Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
du har alltså inte förstått tidsproblematiken än.

När tror du att SE har sett LOP och hur lång tid tar det för honom att ta sig till Skandia efter att han gjort den observationen?

Jag säger inte att du måste få in honom just när han är på rond. Utan problemet jag utan resultat försöker förklara för dig är att han måste vara tillbaka innan ronden påbörjas.

Och att du måste ha en speciell väktare utgår jag från för att det är just ALG som säger att hon släpper in SE.

Jag tror att du glömmer bort att tajt är bra i detta fall...

Jag ska förklara hur...

Om jag är på Ica ca 20:55 och sen åker hem , en resa som tar 20min

Är hemma ca 21:15 just när min fru ska iväg till krogen med en väninna

I efterhand så blir det otroligt tajt att jag skulle varit på Ica 20:55 och sen hemma 21:15 men tajt är ju bra

Men i detta fall så gör du tajt till något dåligt !
Citera
2025-07-25, 20:37
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Okej så du menar att det måste vara ALG som släpper in Engström..

Ingen annan kan alltså släppa in Engström?

Du nämner också att det måste ske innan ronden, så det syns om någon släopt in honom efter ronden ?
Ja, hon är den som säger sig gjort det i alla fall.

Möjligheten finns väl att någon annan gjort det. Det kan inte uteslutas.

Jag försöker som sagt inte säga att det här är omöjligt. Jag försöker bara påvisa vad materialet säger. Men det verkar ointressant vad det står där. Det intressanta verkar vara att gissa att SE varit ute under en specifik tid, utan att på något sätt problematisera den gissningen eller ens försöka se om materialet tyder på om det är en sannolik eller osannolik gissning.

Efter ronden kan han såklart bli insläppt av ALG igen. Fast ronderna verkar ta ett tag och hon är fortfarande ute på rond när OH kommer vid 22:30. Så då är det väldigt sent för SE.

Du skriver för övrigt "syns om någon släppt in honom?". Tror du fortfarande att man skriver upp in och utpassager?
Citera
2025-07-25, 20:37
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Så om Engström ser LOP 20:57 och traskar till Skandia på 2min så kan han bli insläppt 20:59 ...

Är det inte ett nästan perfekt tidsmässigt isåfall..?
Jodå. Men vad baserar du dom tiderna på?
Citera
2025-07-25, 20:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag är väl medveten om det. Det är ju jag som försöker förklara det för problem2020.

Och ja, hon verkar vara på plats då. Och kan släppa in SE under den tiden. Det är väl möjligtvis ett frågetecken om de sista minuterna där, då vi inte vet exakt när ALG ger sig iväg. Vi vet bara att hon gör en dörrkontroll 21:03. Och att det är hon som är iväg på just den ronden säger både hon och AK.

Problemet är ju dock att LOP är vid Grand först runt 21. Och SE måste hinna se dom först och sedan hinna bli insläppt innan ALg går iväg.

Det är riktigt. Det blir svårt för SE att hinna se LOP och sedan hinna ha ett samtal med ALG före ronden.

Om nu inte larmlistans klocka gick några minuter fel ...

Det finns dock en uppgift på att LOP var i faggorna av Grand redan kvart i.

De trodde att filmen började kl. 21, men den började kvart över, om jag minns rätt.
Citera
2025-07-25, 20:40
Medlem
Citat:
Jodå. Men vad baserar du dom tiderna på?

På LOP och det du själv nämnde med Häggströms andrahandsuppgift

Om Häggströms uppgift stämmer så passar väl tiderna ganska perfekt ?
Citera
2025-07-25, 20:41
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Jag ska förklara hur...

I efterhand så blir det otroligt tajt att jag skulle varit på Ica 20:55 och sen hemma 21:15 men tajt är ju bra

Just det! Det räcker med att någon klocka går ett par minuter fel så passar det som hand i handske.
Citera
2025-07-25, 20:44
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Jag ska förklara hur...

Tajt är inte bra. Du gör återigen felet att blanda ihop kända och okända utgångar. Det där är när allting klaffar. Och det vet du i ditt exempel efteråt att det gjort. Men du kan inte veta på förhand att det ska klaffa.

Jag uppmanar dig gärna att ringa till en utredare och berätta för dom att det bara är positivt att ett tidsschema är tajt.
Citera
2025-07-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Just det! Det räcker med att någon klocka går ett par minuter fel så passar det som hand i handske.

Folk använder ofta att tajt är dåligt men i en höndelsekedja så är tajt istället väldigt bra !

Samma sak används med hans utstämplingstid 23:19

Folk använder hans utstämplingstid som tajt och dåligt

När det i själva verket är tvärtom !

När han kliver ut från Skandia så är ju tajt en fördel
Citera
2025-07-25, 20:47
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Folk använder ofta att tajt är dåligt men i en höndelsekedja så är tajt istället väldigt bra !

Samma sak används med hans utstämplingstid 23:19

Folk använder hans utstämplingstid som tajt och dåligt

När det i själva verket är tvärtom !

När han kliver ut från Skandia så är ju tajt en fördel

SE är en pusselbit som passar bra in i bilden, vilket han också själv slog fast på bästa sändningstid.
Citera
2025-07-25, 20:47
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är riktigt. Det blir svårt för SE att hinna se LOP och sedan hinna ha ett samtal med ALG före ronden.

Om nu inte larmlistans klocka gick några minuter fel ...

Det finns dock en uppgift på att LOP var i faggorna av Grand redan kvart i.

De trodde att filmen började kl. 21, men den började kvart över, om jag minns rätt.
Enligt vittnesmålen från gamla stan tar LOP tunnelbanan som är framme 20:52:50.

Om jag minns rätt säger LP själv tro att de ska bli sena, men att de missat att det var kvart över filmen började.
Citera
2025-07-25, 20:48
Medlem
Citat:
Tajt är inte bra. Du gör återigen felet att blanda ihop kända och okända utgångar. Det där är när allting klaffar. Och det vet du i ditt exempel efteråt att det gjort. Men du kan inte veta på förhand att det ska klaffa.

Jag uppmanar dig gärna att ringa till en utredare och berätta för dom att det bara är positivt att ett tidsschema är tajt.

Jag har pratat med personer som jobbar med utredningar och alltid i en händelsekedja så ju tajtare ju bättre

Du vet att du gör likadant med hans utstämplingstid 23:19

Tajt är alltså inte dåligt om Engström ska kunna se LOP
Citera
2025-07-25, 20:49
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
På LOP och det du själv nämnde med Häggströms andrahandsuppgift

Om Häggströms uppgift stämmer så passar väl tiderna ganska perfekt ?
Va? Vad menar du?

På vilket sätt har du utgått från LOP, och på vilket sätt har du utgått från andrahandsuppgiften?

Jag kan omöjligt avgöra om dina tider stämmer då du inte presenterat ordenligt var du får dom ifrån. Dock ser jag att det inte stämmer med 2 minuter. Det tar längre tid än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in