2025-07-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skitsnack, det stämmer inte. Det som händer kan hända när som helst och väldigt snabbt också, själva "yrket" är förknippat med stora risker. Ingen prostituerad har med sig sin hallick hela tiden, det skrämmer dessutom bort torskar. Nu pratar jag om lägenhetsbordeller och gatuprostitution.

Alltså är inte det något argument för att skrota sexköpslagen.

Du får ta hänsyn till S*mon H*ggström och hans kollegor, tänk om de blir arbetslösa helt plötsligt ☺️
Det är ju svårare att komma undan då bland annat.
Om någon person går hem till någon okänd person och säljer sex så finns det ingen säkerhetsvakt i närheten. Det är lättare att mörda någon när det inte finns någon som vet att man gått hem till just den lägenheten.

Du erkänner ju själv att polisens arbete minskar våldsamma sexköpare..
Varför skulle inte det gälla också när personer som säljer sex gör det organiserat med andra människor?

Visst handlar det om att du vill inte erkänna problem med sexköpslagen?.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-07-14 kl. 11:27. Anledning: Uppdatering
Citera
2025-07-14, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Finns olika statistik om det.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fler-unga-killar-an-tjejer-saljer-sex

Ja och då det inte är kontrollerat, och har inte varit på 26 år, så vet ingen säkert hur siffrorna ser ut idag överhuvudtaget. All verksamhet är gömd i det dolda. Även par (man/kvinna) säljer sex. Är mer vanligt än många tror, då det är även säkrare för oss. Det gjorde även jag med min partner och vet flera par som gör. Men detta tas inte upp i media, för det går emot deras påhittade verklighet, att det bara finns försvarslösa och sjuka kvinnor här. Det är så långt ifrån sanningen man kan komma och de vet alla vi som jobbar i denna bransch av fri vilja och det vet även polisen/politiker. Men det kan de aldrig erkänna. Om de gjorde det skulle det utmana det narrativ som legat till grund för lagstiftning, policybeslut och opinion i flera decennier. Och medborgarna skulle börja misstro polisen. Det skulle också kräva att man började prata om sexarbete på ett nytt sätt – med respekt, nyansering och verklighetsförankring.
Citera
2025-07-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
91 procent av Sveriges kvinnor ger sitt stöd till sexköpslagen så du ska inte försöka förminska Häggstr*ms arbete mot sexköp och prostitution.
Lagen har bidragit hel del till att opinionen ser ut som den gör.
Avsikten med lagen var bland annat för att man ville påverka folks åsikter.
Citera
2025-07-14, 16:09
Moderator
BlueSwedes avatar
Håll er till ämnet i tråden!
Varnat och raderat
Mod
Citera
2025-07-17, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Ja och då det inte är kontrollerat, och har inte varit på 26 år, så vet ingen säkert hur siffrorna ser ut idag överhuvudtaget. All verksamhet är gömd i det dolda. Även par (man/kvinna) säljer sex. Är mer vanligt än många tror, då det är även säkrare för oss. Det gjorde även jag med min partner och vet flera par som gör. Men detta tas inte upp i media, för det går emot deras påhittade verklighet, att det bara finns försvarslösa och sjuka kvinnor här. Det är så långt ifrån sanningen man kan komma och de vet alla vi som jobbar i denna bransch av fri vilja och det vet även polisen/politiker. Men det kan de aldrig erkänna. Om de gjorde det skulle det utmana det narrativ som legat till grund för lagstiftning, policybeslut och opinion i flera decennier. Och medborgarna skulle börja misstro polisen. Det skulle också kräva att man började prata om sexarbete på ett nytt sätt – med respekt, nyansering och verklighetsförankring.
Tyvärr kommer det aldrig att ske så länge individer som Simon får diktera villkoren. Jag läste precis dom senaste sidorna på Simons facebook och det är slående vilket manshat det förekommer i Simons kommentarsfält. Och i Simons facebook så är det mycket riktigt den ensamma viljelösa kvinnan som utnyttjas hänsynslöst. Objektivitet och verklighetsförankring får inte förekomma. Det är skrämmande att lyssna på Simon.
Citera
2025-07-17, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Tyvärr kommer det aldrig att ske så länge individer som Simon får diktera villkoren. Jag läste precis dom senaste sidorna på Simons facebook och det är slående vilket manshat det förekommer i Simons kommentarsfält. Och i Simons facebook så är det mycket riktigt den ensamma viljelösa kvinnan som utnyttjas hänsynslöst. Objektivitet och verklighetsförankring får inte förekomma. Det är skrämmande att lyssna på Simon.

