2025-07-27, 20:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vad du ska göra är att visa något som håller i domstol o inte en massa svammel, vi har visat hur domstol dömer o vad dom går på, även att Linn har blivit dömd missbrukare och varför, finns inget som bevisa hon blivit fel dömd.

Dömd missbrukare? Du som är expert på juridik kan väl berätta mer om den domen?
2025-07-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Samma här, vet inte var det kommer ifrån. Troligen ett missförstånd.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-oss/pressrum/nyhetsarkiv/2025/cirka-40-korkortsaterkallelser-under-2024/

Det här tolkar jag som att det gäller nya ärenden, inte de 40 från 2024.
Här har du ett uttalande av Andreas Carlson, jag tolka också att detta är redan avklarat o kommer inte tas vidare.

Transportstyrelsen nu ser över regelverket. I de fall där det enbart handlar om två PEth-tester har jag vid flera tillfällen i debatten lyft fram att Transportstyrelsen nu i avvaktan på den specifika expertgruppens arbete har bestämt sig för att inte gå vidare med ärenden där det endast finns förhöjda PEth-värden. Det är ett direkt svar på Thomas Morells fråga. Denna åtgärd är alltså redan vidtagen i Transportstyrelsens arbete.
2025-07-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Domstolarna i förvaltningsrätten går på myndighetens förordnande.

De agerar kängurudomstol.

Det här är varför det är en sådan stor rättsskandal. Man får ingen rättvis prövning.

Jag garanterar dig att TS aldrig vunnit i den vanliga domstolen i det här.
Som jag la fram från statsrådet, allt du lagt upp bevisas med att inget kommer o tas upp av dessa två peth värden: du har två utlysta ord,

Transportstyrelsen nu ser över regelverket. I de fall där det enbart handlar om två PEth-tester har jag vid flera tillfällen i debatten lyft fram att Transportstyrelsen nu i avvaktan på den specifika expertgruppens arbete har bestämt sig för att inte gå vidare med ärenden där det endast finns förhöjda PEth-värden. Det är ett direkt svar på Thomas Morells fråga. Denna åtgärd är alltså redan vidtagen i Transportstyrelsens arbete.
2025-07-27, 20:25
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Som jag la fram från statsrådet, allt du lagt upp bevisas med att inget kommer o tas upp av dessa två peth värden: du har två utlysta ord,

Vi har redan vart igenom att Linns fall står ännu inför prövning om överklagande. Så du kan inte kalla henne missbrukare ännu.

Att de behöver se över sin praxis så här pass grundligt är bevis över att de gjort fel i hur de använt peth.

Myndigheter erkänner aldrig fel. Det är väldigt svårt att vinna mot en myndighet.

https://www.youtube.com/watch?v=u3VWuVyTqpI
2025-07-27, 20:29
Medlem
Citat:
Vi har redan vart igenom att Linns fall står ännu inför prövning om överklagande. Så du kan inte kalla henne missbrukare ännu.

Att de behöver se över sin praxis så här pass grundligt är bevis över att de gjort fel i hur de använt peth.

Myndigheter erkänner aldrig fel. Det är väldigt svårt att vinna mot en myndighet.

https://www.youtube.com/watch?v=u3VWuVyTqpI
Det är som att någon åker dit för fyllestyrning o sedan återfår körkortet via inlämnade prover inte ska kallas för fyllestyrning mer bara för man återfått körkortet.
2025-07-27, 20:32
Medlem
fakbabs avatar
Citat:

Det finns läkarutlåtande om missbruksdiagnos för Linn. Högsta förvaltningsdomstolen skulle teoretiskt sett kunna upphäva Transportstyrelsens beslut att återkalla hennes körkort men det är ju tämligen meningslöst då hon idag har körkort och ingen giltig missbruksdiagnos för nuläget. Men Högsta förvaltningsdomen lär inte kunna backa på läkarutlåtandet angående missbruksdiagnosen som ställdes inför Transportstyrelsens beslut. Om det är det Linn vill så lär det misslyckas. Missbrukarstämpeln hon fick vid den tidpunkten lär hon alltså få leva med.
Senast redigerad av fakbab 2025-07-27 kl. 20:34.
2025-07-27, 20:38
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med systemet, jag berätta jag älskar svenska system, har även påpeka det är ett av världens bästa system, jag kan inte tänka mig något annat även om jag har två o välja mellan, då jag har dubbla nationaliteter.

Förstår inte vart du fått det ifrån?

