Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Men om nu LVU är så skonsamt och bra, bevisa då motsatsen och forskningsrapporter som tyder på att LVU är hälsosamt för barn. .... jag väntar.
Detta är vad en halmgubbe är kurt-sune, när du hittar på ett argument och tillskriver det till mig, som du sedan bemöter. Jag har aldrig någonsin påstått att LVU är skonsamt och bra.
Men om du nu ärligt fått för dig att det är vad jag tycker så förtydligar jag här nu för dig.
Min ståndpunkt kring LVU är och har alltid varit, att ibland är det ett nödvändigt ont, då vissa föräldrar helt enkelt inte är lämpliga som föräldrar, barnets behov ska alltid sättas främst, och i de fallen där det är akut fara måste man ingripa, i mindre akuta fall ska man försöka så långt det går med stödinsatser, men om det inte går så hamnar man till slut i en situation där det tyvärr blir ett måste.
Sen är jag helt av åsikten att placeringar ska vara bra för barnen och att familjehem ska leverera en bra standard.
Det jag motsätter mig är din, och övriga desinformatörers oärliga debattstil, med svepande argument kring socialtjänsten, utsvävande påhitt som inte går att förankra i verkligheten. Konspirationsteorier om hur hela rättsväsendet är i maskopi och hur socialsekreterare vill omhänderta barn av typ sadistiska skäl, hur du konstant ska försvara eller trivialisera föräldrarna som sprider desinformation, även när du inte ens har lyssnat på vad de har att säga.