2025-07-11, 13:11
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
E har först nu när hon blivit avslöjad av sitt äldsta barn erkänt att hon har barn , tidigare har hon sagt att hon demonstrerar för att hon varit placerad.
De som fått hem sina barn är inte särskilt välkomna bland lvu - föräldrarna trots att de borde glädjas med dessa

Ja, precis, som med 3mma, anledningen är ju uppenbar, resten av sekten gillade inte att hon gjorde som socialtjänsten sa och då fick tillbaka sitt barn.

Det är detta jag inte förstår, om någon hade tagit ens barn, hade man väl gått med på vad fan som helst, oavsett om nu Fia tycker att de bara ljuger och hittar på, är väl bara nicka och hålla med om det resulterar i att man får hem sina barn. Men det kan dom ju inte, ingen av dom. Vilket i sig bevisar att de inte klarar av att sätta sina barns behov före sig själva, vilket är vad som krävs för att kunna vara en bra förälder.

Sen att påstå att ens egna barn är hjärntvättade som Fia och Gu11imax gör, helt stört.
Citera
2025-07-11, 13:14
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis. Om man inte har en magisk kristallkula som du har.

Vad bra, du har satt så höga krav att det är bäst att stänga ner soc helt och låta barnen stanna hemma.

Citat:
Föräldrar ska inte behöva begära extern granskning. Alla LVU-ärenden borde granskas av oberoende jurister utan koppling till kommunen och staten.

Vem har sagt något om extern granskning? Jag pratar om dig som involverar dig i random persons fall.

Citat:
Jag är verkligen imponerad av dina magiska kunskaper.

Som sagt inte magiskt, googla Cerebrum.

Citat:
Ja modell "ärt".

Bara påhopp och glåpord från dig. Ad hominem hela tiden.
Citera
2025-07-11, 13:14
Medlem
Du har rätt i att man aldrig kan veta om det finns en grund för LVU,.förutom om det är ditt eget fall. Men så många lagbrott, lögner, fabricerade uppgifter och rena lögner vi fått slagits mot sista nio åren, så är det en omöjlighet att det skulle drabba bara oss. Man har fabricerat uppgifter från skolan, alltså rena lögner som inte alls kom från skolan, man ignorerar domar, man ljuger, man gjorde sista tiden allt.för att grabben skulle bryta ihop och göra något dumt, så dom kunde sätta ett LVU 3, då dom insåg att dom.inte.skulle vinna i kammarrätten. Han blev isolerad, fick bo ensam i en lägenhet med personal, dygnet runt, fick inte gå in på .byn själv, inte träffa vänner, inte gå på gymmet, man satte en total umgänges begränsning utan anledning, att han lyckades hålla.ihop är jag sån otrolig stolt över❤️❤️, dom rev självklart den begränsningen och vi vann i kammarrätten, dom.påstod en jäkla massa, hade inte grund för något, jag hade mail,.sms, inspelningar mm, som bevisade deras lögner 👍. Tyvärr är en allvarlig konsekvensen av detta att grabben litar inte på andra vuxna, ingen tilltro till myndigheterna givet, vi har mycket att jobba.med, men han är i alla fall trygg hemma ❤️❤️
Citat:
Det är ju precis det jag sagt och anledningen till varför jag inte blandar mig i sådana här fall. Det går nämligen inte att veta om LVU är korrekt eller inte. Det kan bara den som har HELA dokumentationen veta och den har socialtjänsten inlåst på sitt kontor. Inte ens domstolarna vet om det är korrekt eller inte. De har inte ens undersökt det. De litar på att det socialtjänsten påstår är sant.

Jo det är precis vad man ska göra och begära EXTERN granskning. Inte minst när tvångsplaceringar börjar spåra ur och så många barn och familjer skadas av denna sjuka hantering.

Jaha så med några enkla kontrollfrågor kan man alltså veta att ett LVU är korrekt eller inte?

Du har inte fokus på några barns säkerhet överhuvudtaget.

Hur kan du veta det utan att ha tillgång till all dokumentation?

Det är inte extrema statements. Det är socialtjänsten som extrema i sitt systematiska fuskande som leder till att barn far illa skadas och dör. 400% högre överdödlighet för placerade barn talar sitt tydliga språk. Men fortsätt blunda du..
Citera
2025-07-11, 13:23
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag sa inte att alla som demonstrerar inte borde fått sina barn tagna ifrån dem.
Du svarar på något helt annat än vad mitt inlägg handlade om, vilket är att bedömningarn inte är objektiva i väldigt många fall. Dessutom rättsosäkra.
Jag gläds för de barnen som har kommit ur ett dåligt hem till något bättre. Men det sker inte i väldigt många fall.
Så klart anti-sociala, manipulativa föräldrar ofta är drivande inom såna rörelser. Människor med personlighetsstörningar som innebär seriös barnmisshandel, förnedring etc av sina egna barn kan inte acceptera att de gjort fel.
Den typen av förälder pratas det om här:
The Missing Missing Reasons

https://www.issendai.com/psychology/estrangement/missing-missing-reasons.html

Man måste särskilja på denna typ av demonstrant och de som har blivit orättvist drabbade av SOC
Det här är varför jag länkar till CFR inslag om de reformer som behövs införas för att korrigera omhändertagande-processen.

https://centrumforrattvisa.se/wp-content/uploads/2024/11/Rapport-Chanslos-mot-myndigheterna-2024-11-12.pdf

Nej jag svarade på det du sa. Dom som demonstrerar har alla 100% korrekta LVUn.

