2025-07-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Ja.. sanningen är att han och hans grupp gjorde mig väldigt illa. Polisen gör både sexarbetare och misstänkta offer illa. Spelar ingen roll om vi är 50 stycken eller 10 000 stycken. Du tycker alltså vi bara ska acceptera detta och hålla käften alltså? Du orkar ju kämpa för Simon, så jag kommer orka tjata om detta i evigheter också 💕 Är det jobbigt för dig och läsa mina inlägg, så tror inte jag någon blir ledsen om du lämnar.

Tycker Simon är bra - han gillar inte att kvinnor fittbitchierar männen o särskilt illa tycker han om att
de gör detta i unga år för att köpa dyra märkesprylar o blir offer för konsumtionskapitalismen
(fan vilket bra ord jag hittade på)
Citera
2025-07-12, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Tycker Simon är bra - han gillar inte att kvinnor fittbitchierar männen o särskilt illa tycker han om att
de gör detta i unga år för att köpa dyra märkesprylar o blir offer för konsumtionskapitalismen

Ja och det får du tycka. Jag vägrar dock se på när människor blir illa behandlade av myndigheter och speciellt när man döljer det. Sker mycket sånt i Sverige just nu. Inte bara i vår bransch. Simon behöver bara gå ut i media och berätta hur de arbetar och hur de behandlar kvinnor, sen är jag nöjd 💕
Citera
2025-07-12, 14:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tycker S*mon är bra - han gillar inte att kvinnor fittbitchierar männen o särskilt illa tycker han om att

Kan bara hålla med här, det är en väldigt osund och mentalt nedbrytande verksamhet S*mon H*ggström arbetar mot, det är samtidigt svårt att förstå varför vissa försvarar den sunkiga värld som prostitution trots allt handlar om.
Citera
2025-07-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kan bara hålla med här, det är en väldigt osund och mentalt nedbrytande verksamhet S*mon H*ggström arbetar mot, det är samtidigt svårt att förstå varför vissa försvarar den sunkiga värld som prostitution trots allt handlar om.

Lär dig förstå att det inte bara är din verklighet som stämmer. Sex mellan vuxna skall inte regleras!
Citera
2025-07-12, 23:53
Medlem
Citat:
91 procent av Sveriges kvinnor ger sitt stöd till sexköpslagen så du ska inte försöka förminska Häggstr*ms arbete mot sexköp och prostitution.
Kvinnors stöd ja, men betydligt färre män stödjer lagen.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/veRA9j/kvinnoorganisationer-allt-farre-svenska-man-stodjer-sexkopslagen
Citera
2025-07-12, 23:55
Medlem
Citat:
Det är troligen inte för han skulle bryr sig om männen.
Citera
2025-07-12, 23:57
Medlem
Citat:
Nu bortser du ifrån allt våld som finns kring prostitution.

"Rån, våld och grova övergrepp mot prostituerade blir allt vanligare. I Stockholm finns flera aktuella fall, med gärningsmän så unga som 15 år.

– Mörkertalet är enormt, säger S*mon H*ggström på Norrmalmspolisens prostitutionsgrupp"

"Ett hårdnande samhällsklimat, utbredd psykisk ohälsa, droger och inflation. Bakom utvecklingen finns sannolikt flera faktorer, tror S*mon H*ggström som arbetat mot prostitution i Stockholm i 15 år.

Oavsett förklaringsmodell så är trenden tydlig. Polisen ser hur rån, våld och övergrepp mot personer som säljer sex blir allt vanligare"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VjAAg/prostituerade-utsatts-for-ran-och-grovt-vald

Men visst, du anser att vuxna människor ska få göra vad de vill. Polisen är bara bra att ha när det händer något.
Rån, våld, och grova övergrepp är lättare att begå när de kvinnor som säljer sex inte får göra det organiserat.
Citera
2025-07-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ansvaret för våld mot prostituerade ligger hos torskarna, den ligger inte i lagstiftningen och inte på grund av såna som mig eller Simon Häggström.

Våld mot prostituerade har funnits i alla tider, det var faktiskt fler mord inom prostitutionsvärlden på 70 och 80-talet i Sverige när sexköp var lagligt än idag.

Läs på lite, din okunskap är väldigt tydlig här.
Om sexköp vore lagligt så hade man då kunnat lagstifta om att prostitution endast måste ske i något hus där prostitution är organiserat på något sätt.
Det borde då ha inneburit färre mord, våld etc.
Det farliga handlar mer om när man åker hem till okända män.
Citera
2025-07-13, 00:15
Medlem
Citat:
De allra flesta människor skulle med stor sannolikhet inte kunna tänka sig att själva sälja sex så varför skulle de då helt plötsligt anse att sexköp är någonting bra och positivt?

De som säljer sexuella tjänster utgör en liten marginaliserad grupp av människor som i många fall verkar sitta fast i prostitutionen utan egen kraft att ta sig därifrån.

Du kan sitta här och tjata om hur hemsk och dum S*mon H*ggström är i all evighet, det förändrar inte att prostitution är en näring som väldigt få människor skulle kunna tänka sig att arbeta med.

Man kan nog dessutom vara rätt säker på att de allra flesta torskar skulle inte vilja att deras egna döttrar ägnar sig åt prostitution.
För att kunna sälja sex så måste man ha något sexuellt värde först och det är ingen rättighet att få sälja sex. Vem som helst kan inte sälja sex.
Ofta brukar många snacka om att sexköp och sex är ingen rättighet men det ska vara okej att få påstå att många personer skulle inte kunna tänka sälja sex. Som ens egna åsikt plötsligt skulle ha någon betydelse och man får ett val fast sex skulle inte vara en rättighet utan ett privilegium.
Finns säkert många som skulle tänka sig att sälja sex om det handlade på deras egna villkor.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-07-13 kl. 00:21. Anledning: Uppdatering
Citera
2025-07-13, 00:23
Medlem
Citat:
Det är inte ristat i sten att det ska vara så för prostitutionen.
Avsikten behöver inte handla om att prostitutionen ska se ut som den gör om man ser fördelar med prostitution.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-07-13 kl. 00:27. Anledning: .
Citera
2025-07-13, 07:41
Medlem
Citat:

Om man ska gå efter dina fördomar om saken ja. Jag tycker att man ska gå efter verkligheten.
Citera
2025-07-13, 20:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Rån, våld, och grova övergrepp är lättare att begå när de kvinnor som säljer sex inte får göra det organiserat.

Skitsnack, det stämmer inte. Det som händer kan hända när som helst och väldigt snabbt också, själva "yrket" är förknippat med stora risker. Ingen prostituerad har med sig sin hallick hela tiden, det skrämmer dessutom bort torskar. Nu pratar jag om lägenhetsbordeller och gatuprostitution.

Alltså är inte det något argument för att skrota sexköpslagen.

Du får ta hänsyn till S*mon H*ggström och hans kollegor, tänk om de blir arbetslösa helt plötsligt ☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in