2025-07-08, 20:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jadu att vi har en annorlunda syn på det hela, vi är också ett av de bästa landen i världen att leva i enligt de flesta mätningarna som görs på ämnet, fan vet jag.

Åter igen, är det rimligt att påstå att halva Sverige snart kommer bli av med sina barn? För det var just absurditeten i det uttalandet jag påpekade.

Lägg ner personangreppen och svara på det jag skriver istället.
Du är en särskild sällsynt typ av dum i huvudet. Vi har högst omhändertagande i världen. Det skall granskas. Allt annat är fött ur hjärnröta.

Du kan ta och höja din argumentationsnivå innan du härjar om vem som utrycker sig hur ditt mongolida mähä.
Citera
2025-07-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Sverige och Norge har världens högsta omhändertagande per capita.
Hälften av placerade i Sverige är mellan 16-20 år där många placerats pga eget beteende somliga är dömda till vård pga brott i andra länder har de ungdomsfängelse där så unga som 10-13 - år döms att avtjäna tid
Citera
2025-07-08, 20:34
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du är en särskild sällsynt typ av dum i huvudet. Vi har högst omhändertagande i världen. Det skall granskas. Allt annat är fött ur hjärnröta.

Du kan ta och höja din argumentationsnivå innan du härjar om vem som utrycker sig hur ditt mongolida mähä.

Så du undviker att svara på frågan och kallar mig glåpord istället, är det argumentationsnivån du efterfrågar? Tyvärr ser vi nog annorlunda på saken då, och är inget jag är intresserad av för tillfället.
Citera
2025-07-08, 20:36
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hälften av placerade i Sverige är mellan 16-20 år där många placerats pga eget beteende somliga är dömda till vård pga brott i andra länder har de ungdomsfängelse där så unga som 10-13 - år döms att avtjäna tid

Ja man är ju nyfiken på vilka andra länder vi ska se upp till här, är det automatiskt bara bättre ju färre barn som omhändertas? Känns som ett rätt fattigt argument.
Citera
2025-07-08, 20:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Så du undviker att svara på frågan och kallar mig glåpord istället, är det argumentationsnivån du efterfrågar? Tyvärr ser vi nog annorlunda på saken då, och är inget jag är intresserad av för tillfället.
Du har spenderat hela din tid en i den här tråden med troglodyt nivå av argumentation. Vad i helvete tror du du får för dialog på "tror du att hälften alla barn kommer omhändertas?".

Barn och familjer blir söndertrasade, ta den approachen som håller vördnad inför det.
Ta och engagera dig på ordentligt vis först innan du tjafsar om argumentationsnivå.
Citera
2025-07-08, 20:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Där kommer vi in på ett ämne som oftast inte pratas om.

Forskaren: Därför är det så svårt att stoppa gängvåldet

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-darfor-ar-det-sa-svart-att-stoppa-gangvaldet

Det som även händer är att dessa våldsbarn hamnar i samma boenden som barn med icke-våldsamma problem och blir utsatta för dem med.

– Ute i samhället får han inte umgås med någon som rökt cannabis men inne på Sis ska han umgås med den som sitter för mord. Det blir en skev värld, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/sis-chefen-om-den-kriminella-miljon-pa-ungdomshemmen-de-traffar-ju-varandra

Visst är det bra att vi tar så många barn va?
Citera
2025-07-08, 20:46
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du har spenderat hela din tid en i den här tråden med troglodyt nivå av argumentation. Vad i helvete tror du du får för dialog på "tror du att hälften alla barn kommer omhändertas?".

Barn och familjer blir söndertrasade, ta den approachen som håller vördnad inför det.
Ta och engagera dig på ordentligt vis först innan du tjafsar om argumentationsnivå.

Du är så jävla konstig alltså.

Jag påpekade ett riktigt bisarrt uttalande från en av dessa personer som ingår i denna sekt av LVU-desinformatörer. Men istället för att bemöta det så börjar du snacka om något helt annat och verkar sprängt en säkring och börjar kalla mig glåpord. Men det är jag som ska höja argumentationsnivån?

Är du ok?
Citera
2025-07-08, 20:49
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du är så jävla konstig alltså.

Jag påpekade ett riktigt bisarrt uttalande från en av dessa personer som ingår i denna sekt av LVU-desinformatörer. Men istället för att bemöta det så börjar du snacka om något helt annat och verkar sprängt en säkring och börjar kalla mig glåpord. Men det är jag som ska höja argumentationsnivån?

Är du ok?
Du är för korkad för att inse att du blev bemött. Du är den vårdslösaste formen av idiot, en högfärdig sådan.
Citera
2025-07-08, 20:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Civilkurage efterfrågas gång på gång och att man ska lägga sig i när man ute i samhället ser eller hör barn som.man tycker behandlas illa .

Ett flertal av föräldrar med omhändertagna barn har själva i sina lives pratat om barn de tror far illa ,barn på lekparken, i affären, grannbarn osv där de tycker att föräldrar inte gör rätt , är elaka mot barnen eller nonchalerar dem när de gråter och där själva önskar att de tagit mod till sig att säga ifrån .

När en person gör precis det de själva skulle vilja göra gå fram till främling och säga ifrån så är det tydligen fel.
Det var inget civilkurage han utförde. Argumenten varför har redan getts.
Citera
2025-07-08, 20:54
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du är för korkad för att inse att du blev bemött. Du är den vårdslösaste formen av idiot, en högfärdig sådan.

Har förstått att du inte gillar mig, det är ok. Hoppas du mår bättre snart.
Citera
2025-07-08, 20:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Så tänker du svara på frågan? Tror du hälften av alla barn eller ens 1/3 kommer omhändertas? Det är bara en fråga.

Citat:
Där kommer vi in på ett ämne som oftast inte pratas om.

Forskaren: Därför är det så svårt att stoppa gängvåldet

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experten-darfor-ar-det-sa-svart-att-stoppa-gangvaldet

Det som även händer är att dessa våldsbarn hamnar i samma boenden som barn med icke-våldsamma problem och blir utsatta för dem med.

– Ute i samhället får han inte umgås med någon som rökt cannabis men inne på Sis ska han umgås med den som sitter för mord. Det blir en skev värld, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/sis-chefen-om-den-kriminella-miljon-pa-ungdomshemmen-de-traffar-ju-varandra

Visst är det bra att vi tar så många barn va?

Vad ville du få sagt med det här? Berätta hur det hade blivit om barnet inte omhändertagits tack.

Märks att ingen av er gått någon högre utbildning.
Citera
2025-07-08, 20:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Har förstått att du inte gillar mig, det är ok. Hoppas du mår bättre snart.
Ja, och anledningen till det är att du helt enkelt tycker att din upplevda känsla av 'superioritet' är viktigare än barnens rätt i samhället. Make till uslare person är svårhittad. Inte en endaste gång har du fört ett skäligt och ärligt argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in