2025-07-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blixten112
hur ska man göra då om man har sina bitcoin på safello och vill skicka dem in till sin plånbok på catharsis, vad är den optimala processen? var blir man avstängd menar du? på catharsis? ska man skicka bitcoin till en plånbok från safello först och sen därifrån till Catharsis Market? hur går denna process till är super nyfiken tack på förhand
Det första du ska göra är att sluta använda safello 😭 deras avgifter är åt helvete

Personligen använder jag trust wallet o köper genom ramp. Man får bättre rate med monos men jag är bannad därifrån så ramp får det bli

Jag vet att många svenska banker inte tillåter krypto köp, min egen, men man kan låsa upp genom att ringa dom och be om det. Funkade för mig
Citera
2025-07-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yaaasbetch
Det första du ska göra är att sluta använda safello 😭 deras avgifter är åt helvete

Personligen använder jag trust wallet o köper genom ramp. Man får bättre rate med monos men jag är bannad därifrån så ramp får det bli

Jag vet att många svenska banker inte tillåter krypto köp, min egen, men man kan låsa upp genom att ringa dom och be om det. Funkade för mig
Bättre rate med moonpay* och mercuryo*
Citera
2025-07-26, 23:47
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Ja då är det lugnt att köra DD för dig ju! Menade bara en DD som det brukar se ut, du får koordinater, bilder o en lättare beskrivning på vart du ska hitta ditt dropp typ. Ta det alternativet så slipper du riskera din adress!

Hehe fattar! Någon ångest ska du inte ha dock, nu är det lördag och festen kan börja igen
Hur fan vågar folk köra dd? Är det inte ganska stor risk att någon annan hittar grejerna? Eller att polisen har span på langarna/springpojkarna och bara väntar på att man ska dyka upp?

Obs knarkar inte men är intresserad av att se marknadernas framfört.
Citera
2025-07-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Hur fan vågar folk köra dd? Är det inte ganska stor risk att någon annan hittar grejerna? Eller att polisen har span på langarna/springpojkarna och bara väntar på att man ska dyka upp?

Att någon förbipasserande skulle hitta något är ganska osannolikt, det ligger ju inte helt öppet på en gågata utan det brukar placeras på ett sätt som gör att det är dolt, lätt att hitta (om man vet exakt vart man ska leta) och brukar utan problem kunna ligga något dygn innan det hämtas.
Polisen kan inte avsätta resurser till att sitta på spana på något drop i flera timmar, samt att dom hellre vill få tag i distributören istället för köparen, så span hade förmodligen prioriterat fortsatt span på den som gjort droppet.
Men man ska antingen ha tidigare span, eller extrem otur om man inte lyckas görs ett drop utan att bli tagen
Citera
2025-07-27, 00:21
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:

Tja man får först och främst välja vendor med omsorg. Finns de som verkligen anstränger sig och hittar ut nått ställe väl undangömt och i princip omöjligt för gemene man att bara snubbla över. Var nån gång jag fick koordinater ut i skogen och fann min beställning inne i ett random träd som hade urholkats lite på ena sidan som exempel! Det var fan next level men sen finns ju de som kör lite mera slarvigt och typ slänger in droppet i en buske där massor med folk rör sig centralt, inte optimalt & de lär inte bli långvariga i branschen så att säga (handlade aldrig mer från dom)

Men jo visst det är alltid en risk när man ska handla knark som man får vara beredd på att ta! Vill minnas någon som skrev i denna eller i någon annan där just det du beskriver skedde, att polisen stod och väntade vid droppstället. Men det är nog enda gången jag hört/läst någon åka dit på det.

Skulle säga att chansen att du blir av med grejerna är större om du kör via vanlig post just nu, med DD är ju fördelen främst att du inte vet vilka de är som droppar och de vet inte vem du är/har din adress. Ofta kommer ni ju överens om en viss tid på dagen/kvällen och så kan du snabbt ta dig dit när du fått info. Men ja nackdelen är väl att om det är span på löparna så tas du på bar gärning så att säga, svårt att förklara bort det hela då!

