Citat:
Ursprungligen postat av
Kattknullarn
Hur fan vågar folk köra dd? Är det inte ganska stor risk att någon annan hittar grejerna? Eller att polisen har span på langarna/springpojkarna och bara väntar på att man ska dyka upp?
Obs knarkar inte men är intresserad av att se marknadernas framfört.
Tja man får först och främst välja vendor med omsorg. Finns de som verkligen anstränger sig och hittar ut nått ställe väl undangömt och i princip omöjligt för gemene man att bara snubbla över. Var nån gång jag fick koordinater ut i skogen och fann min beställning inne i ett random träd som hade urholkats lite på ena sidan som exempel! Det var fan next level men sen finns ju de som kör lite mera slarvigt och typ slänger in droppet i en buske där massor med folk rör sig centralt, inte optimalt & de lär inte bli långvariga i branschen så att säga (handlade aldrig mer från dom)
Men jo visst det är alltid en risk när man ska handla knark som man får vara beredd på att ta! Vill minnas någon som skrev i denna eller i någon annan där just det du beskriver skedde, att polisen stod och väntade vid droppstället. Men det är nog enda gången jag hört/läst någon åka dit på det.
Skulle säga att chansen att du blir av med grejerna är större om du kör via vanlig post just nu, med DD är ju fördelen främst att du inte vet vilka de är som droppar och de vet inte vem du är/har din adress. Ofta kommer ni ju överens om en viss tid på dagen/kvällen och så kan du snabbt ta dig dit när du fått info. Men ja nackdelen är väl att om det är span på löparna så tas du på bar gärning så att säga, svårt att förklara bort det hela då!
En annan aspekt som vi kan tacka polisen och "nya" postlagen för är ju också att de indirekt drev på och pushade alla vendors till att fler och fler gick över till DD så idag har det aldrig varit så lätt att få tag i precis vad för knark du vill. Bra jobbat där Polismyndigheten!