2025-08-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Tjena,

Känner mig innerligt glad över att eventuellt kunna hjälpa dig ur något du annars kommer ångra. Tåget åker bara fortare och fortare vilket försvårar möjligheterna drastiskt att lägga av ju längre tiden går - därför uppskattar jag sättet du nyss resonerade på.

Jag gick på LARO totalt 1 år varpå de sista 4 månaderna var med metadon, 70 mg och personligen skattar jag mig lycklig mer och mer att jag lade av. Att inta något som ger dig 0 välmående ovanpå kraftiga biverkningar och att vara bunden är inte ett värdigt liv anser jag. Det är narkotika på samma sätt, som du nog själv är inne på också.

Jag slutade men började istället att ta heroin. Då heroin är 100 gånger lättare att klippa än metadon så är det inte så dåligt tillvägagångssätt att göra de 2-4 veckorna tills allt metadon verkligen är ute. Klipp sedan heroinet med hjälp av 0.4 mg Temgesic (0.4 mg gånger 3) i mitt fall i 4 dagar, sedan ner till 2 st i 3 dagar, sedan 1 om dagen sista 3 dagarna. Den lilla ATn du kommer ha är en barnlek i proportion. Du kan äta Lyrica dem sista få dagarna du klippt Temgesic om du vill så slipper du den helt.

Nu börjar mitt liv att återfå testosteronet, börjat träna, äta och sova väl. Vaknar inte längre sönder utmattad med en kuk som är trasig. Intresset för tjejer återvänder, stå kuk på morgonen och en hunger på livet.

För ett par dagar sedan unnade jag mig 0.5g Heroin utan att jag behövde ta det mer efter. Tänker att om jag ska njuta så får det bli 1-2 gånger i veckan. Jag är helt säker på att det går att bruka utan att missbruka om man faktiskt har ett liv utanför. Det är brist på mening som skapar ett missbruk.

Nu skrev jag mer än du efterfrågade - hoppas det inte gör något.

Mitt allra senaste negativa inlägg var när jag efter avgiftningen befann mig på ett behandlingshem som gjorde mig så deprimerad att jag trodde att jag skulle kollapsa utav hur fruktansvärt jag tyckte att det var. 6 dagar tog det innan jag stack, och väl på hemmaplan så är det som att den erfarenheten jag fick av hur extremt tråkigt där var tände en gnista inom mig som gjort mig så hög på livet här hemma då jag flyttat till egen lägenhet och har öppenvård 3 gånger i veckan i närheten där jag bor, 1 timme åt gången (3h i veckan.) Livet börjar äntligen kännas så jag drömt om att det ska göra. När man sjunger med i musiken, kommer på sig själv att skratta, planera nöjen och se fram emot träning och allt annat som inte handlar om droger, droger, droger bara. Känns som att jag knäckt koden!!!

Dit kommer man inte med metadon menar jag - så du gör helt rätt att klippa den vidriga skiten

Jag håller med dig helt och fullt. Jag har över 10 år på Metadon. Rena rama giftet. Biverkningarna är horribla. Det är bra att metadonet finns, men det är till för de allra trasigaste grundarna.

Tack och lov är jag också fri från metadonet idag, men det var ett rent helvete att kliva av. Jag står på Buvidal nu, som så många andra, och kommer nog att göra det livet ut. Spelar ingen roll. Jag mår så mycket bättre att det inte går att jämföra.
Passa er för metadonet.
Citera
2025-08-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuljongBeppe
Jag håller med dig helt och fullt. Jag har över 10 år på Metadon. Rena rama giftet. Biverkningarna är horribla. Det är bra att metadonet finns, men det är till för de allra trasigaste grundarna.

Tack och lov är jag också fri från metadonet idag, men det var ett rent helvete att kliva av. Jag står på Buvidal nu, som så många andra, och kommer nog att göra det livet ut. Spelar ingen roll. Jag mår så mycket bättre att det inte går att jämföra.
Passa er för metadonet.

