Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Bra beskrivet hur du tänker och varför.
Vi andra ser en rättsröta där myndigheter tar dåliga beslut p.g.a. bristande förmåga att förstå helheten.
Men antagligen gör din bristande förmåga att se helheten utan du djupdyker i en del ovesfäntliga detaljer att du har svårt med livet.
Men det hör inte hemma i tråden.
Förstår fortfarande inte varför du skall försvara en myndighet som själva pudlat i sakfrågan.
Som sagt jag följer systemet, det finns en skillnad, det menas man är medveten hur systemet fungerar.
Skulle dessa som fick återkallat körkort tänka lika skulle dom inte tappa kortet, som Linn hon förstod gott o väl varför man tog PEth på henne, hon försökte med ursäkter istället, det var jul, det var skidresa, det var kalas osv.
Sedan kan man ställa sig frågan vad brukar en missbrukare svara när dom konfronteras, ja just det exakt det samma som Linn svarade.
Via detta förstår jag även varför man låter myndigheter ha dessa regelverk, vi kan inte ha ett system där man enkelt manipulera sig igenom, läste en dom där gubben låsas vara oförstående till att hans körkort var återkallat via PEth, rätten dömde han ändå, vilket vi alla förstår är rätt, få brev hem som är hur tydlig som helst, försöka jag förstod inte mitt körkort var återkallat.
Men vi alla vet folk fungerar på detta sättet, dom flesta som blivit peth testade, men jag dricker inte mycket, det är fel resultat. patetiskt ursäkt.