Du har rätt i att man aldrig kan veta om det finns en grund för LVU,.förutom om det är ditt eget fall. Men så många lagbrott, lögner, fabricerade uppgifter och rena lögner vi fått slagits mot sista nio åren, så är det en omöjlighet att det skulle drabba bara oss. Man har fabricerat uppgifter från skolan, alltså rena lögner som inte alls kom från skolan, man ignorerar domar, man ljuger, man gjorde sista tiden allt.för att grabben skulle bryta ihop och göra något dumt, så dom kunde sätta ett LVU 3, då dom insåg att dom.inte.skulle vinna i kammarrätten. Han blev isolerad, fick bo ensam i en lägenhet med personal, dygnet runt, fick inte gå in på .byn själv, inte träffa vänner, inte gå på gymmet, man satte en total umgänges begränsning utan anledning, att han lyckades hålla.ihop är jag sån otrolig stolt över❤️❤️, dom rev självklart den begränsningen och vi vann i kammarrätten, dom.påstod en jäkla massa, hade inte grund för något, jag hade mail,.sms, inspelningar mm, som bevisade deras lögner 👍. Tyvärr är en allvarlig konsekvensen av detta att grabben litar inte på andra vuxna, ingen tilltro till myndigheterna givet, vi har mycket att jobba.med, men han är i alla fall trygg hemma ❤️❤️
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är ju precis det jag sagt och anledningen till varför jag inte blandar mig i sådana här fall. Det går nämligen inte att veta om LVU är korrekt eller inte. Det kan bara den som har HELA dokumentationen veta och den har socialtjänsten inlåst på sitt kontor. Inte ens domstolarna vet om det är korrekt eller inte. De har inte ens undersökt det. De litar på att det socialtjänsten påstår är sant.
Jo det är precis vad man ska göra och begära EXTERN granskning. Inte minst när tvångsplaceringar börjar spåra ur och så många barn och familjer skadas av denna sjuka hantering.
Jaha så med några enkla kontrollfrågor kan man alltså veta att ett LVU är korrekt eller inte?
Du har inte fokus på några barns säkerhet överhuvudtaget.
Hur kan du veta det utan att ha tillgång till all dokumentation?
Det är inte extrema statements. Det är socialtjänsten som extrema i sitt systematiska fuskande som leder till att barn far illa skadas och dör. 400% högre överdödlighet för placerade barn talar sitt tydliga språk. Men fortsätt blunda du..