Förlåt... GRYNARNA, ska det stå. Jävla rättstavningen som knasar orden.
Citera
2025-08-08, 18:02
Medlem
Asså jag fattar att folk hatar metadon...det är lite av hatkärlek...man får bort suget, men priset kan bli grova biverkningar som är outhärdliga. Är personligen nöjd att jag fick det o funka med Buprenorfinet. Många ( som fortfarande e typ aktiva ) här säger "Ugh Sub suger helt värdelöst bla. bla. bla." Man måste fatta att ja ur ett rent missbrukar syfte. Ja men då är metadon skit i jämförelse med Fentanyl/analogerna. Vill man sluta o e färdig så kan Buprenorfin vara det absolut bästa man kan ta. Metadon skulle jag säga är mest för folk som gått länge på varorna och är "skapligt rena" opioid missbrukare. Egentligen tycker jag hela LARO ska vara för dem som primärt har opioid beroende. Men med tiden har man sett alkisar/MDPV/benso torskar som lyckats manipulera till sig behandlingen. Sett folk som inte ens har provat en riktig opiat/oid som tex. Heroin/Morfin/Oxy/Fentanyl etc. som fått LARO o har ~ 16 mg/dag för att dem börjat använda 1-2 mg sub ihop med alkohol o benso tex. Varför dessa personer får LARO är fan en gåta. Vad finns det för sug att bota? Visst sub suget, men det är ju medicinen emot dem starkare drogerna...LARO är ju vad det är idagsläget..en universal behandling..
Citera
2025-08-08, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0blem
Byt mottagning till Laro i BORÅS.

Ah ska väll tjata lite mer, men i guess det är ända lösningen man kan o byta runt verkar de som..
ingen aning hur de funkar om de tar emot Laro patienter i Kungälv det är närmare än Borås åtminstone.
Citera
2025-08-09, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Det är helt omöjligt att leva utan opiater. Gick in i LARO med förhoppningen att flyta på moln och blev förvånad när det inte blev så. Däremot mådde jag mycket bättre med metadon än utan någonting - så jag har bestämt mig för att börja igen. Livet är utomordentligt fruktansvärt nykter och det är ett lidande utan dess like. Aldrig, aldrig, aldrig att jag tänker må såhär i mitt liv - jag fixar inte det. Jag är redan deprimerad som det är och utan någonting i kroppen är jag ett vandrande skal.

Har du lite sparpengar? Isåfall rekommenderar jag Ibogaine, eller spara och åk utomlands på en Ibogaine behandling. Så slipper du opiater/opioider helt förhoppningsvis.

Så jävla tragiskt att det är olagligt i Sverige, den absolut bästa behandlingen för opiater utan tvekan, det starkaste preparatet jag någonsin testat och kan vara livsfarligt att ta utan läkare/sjuksköterska.
Citera
2025-08-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Har du lite sparpengar? Isåfall rekommenderar jag Ibogaine, eller spara och åk utomlands på en Ibogaine behandling. Så slipper du opiater/opioider helt förhoppningsvis.

Så jävla tragiskt att det är olagligt i Sverige, den absolut bästa behandlingen för opiater utan tvekan, det starkaste preparatet jag någonsin testat och kan vara livsfarligt att ta utan läkare/sjuksköterska.

Så du har alltså gjort Iboga behandling och du är helt clean sedan dess?
Citera
2025-08-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Så du har alltså gjort Iboga behandling och du är helt clean sedan dess?

Var ren ett par år och skulle åkt på en andra dos (för suget) som kan behövas när man gått på tunga opiater i många år men det hände lite annat i livet så jag fick ställa in andra dosen.

Har tagit lite opiater efter men är ren från opiater idag, men jag skulle faktiskt vilja ta en behandling till då jag kört lite onödigt mycket på kokain i perioder sista åren, synd att det kostar så mycket nuförtiden med Ibogaine behandling, för runt 10-15 år sedan så räckte det med 20.000kr på ett ställe för ca 5 dagar med mat, ibogaine (kostar par tusen kr/g), rum, läkare osv, idag kostar det nog 5 gånger så mycket men kan säkert hitta nått billigare hoppas jag, har ingen koll på det nuförtiden.

Fy fan vad starkt det är, ingen jävla lek men jag gjorde ett misstag och jag var lite AT på benzo och z analoger och det var ett stort misstag, ingen rolig resa precis men skulle jag ta det i dagsläget så tror jag hade fått en helt annan upplevelse men hursomhelst så blir man helt frisk från opiater, fick en provdos på 100mg och redan då försvann abstinensen till stor del om jag minns rätt.