En annan aspekt som vi kan tacka polisen och "nya" postlagen för är ju också att de indirekt drev på och pushade alla vendors till att fler och fler gick över till DD så idag har det aldrig varit så lätt att få tag i precis vad för knark du vill. Bra jobbat där Polismyndigheten!
Citera
2025-07-27, 00:40
Medlem
Citat:

DD är miljoner gånger säkrare än post beroende på om du bor i en DD stad. Om du har en bra vendor som vet hur man gömmer kan den säkert ligga där i flera veckor innan nån på hiking elr nått råkar trampa på den, EXTREMLT sällan

Ibland får du vendor som knappt gömmer den men jag hinner oftast plocka upp inom nån timme innan nån obehörig råkar ha tur o hittar gratis godis, inshallah, knock on wood det kommer aldrig hända mig.

Det mest irriterande dock är när dom lägger koordinater i rätt skog men typ andra sidan åt helvete så man går runt o letar efter ett träd elr buske som matchar bilden man fick. Om det är en ordentlig vendor kan du alltid kontakta den och få nya kords/bilder utan kostnad. Jag har inte kört post/ombud/REK på år. Strictly DD
Citera
2025-07-27, 00:44
Medlem
Citat:
DD är miljoner gånger säkrare än post beroende på om du bor i en DD stad. Om du har en bra vendor som vet hur man gömmer kan den säkert ligga där i flera veckor innan nån på hiking elr nått råkar trampa på den, EXTREMLT sällan

Ibland får du vendor som knappt gömmer den men jag hinner oftast plocka upp inom nån timme innan nån obehörig råkar ha tur o hittar gratis godis, inshallah, knock on wood det kommer aldrig hända mig.

Det mest irriterande dock är när dom lägger koordinater i rätt skog men typ andra sidan åt helvete så man går runt o letar efter ett träd elr buske som matchar bilden man fick. Om det är en ordentlig vendor kan du alltid kontakta den och få nya kords/bilder utan kostnad. Jag har inte kört post/ombud/REK på år. Strictly DD
Speaking of drugs, jag grönr cartharsis en gång till. 3st DD utförda senaste veckan. Smidig UI. Mer o mer vendors varje dag. Fuck FS4 i stjärten (jag saknar arche :’(
Citera
2025-07-27, 12:33
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Speaking of drugs, jag grönr cartharsis en gång till. 3st DD utförda senaste veckan. Smidig UI. Mer o mer vendors varje dag. Fuck FS4 i stjärten (jag saknar arche :’(
FS4 funkar utan problem beställde 3 paket 2 DD och en på brev alla kom. Men man ska välja den vendorn som bryr sig om stealth och kunden. Så vet inte vad alla har emot FS4...
Citera
2025-07-27, 13:39
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
FS4 funkar utan problem beställde 3 paket 2 DD och en på brev alla kom. Men man ska välja den vendorn som bryr sig om stealth och kunden. Så vet inte vad alla har emot FS4...
Det är i princip endast sponsrade inlägg, det är samma upplägg som på Arch. Dom får pengar på alternativa marknadsplatser om dom kritiserar FS4 med påhittat trams, för att locka bort kunder därifrån. Faktum kvarstår dock att marknaden existerat längst, utan problem. Och nej, att polisen DDoSar FS4 är inte "problem". Jag menar scams etc.
Citera
2025-07-27, 14:37
Medlem
Amfetaminet är snorbilligt i min värld på fs4 och jag antar att samma gäller på andra ställen. Är webmarknaderna så konkurrensutsatta att priserna går att pressa eller är det produkternas kvalitet som får ta stryk?

Alla varningsklockor slår när folk påstår sig sälja 60% amfetamin för under hundringen, som ett exempel på ovanstående frågor. Nån måste väl köpa det och ryktet borde ju gå om det är kasst tycker man.
Senast redigerad av Tridnod 2025-07-27 kl. 14:41.
Citera
2025-07-27, 15:11
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Det är i princip endast sponsrade inlägg, det är samma upplägg som på Arch. Dom får pengar på alternativa marknadsplatser om dom kritiserar FS4 med påhittat trams, för att locka bort kunder därifrån. Faktum kvarstår dock att marknaden existerat längst, utan problem. Och nej, att polisen DDoSar FS4 är inte "problem". Jag menar scams etc.
Håller med dig man vet aldrig vem det är bakom inläggen här. Enligt mig är det 4e året jag använder FS och aldrig haft problem varken blivit av med paket eller så. Men jag kör DD och sällan postgång.
Citera
2025-07-27, 15:24
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Det är i princip endast sponsrade inlägg, det är samma upplägg som på Arch. Dom får pengar på alternativa marknadsplatser om dom kritiserar FS4 med påhittat trams, för att locka bort kunder därifrån.

Ge bevis på detta påstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in