Övriga påståenden i detta inlägg kan jag dock hålla med om. Men det är inte applicerbart på lvu-sekten och demonstranterna.
Citera
2025-07-11, 13:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Du har rätt i att man aldrig kan veta om det finns en grund för LVU,.förutom om det är ditt eget fall. Men så många lagbrott, lögner, fabricerade uppgifter och rena lögner vi fått slagits mot sista nio åren, så är det en omöjlighet att det skulle drabba bara oss. Man har fabricerat uppgifter från skolan, alltså rena lögner som inte alls kom från skolan, man ignorerar domar, man ljuger, man gjorde sista tiden allt.för att grabben skulle bryta ihop och göra något dumt, så dom kunde sätta ett LVU 3, då dom insåg att dom.inte.skulle vinna i kammarrätten. Han blev isolerad, fick bo ensam i en lägenhet med personal, dygnet runt, fick inte gå in på .byn själv, inte träffa vänner, inte gå på gymmet, man satte en total umgänges begränsning utan anledning, att han lyckades hålla.ihop är jag sån otrolig stolt över❤️❤️, dom rev självklart den begränsningen och vi vann i kammarrätten, dom.påstod en jäkla massa, hade inte grund för något, jag hade mail,.sms, inspelningar mm, som bevisade deras lögner 👍. Tyvärr är en allvarlig konsekvensen av detta att grabben litar inte på andra vuxna, ingen tilltro till myndigheterna givet, vi har mycket att jobba.med, men han är i alla fall trygg hemma ❤️❤️
Fint av dig att du vågar berätta er historia. Jag tycker att du ska kontakta lokalpressen och begära ut all dokumentation så att de kan granska ert fall när de äntligen satt igång en granskningskampanj. Om du inte gjort det redan så skicka detta till din kommun på direkten. Du ska inte acceptera något dröjsmål. Allmänna handlingar har man rätt att få ut "skyndsamt" enligt förvaltningslagen.

Bara att fylla i mallen jag satt ihop:

Citera
2025-07-11, 13:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vad bra, du har satt så höga krav att det är bäst att stänga ner soc helt och låta barnen stanna hemma.
Ja men tanke på vad som händer rent statistiskt med de placerade barnen hade det nog med all sannolikhet på totalt blivit bättre av att inte göra någonting. Vi behöver inte socialtjänstens björntjänster. Hjälpen behöver ges i hemmet och vara anpassad efter varje familjs behov. Inte efter socialtjänstens och familjebehandlarnas.

Citat:
Vem har sagt något om extern granskning? Jag pratar om dig som involverar dig i random persons fall.
Det är jag inte intresserad av eftersom jag inte kan få ut alla dokumentation och således kan jag heller inte veta vad som är sant eller falskt. Socialtjänstens ord går inte att lita på som läget ser ut.

Citat:
Som sagt inte magiskt, googla Cerebrum.
Jo du har någon form av magisk spåkula som vet vad som hänt i vartenda LVU-mål du följt.

Citat:
Bara påhopp och glåpord från dig. Ad hominem hela tiden.
jojo, kasta lite legoklossar i glashus du..
Citera
2025-07-11, 13:40
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Så bra att ni fick rätt i domstolen då, så det här snacket om att domstolen alltid bara går på socialtjänstens linje som FamilyUnited och kurt-sune hävdar är desinformation.

Du som lyckats få hem ditt barn, tror du taktiken som dessa föräldrar på TikTok kör med kommer fungera? T ex Fia som anser sig själv vara smartare än advokater och väljer att representera sig själv trots att det är uppenbart att hon inte förstår lagen.
Citera
2025-07-11, 13:44
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja men tanke på vad som händer rent statistiskt med de placerade barnen hade det nog med all sannolikhet på totalt blivit bättre av att inte göra någonting. Vi behöver inte socialtjänstens björntjänster. Hjälpen behöver ges i hemmet och vara anpassad efter varje familjs behov. Inte efter socialtjänstens och familjebehandlarnas.

Då stänger vi ner skiten.

Citat:
Det är jag inte intresserad av eftersom jag inte kan få ut alla dokumentation och således kan jag heller inte veta vad som är sant eller falskt. Socialtjänstens ord går inte att lita på som läget ser ut.

Men du är tillräckligt intresserad för att använda historien som exempel för dina argument och ge föräldern tips.

Citat:
Jo du har någon form av magisk spåkula som vet vad som hänt i vartenda LVU-mål du följt.

