Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
För de som är intresserade av "Mock-rättegången" mot Stig Engström så finns den nu på Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=soj7DMkaUL0
Jag kastade ned några reflektioner medan jag tittade på första halvan av klippet.
- Dåligt att de hackat upp den gula linjen till en prickad linje. KP var mycket bättre.
- Åklagaren menar att SE ljög och då måste han så klart vara mördaren. Det fattar ju alla.
- Fånigt av försvararen att påstå att signalementet på mördaren är antingen generiskt eller spretar. Det fattar väl vem som helst att det måste avse SE.
- Åklagaren visar att SE lämnade Skandiahuset tidigare under kvällen och det betyder så klart att han sköt OP.
- Åklagaren antar också att SE förvarade vapnet på sitt arbetsrum och det stämmer ju bra det! PH var inne på exakt samma teori.
- Skönt att åklagaren klippte av HOs och IMs vittnesmål eftersom de inte hade någon anledning att komma ihåg det de berättade om. Skarpt argumenterat där!
- Svagt av försvararen att dra upp utstämplingstiden. Alla vet att SE hann mörda OP ändå!
- Tråkigt att försvararen drar upp HOs och IMs vittnesmål ändå, efter att åklagaren avfärdat dem. Lyssnar inte karln på vad åklagaren säger?
- 22 vittnen har sett mördaren och eftersom SE mördade OP måste det varit honom de såg. Det är ett mycket starkt bevis!
-
"The bag lady YN" är också ett jättebra vittne. Både mörk rock och en väska. Full pott på SE. Det kan inte varit någon annan!
- Skönt att åklagaren även i denna rättegång utgår ifrån att SE hade kontorsskor på sig. "Mördarskorna". Även om det är ett antagande är det ett urstarkt bevis på SEs skuld.
- Fånigt av försvararen att påstå att det kan finnas andra som kunde varit klädda som SE. Svagt argument! "Barhuvad, Stickad mössa eller herrhatt". Alla vet ju att SE som är mördaren hade en keps.
- Tråkigt av försvararen att hänga upp sig på att LJ åtminstone sagt vid ett tillfälle att mördaren hade en keps på sig. Det hade ju SE!
- Åklagare pekar helt riktigt ur att SE ljuger och att den enda tänkbara förklaringen måste vara att han är identisk med mördaren. Bra analys.
- Åklageren avfärdar tack och lov "Tensonmannen". Då vet vi att det inte var SE, för SE var ju mördaren.
- Åklagaren påpekar också att det låter mer av en magnumrevolver än det låter att titta på sin klocka. Ännu ett välfunnet argument för SEs skuld.
- Skönt att Åklagaren också helt avfärdar att SE kunde se LJ från mordplatsen. Åklagaren är verkligen säker på sina argument. Ingen vingelmån där inte.
- Det kan faktiskt ett barn se att det inte finns något nummer på Åklagarens skiss där SE påstår att han befann sig. SE måste därför vara mördaren.
- Åklagaren vet att berätta att LP aldrig medgav att hon pratade med SE och att SE så klart ljuger att han sprang i gränden utan att han blev sedd. SE ljuger så då vet vi att han var mördaren. Andra förklaringar är inte tänkbara.
- Försvararen menar att åklagaren redan bestämt sig för att SE mördade OP. Vilket fjantande.
- Försvararen svamlar på, men vem lyssnar på honom och hans svaga argument?
Fan va åklagaren krossade SEs försvarare!
Jag kan inte tänka mig att det blir något annat än en fällande dom när jag har tittar klart.