Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-19, 13:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja man undrar om det är svenskt vänstersnask som stödjer muslimer eller om det är muslimer som själva gör detta i vanlig ordning. Kan vara en blandning.

Vi vet historiskt att islam/muslimer står väldigt nära nazismen så man blir inte förvånad. Men att vänstersnask har börjat anamma nazism via islam i så hög grad är vi lite mer ovana vid.

Ska bli intressant att se vilka det mer specifikt är som ligger bakom detta. Det borde väl polisen ha koll på tänker jag?

Man får väl göra som i England, terrorklassa palestinagrupperna. Förra helgen så hade det ett massgripande där de helt sonika grep varenda en som gick å grinade om det där tramsiga from the river .... yada yada.

Någon här som har koll på vad som hände?

Här är en artikel från Aftonslasket som är olåst.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-demonstration
Muslimska Brödraskapet, som Hamas springer ur, har alltid hyllat nazisterna och Hitler och hämtat inspiration ur Mein Kampf. UNRWA använde sig av doktrinen vid undervisningen av palestinska skolbarn.

Här syns två lyckliga naziislamister på bild vid "installationen":
https://x.com/Anna1849/status/194646...from-nooses%2F

Både vänstersnasket och islamisterna stödjer det här. De har en lång tradition tillsammans vars propagandamanual skapades redan på 60-talet i Sovjet med i huvudsak KGB och deras frontfigur Yassir Arafat vid rodret.
Den 8 oktober 2023 samlades hundratals människor på Times Square i New York för att fira Hamas invasion av Israel. Folkmassan samlades under torgets gigantiska, upplysta amerikanska flagga och skanderade "sionismen måste bort" och hånade judiska, pro-israeliska motdemonstranter.

På skyltar stod det "Sionism är folkmord", "Kolonialism är våld" och "Antisionism ≠ antisemitism". Andra plakat anklagade Israel för "vit överhöghet" och apartheid, och fördömde USA:s finansiering av Israel.

Även om slagorden dök upp i New York City 2023 har dessa känslor rötter i Sovjetunionen, enligt Izabella Tabarovsky, forskare i sovjetisk antisemitism.
https://www.timesofisrael.com/why-ar...nist-rhetoric/
Citera
2025-07-19, 13:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Enligt en flyktigt bekant som påstår sig ha "insyn" så var det i själva verket pro-israeler som riggade detta, med motiveringen att få folk att släppa uppmärksamheten på pågående "folkmord i Gaza".

Visst, konstigare saker har ju hänt. (T.ex att en skurk är sittande president i USA.)
Dock har jag själv svårt att tro riktigt på denna teori, den känns lite väl konspiratorisk!
Är det judar vi ser på bild här?
Citera
2025-07-19, 13:24
Medlem
Hänga upp dockor föreställande hängda judar i koncentrationsläger är ju inte bara osmakligt utan väldigt idiotiskt och verklighetsfrånvänd agerande. Samtidigt kan jag ju acceptera förvåningen i att två dockor i en folkpark får större uppmärksamhet än ett pågående krig, rättfärdigat eller ej, där barn dör i dussinet åt gången.
Citera
2025-07-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://www.folkbladet.nu/2025-07-19...er-brott-0a101

Vad tycker ni om jämförelsen?

Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic

I detta fallet är ju budskapet rätt tydligt - att även attackerna mot Israels befolkning bör vara att betrakta som folkmord det också. Säga vad man vill om tesen, men det måste ju vara tillåtet att vädra en sån åsikt också.

Jag håller helt med.
I stort sett är jag positiv till Israel, men allt de gör är inte försvarbart. Samma med USA, i stort sett positiv, men allt de gör är inte försvarbart.

Olof Palme höll ett tal när Hanoi bombades julen 1972, under Vietnamkriget: Wikipedia-artikel .

Det avslutades med: "...Sharpeville, Treblinka. Där har våldet triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret.
Nu fogas ett nytt namn till raden: Hanoi, julen 1972."

Då skulle alltså det vara hets mot folkgrupp.
Citera
2025-07-19, 13:44
Medlem
Detta är så vidrigt och obehagligt att inga ord finns inom mig för att uttrycka det.
Citera
2025-07-19, 13:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är det judar vi ser på bild här?