Ps går man Bup eller Metadon så ska man byta ut till typ Morfin/Oxy/ (heroin går ju självklart också) nån vecka innan då Bup och Metadon har så lång halveringstid.
Senast redigerad av CubanLinks 2025-08-10 kl. 07:33.
Citera
2025-08-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Var ren ett par år och skulle åkt på en andra dos (för suget) som kan behövas när man gått på tunga opiater i många år men det hände lite annat i livet så jag fick ställa in andra dosen.

Har tagit lite opiater efter men är ren från opiater idag, men jag skulle faktiskt vilja ta en behandling till då jag kört lite onödigt mycket på kokain i perioder sista åren, synd att det kostar så mycket nuförtiden med Ibogaine behandling, för runt 10-15 år sedan så räckte det med 20.000kr på ett ställe för ca 5 dagar med mat, ibogaine (kostar par tusen kr/g), rum, läkare osv, idag kostar det nog 5 gånger så mycket men kan säkert hitta nått billigare hoppas jag, har ingen koll på det nuförtiden.

Fy fan vad starkt det är, ingen jävla lek men jag gjorde ett misstag och jag var lite AT på benzo och z analoger och det var ett stort misstag, ingen rolig resa precis men skulle jag ta det i dagsläget så tror jag hade fått en helt annan upplevelse men hursomhelst så blir man helt frisk från opiater, fick en provdos på 100mg och redan då försvann abstinensen till stor del om jag minns rätt.

Ps går man Bup eller Metadon så ska man byta ut till typ Morfin/Oxy/ (heroin går ju självklart också) nån vecka innan då Bup och Metadon har så lång halveringstid.

OK! tyckte bara du lät så självklar när du skrev det första. Beroende är oerhört komplext, visst det kanske detoxar en o man får en jävla resa "spirituellt" eller vad man ska kalla det. jag är väl medveten om att folk har lyckats med Ibogain, men det är nog folk som vart "klar knarkade" sedan länge och bara vill detoxas. Så allt e olika vad folk är i för stadie i livet mm. Kommer ihåg han som gick på Meta och körde ibogain i nån lägenhet dem målade han som ett spöke helt sjukt grön runt ögonen o vit, men han var nog redo och klar han kom bara inte av metadonet rent fysiskt. Finns tyligen många kliniker i Mexico verkar det som.
Citera
2025-08-15, 21:11
Medlem
Skrev ut mig ur programmet för ca en vecka sedan då jag totalt tappat förtroende för den mottagning jag gick på. Till saken hör att under mina första två år med substitutionsbehandling så var mina första två äldre kvinnliga läkare helt okej med att låta mig behålla lågdos Stesolid och imovane till natten. Sedan klipptes dessa för ca 4 år sedan vilket såklart gjorde mitt sidomissbruk extremt mycket värre och ångesten har varit helt ohanterlig i perioder, framförallt när jag får mina depressioner(är bipolär bland annat+ptsd och extrema kroniska ångestbesvär sedan barndomen, är idag i 40-årsåldern). Har krigat som fan de senaste 3 åren för att få tillbaks någon sorts benzo då jag testat typ allt som finns i icke-narkotikaklassad väg inkl meditation och andningsövningar men inget har funkat för mig. Känner inte av någon vidare abstinens, men vet att den kan vara lurig och långvarig på buprenorfin, men jag stod verkligen inte ut längre.

Jag hade hoppats hinna söka mig till någon aningen mer liberal mottagning söderut i landet, men nu blev det såhär just nu. Vill för tillfället inte börja gå på opiater svart igen, men kommer troligtvis att behöva införskaffa benzo på illegal väg under ett antal år framöver.