Ja manshatet är verkligen slående och skrämmande i hans kommentarsfält, som är en ren lögn. Man blir på riktigt ledsen när man läser det. Sverige är ett förlorat land när det handlar om sex överlag och det blir bara värre och stigmat ökar med rekordfart. Precis som de ville från början. Inte bara vi sexarbetare som lider av stigmatiseringen, utan många andra grupper också. Det här är inget land för människor med en annan sexuell syn än normen. Jag har nu accepterat detta och gjort mitt. Jag har försökt få min röst hörd, men tillslut orkar man inte mera. Vet inte hur många gånger jag blivit kallad äcklig hora det senaste året, kan inte ens räkna dem. Jag kommer flytta ifrån Sverige, till ett land där jag har rättigheter och en röst. Så illa som jag har blivit behandlad här efter raiden, av polisen, myndigheter och våra egna medborgare, är omänskligt och ska inte förekomma i ett land som Sverige, som påstår sig kämpa för mänskliga rättigheter. Något mina sexköpare aldrig har gjort emot mig 💕

Jag hoppas alla har och får en fortsatt fantastisk sommar ☀️
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-07-17 kl. 17:31.
Citera
2025-07-20, 14:38
Medlem
Polisen s har alltså själv konsumerat porr, dock är inte tidpunkten angiven

Se artikeln om polisen s som runkat till porr och är besatt av att spionera på prostituerade kvinnor

https://www.svd.se/a/yEwV0a/simon-haggstrom-bok-prostitution-onlyfans

Nu köper som även in reklam på Flashback, är ganska säker på att han är besatt att läsa här.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-07-20 kl. 14:45.
Citera
2025-07-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta

Någon som vet varför han inte har polis kläder på sig, vad har han för utbildning bakgrund?
Citera
2025-07-20, 22:31
Medlem
https://youtu.be/o6O4xzzTqSU?si=ijcTtOpcI8I6Haar

Så Simon har alltså varit med och sagt att sexköps lagen fungerat och att den minskat. Men det har den ju inte haha den har bara flyttat.

Det är därför som säger att sexköps lagen fungerat, det är en skandal.

Sexköpslagen har inte fungerat.
Citera
2025-07-21, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawemang2011
Skitsnack, det stämmer inte. Det som händer kan hända när som helst och väldigt snabbt också, själva "yrket" är förknippat med stora risker. Ingen prostituerad har med sig sin hallick hela tiden, det skrämmer dessutom bort torskar. Nu pratar jag om lägenhetsbordeller och gatuprostitution.

Alltså är inte det något argument för att skrota sexköpslagen.

Du får ta hänsyn till S*mon H*ggström och hans kollegor, tänk om de blir arbetslösa helt plötsligt ☺️

Bullshit! Dina åsikter stinker. S*mon H*ggström bör fängslas och bötfällas för de brott som han har begått. Och du borde veta bättre!
Citera
2025-07-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Bullshit! Dina åsikter stinker. S*mon H*ggström bör fängslas och bötfällas för de brott som han har begått. Och du borde veta bättre!

Simon verkar ju varit en del av hela sexköpslage, det är hans varumärke nästan?

Han erkänner själv att han konsumerat porr, man undrar näst vad hans agenda är. Han kanske helt enkelt är avundsjuk.
Citera
2025-07-21, 13:36
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Lagen har bidragit hel del till att opinionen ser ut som den gör.
Avsikten med lagen var bland annat för att man ville påverka folks åsikter.

Nästan men du missar viktiga detaljer. Avsikten med lagen var att man ville använda statens våldsmonopol att tvinga folk att ha rätta åsikter. Därtill förstås försöka tvinga folk att inte köpa sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in