En konspirationsteoretiker skulle säkert kunna påstå att herrarna på bilden är "förklädda" judar, jodå.
Själv föredrar jag fakta, inte alternativa teorier.
Citera
2025-07-19, 13:55
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTrouble
Ett fall för Expo? . Tror inte det kommer hända.

de kommer rapportera om detta absolut
Citera
2025-07-19, 13:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
En konspirationsteoretiker skulle säkert kunna påstå att herrarna på bilden är "förklädda" judar, jodå.
Själv föredrar jag fakta, inte alternativa teorier.
Men nu är det just du som på ett finurligt vis planterar konspirationsteorin i den här tråden att judarna står bakom konstinstallationen. Det är ju så ni jobbar.
Citera
2025-07-19, 14:07
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Men nu är det just du som på ett finurligt vis planterar konspirationsteorin i den här tråden att judarna står bakom konstinstallationen. Det är ju så ni jobbar.
Du måste lära Dig att inte se spöken överallt.
Allt bygger inte på konspiration utan det faller sig endast så.
Citera
2025-07-19, 14:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.G.
Jag håller helt med.
I stort sett är jag positiv till Israel, men allt de gör är inte försvarbart. Samma med USA, i stort sett positiv, men allt de gör är inte försvarbart.

Olof Palme höll ett tal när Hanoi bombades julen 1972, under Vietnamkriget: Wikipedia-artikel .

Det avslutades med: "...Sharpeville, Treblinka. Där har våldet triumferat. Men eftervärldens dom har fallit hård över dem som burit ansvaret.
Nu fogas ett nytt namn till raden: Hanoi, julen 1972."

Då skulle alltså det vara hets mot folkgrupp.
Palme, ja....
Flera västerländska demokratier tog avstånd från PLO, men det gjorde inte Olof Palme. Samtidigt som Arafat ägnade sig åt att planera och beordra terrorattentat mot judiska civila i stor skala passade Palme på att bekanta sig med honom personligen. Det första dokumenterade mötet dem emellan ägde rum 1974 i Algeriet. Kontakterna utvecklades under åren och ju närmare Palme och Arafat kom varandra, desto kyligare blev relationen mellan Sverige och Israel. Det som i praktiken ägde rum var att den svenska socialdemokratiska regeringen gav Israel på båten och istället omfamnade PLO.
........
Det är ingen överdrift att säga att Palme inledde det som kom att bli en svensk demonisering av Israel och ett hyllande av PLO. Hur hans tankar gick kring detta förblir ett mysterium. Israel var och är fortfarande Mellanösterns enda demokrati medan PLO under alla år har använt terrorn som vapen för att uppnå sina mål. Utrikesminister Sten Andersson förstärkte banden med PLO och Arafat personligen. Anderssons senare efterträdare Margot Wallström hyllades för några år sedan på Sveriges gator av invandrade palestinier som samtidigt uppmanade till lynchning av judar. Från vänsterhåll hördes inga protester mot det högljudda judehatet.
https://timbro.se/smedjan/i-sverige-...ltid-har-ratt/
Citera
2025-07-19, 14:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Du måste lära Dig att inte se spöken överallt.
Allt bygger inte på konspiration utan det faller sig endast så.
Nu är det pestloppan som ser spöken. Inte jag.

Är du förvirrad?
Citera
2025-07-19, 14:11
Medlem
Citat:
Enligt en flyktigt bekant som påstår sig ha "insyn" så var det i själva verket pro-israeler som riggade detta, med motiveringen att få folk att släppa uppmärksamheten på pågående "folkmord i Gaza".

Visst, konstigare saker har ju hänt. (T.ex att en skurk är sittande president i USA.)
Dock har jag själv svårt att tro riktigt på denna teori, den känns lite väl konspiratorisk!

Hahahaha...väntade just på denna tolkning av de hängda dockorna. Så vänstern anställer en antisemitisk konstnär för att hänga dockor som anspelar på förintelsen och sen när det blir kritik och liv i luckan skyller man på judarna. Smart plan om någon trott på den förutom lågbegåvade hatare på vänsterkanten.

Och du sprider denna teori (med den underfundiga evidensen att Trump minsann är president) men slänger samtidigt in en brasklapp att "det känns lite väl konspiratoriskt".

Grattis mest idiotiska flashbackaren hittils idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in