Tänk er för ett par gånger innan ni söker in till laro, då det är en kemisk fotboja och beroende på mottagning kan man få ett helvete om man torskar för sidointag. Själv så gick jag från att bara behöva besöka mottagningen en gång i månaden till att behöva ta medicinen övervakat 7 dagar i veckan och lämna pissprov varje dag, och det blev för förnedrande för mig.
Citera
2025-08-19, 22:52
Medlem
Det har snart gått två månader sen jag fick min första spruta, jag skall få min tredje om några dagar och jag vill bara säga att jag är väldigt nöjd.j
Jag sover så bra att jag hade tagit den sprutan bara för att kunna sova bra även om jag inte var torsk på opiater.
Jag hade käkat zolpidem i ett decennium men har nu lagt av med det och nu kan jag äntligen sova!!
Jag lägger mig och någon minut efter somnar jag, det har höjt min livskvalite!
Förut så var måendet allt från nere på botten för att sen nudda himlen, det gick upp och ner, nu ligger jag på en stadig mellanting, det händer inte så mycket och det kan ju få en gammal missbrukare att känna tristess.
Men när jag börjar känna så, så tänker jag tillbaka på alla dagar när paniken började komma och man inte hade pengar eller att det var torka på grejerna, då blir jag nöjd med hur jag har det nu.
Nu äntligen kan jag börja känna att jag är en normal människa och att det vanliga livet har precis börjat.
Jag vill inte rekommendera Laro till någon, det är alltid bättre och va helt fri från skiten, men för mig gick det inte och jag fick göra såhär och för mig funka det jävligt bra…

En fråga, tror ni läkarna där skriver ut Ozempic även om jag inte är speciellt fet utan har en gubbkropp, om jag säger att jag äter så mycket och får förstoppning av Subutexen?
Visst det finns väl medicin för förstoppning men jag killgissar att det är nyttigare att äta mindre än att skita ut det med hjälp av medicin…
Citera
2025-08-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Skrev ut mig ur programmet för ca en vecka sedan då jag totalt tappat förtroende för den mottagning jag gick på. Till saken hör att under mina första två år med substitutionsbehandling så var mina första två äldre kvinnliga läkare helt okej med att låta mig behålla lågdos Stesolid och imovane till natten. Sedan klipptes dessa för ca 4 år sedan vilket såklart gjorde mitt sidomissbruk extremt mycket värre och ångesten har varit helt ohanterlig i perioder, framförallt när jag får mina depressioner(är bipolär bland annat+ptsd och extrema kroniska ångestbesvär sedan barndomen, är idag i 40-årsåldern). Har krigat som fan de senaste 3 åren för att få tillbaks någon sorts benzo då jag testat typ allt som finns i icke-narkotikaklassad väg inkl meditation och andningsövningar men inget har funkat för mig. Känner inte av någon vidare abstinens, men vet att den kan vara lurig och långvarig på buprenorfin, men jag stod verkligen inte ut längre.

Jag hade hoppats hinna söka mig till någon aningen mer liberal mottagning söderut i landet, men nu blev det såhär just nu. Vill för tillfället inte börja gå på opiater svart igen, men kommer troligtvis att behöva införskaffa benzo på illegal väg under ett antal år framöver.

Tänk er för ett par gånger innan ni söker in till laro, då det är en kemisk fotboja och beroende på mottagning kan man få ett helvete om man torskar för sidointag. Själv så gick jag från att bara behöva besöka mottagningen en gång i månaden till att behöva ta medicinen övervakat 7 dagar i veckan och lämna pissprov varje dag, och det blev för förnedrande för mig.
Hoppade du bara av?
Har du sprutan eller vad fick du?
Är det inte tid och fixa något mot avtändningen som kan komma snart? Lyrika är det enda som hjälpt mig mot mina avtändningar, fantastisk/mirakel medicin mot den skiten
Jag ör intresserad av hur abstinensen är på dessa långtidsverkande grejer.
Subutex har ju jobbigare avtändning än heroin sägs det ju på grund av den långa halveringstiden på tabletterna men hur är då avtändningen på sprutorna som har jävligt mycket längre halveringstid än tabletterna?
Citera
2025-08-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudamanniskan
Hoppade du bara av?
Har du sprutan eller vad fick du?
Är det inte tid och fixa något mot avtändningen som kan komma snart? Lyrika är det enda som hjälpt mig mot mina avtändningar, fantastisk/mirakel medicin mot den skiten
Jag ör intresserad av hur abstinensen är på dessa långtidsverkande grejer.
Subutex har ju jobbigare avtändning än heroin sägs det ju på grund av den långa halveringstiden på tabletterna men hur är då avtändningen på sprutorna som har jävligt mycket längre halveringstid än tabletterna?
Varför ska han ta lyrica mot en avtändning? Delvis är ju bra att komma ihåg det hemska man går igenom för att bli påmind sedan är det ju inte bra att lösa knark med knark. Vill du sluta så är det bästa att bara lägga ner ( inte benzo eller alkohol)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in