot träning och allt annat som inte handlar om droger, droger, droger bara. Känns som att jag knäckt koden!!!
Dit kommer man inte med metadon menar jag - så du gör helt rätt att klippa den vidriga skiten