Att du däremot inte förstår dig på är vad som gör dig rädd för systemet, det är oftast så reaktionen är, förstår man inte blir man rädd o tro det är en skandal.
Andra ser att det är lugnt, jag anpassar mig

Varför pudlar du då i dina senare svar.
Vad är det som gör att du försvarar ett felaktigt agerande. Dessutom länkar du till forskning som inte stöder agerandet,?
Jag kan bara tolka det som att du faktiskt inte förstod vad som du länkade till.
Ja jag är skeptisk till godtyckligt myndighetsutövande, och är inte överförtjust i att Sverige blir mer korrupt år från år.
Det är min bakgrund till att jag skriver mot dig som av någon anledning vill införa ett korrupt system som strider mot vetenskapen.
Vad är din bakgrund, förutom att du troligen lider av demens. Om man skall tolka dina inlägg.
En stor del av mitt dagliga värv har inneburit att granska forskningsrapporter och försvarat ny teknik inför myndigheter värden över.
Där kommer mina invändning i detta ärende.
Finns inget stöd I forskningen för transportstyrelsens tidigare riktlinjer.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-07-27 kl. 20:44.
2025-07-27, 20:42
Medlem
Citat:

Vad är det som gör att du först insett det nu?
Är vad flera av oss i tråden försökt hamra in i ditt huvud nu i ett par dar.
När du svamlat runt om fylkekompisar, självskador etc.
Är det demensen eller är du vara trög?
2025-07-27, 20:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det finns läkarutlåtande om missbruksdiagnos för Linn. Högsta förvaltningsdomstolen skulle teoretiskt sett kunna upphäva Transportstyrelsens beslut att återkalla hennes körkort men det är ju tämligen meningslöst då hon idag har körkort och ingen giltig missbruksdiagnos för nuläget. Men Högsta förvaltningsdomen lär inte kunna backa på läkarutlåtandet angående missbruksdiagnosen som ställdes inför Transportstyrelsens beslut. Om det är det Linn vill så lär det misslyckas. Missbrukarstämpeln hon fick vid den tidpunkten lär hon alltså få leva med.
Vi har vart igenom det här.

Det läkarutlåtandet var felaktigt utfört, det är nu två läkarutlåtande som bestrider det utlåtandet och det är därför detta är en rättsskandal.

TS läkaren utgick endast på peth för att missbruks diagnosticera Linn, så får man inte göra.
Den läkaren bör ställas inför rätta över det.
2025-07-27, 20:46
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det är som att någon åker dit för fyllestyrning o sedan återfår körkortet via inlämnade prover inte ska kallas för fyllestyrning mer bara för man återfått körkortet.
Du svarar inte på mitt inlägg här.
2025-07-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ja ett läkarutlåtande som inte har stöd av tillgänglig forskning gällande provförfarandet.
Så det är problemet, utredningen är inte baserad på tillförlitliga värden. Vilket är kritiken mot den och ytterligare ca 40 ärenden.
2025-07-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Varför pudlar du då i dina senare svar.
Vad är det som gör att du försvarar ett felaktigt agerande. Dessutom länkar du till forskning som inte stöder agerandet,?
Jag kan bara tolka det som att du faktiskt inte förstod vad som du länkade till.
Ja jag är skeptisk till godtyckligt myndighetsutövande, och är inte överförtjust i att Sverige blir mer korrupt år från år.
Det är min bakgrund till att jag skriver mot dig som av någon anledning vill införa ett korrupt system som strider mot vetenskapen.
Vad är din bakgrund, förutom att du troligen lider av demens. Om man skall tolka dina inlägg.
En stor del av mitt dagliga värv har inneburit att granska forskningsrapporter och försvarat ny teknik inför myndigheter värden över.
Där kommer mina invändning i detta ärende.
Ajogen la just ut centrum av rättvisa, där man tog en massa exempel från olika myndigheters beslut privatpersoner har problem med, dvs det är inte enbart transportstyrelsen, det gäller samtliga myndigheter.
När det handlar om samtliga myndigheter har konstiga regler kan man inte bara angripa en myndighet o skrika huvuden ska rulla, rösta rätt det är politiker som enbart kan ändra i dessa regler.

Jag har insett detta för länge sedan som jag tydligt berättat, varav jag alltid bevaka mig själv via alla kontakter med olika instanser/myndigheter, genom att jag börja göra det är jag även mer medveten vilka mina rättigheter är, det är dessa jag utnyttjar nu till max o inser sverige är helt fantastiskt som strö pengar runt sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in