Nej. Som sagt har jag bara lite krav på personer jag pratar med. Försöker dom sig på manipulation och att vilseleda mig ryker dom rätt så fort.
Citera
2025-07-11, 13:55
Medlem
Nej det fungerar absolut inte, du behöver bevis, solklara bevis på papper, eventuella vittnen och referenser, jag har som sagt gjort det här ganska många gånger nu,.och det är också en sån sak du får emot dig, det står i sista utredningen att det är en nackdel att vi kan våra rättigheter och har bra koll på vad lagen säger, det är ju galet.

Men åter till Fia och gänget, så länge dom skriker kidnappning och det finns en dom så är som chanslösa, det kommer ju givetvis vändas till både att man saknar insikt och att man antagligen är manisk. Du måste följa lagboken och rättssystemet helt enkelt 👍👍
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Så bra att ni fick rätt i domstolen då, så det här snacket om att domstolen alltid bara går på socialtjänstens linje som FamilyUnited och kurt-sune hävdar är desinformation.

Du som lyckats få hem ditt barn, tror du taktiken som dessa föräldrar på TikTok kör med kommer fungera? T ex Fia som anser sig själv vara smartare än advokater och väljer att representera sig själv trots att det är uppenbart att hon inte förstår lagen.
Senast redigerad av beatrix1 2025-07-11 kl. 14:12.
Citera
2025-07-11, 13:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Då stänger vi ner skiten.
Det hade sannolikt hjälpt många barn. Det är den krassa sanningen.

Citat:
Men du är tillräckligt intresserad för att använda historien som exempel för dina argument och ge föräldern tips.
Nej, jag vill hjälpa föräldern att utnyttja sin demokratiska RÄTT att få ut sin EGEN och sitt BARNS dokumentation, så att hon själv och i bästa fall med hjälp av en duktig och driven journalist kan granska vad som faktiskt ligger till grund för socialtjänstens beslut och om det ens hade lagstöd.

Den ska inte ligga inlåst på något kontor i väntan på att kommunen ska släcka bränder när lokalmedia plötsligt börjar undra varför just Uppvidinge kommun sticker ut med ett så högt antal LVU- och SoL-placeringar, samtidigt som andra jämförbara kommuner inte alls har samma siffror. Och varför? Jo, för att hela kommunens budget havererat just på grund av detta. Alla kommuninvånare får betala priset för socialtjänstens haveri och rättsosäkra BBIC-utredningar.

Citat:
Nej. Som sagt har jag bara lite krav på personer jag pratar med. Försöker dom sig på manipulation och att vilseleda mig ryker dom rätt så fort.
Jaha, och hur kan du vara så säker på att du inte blir manipulerad? Plocar du fram din magiska spåkula i sedvanlig ordning? Eller är det den berömda "magkänslan" i klassisk prussiluskestil du går på?
Citera
2025-07-11, 13:59
Medlem
Dessutom förstör dom för oss vanliga föräldrar som faktiskt blir felbehandlad, vi blir lätt stämplade på samma vis som dom tyvärr, vilket gör chanserna ännu mindre, det är 97-98% av domarna som socialtjänsten vinner i domstol, galet höga siffror, tur man är en envis jävel haha, nä men seriöst, alla orkar inte ta kampen, och dom allra flesta förlitar sig på att advokaten ska göra jobbet, men du som förälder måste ge rätt verktyg att jobba med, så det krävs enormt mycket faktiskt 👍
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren

Citera
2025-07-11, 14:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Dessutom förstör dom för oss vanliga föräldrar som faktiskt blir felbehandlad, vi blir lätt stämplade på samma vis som dom tyvärr, vilket gör chanserna ännu mindre, det är 97-98% av domarna som socialtjänsten vinner i domstol, galet höga siffror, tur man är en envis jävel haha, nä men seriöst, alla orkar inte ta kampen, och dom allra flesta förlitar sig på att advokaten ska göra jobbet, men du som förälder måste ge rätt verktyg att jobba med, så det krävs enormt mycket faktiskt 👍

Vad socionomerna inte verkar förstå eller snarare låtsas att de inte förstår är att bara för att de vinner i domstol så betyder det inte att de hade lagen på sin sida. Det betyder bara att de kom undan utan granskning.

Förvaltningsrätten fungerar inte som en vanlig domstol. Den faktagranskar inte socialtjänstens påståenden på riktigt. Nej, istället är det (och det här är faktiskt helt sinnessjukt) föräldrarna som förväntas bevisa sin oskuld. Vi pratar alltså om omvänd bevisbörda i praktiken. Myndighetens ord betraktas som utgångspunkt för sanningen och det är upp till enskilda, ofta chockade, traumatiserade och rättsovana föräldrar att på några få dagar trolla fram ett fullgott försvar.

Hur ska en förälder utan tillgång till allt material, utan juridisk hjälp från dag ett och med en socialtjänst som redan styrt narrativet i månader, kunna försvara sig på lika villkor? Det ska inte ens vara möjligt att hamna i en sådan situation i en rättsstat men här är vi idag år 2025. Och säger man emot är man en "desinformatör" som vill skada barn. Herrejösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in