2025-07-04, 08:13
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Men för helvete, tråden skapades för nästan 10 år sedan. Jag är gift och har tre barn. Låt mig va.
Förlåt, jag är en vårdslös odugling som fallit offer för bumpning och eget slarv.
Citera
2025-07-04, 10:03
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur ser du på de vittnesuppgifter som kommit in från runtom hela världen där människor berättat att de "frusit" vid olika traumatiska upplevelser?

Inte konstigt alls. Det handlade om något som var överväldigade och som du inte kan slå, som 200 rakter kommande emot dig i skyttegravarna.

Slampor som ser kuk nummer 44 däremot har givetvis noll och intet med detta att göra och det förstår alla som inte är psyksjuka nazifeminister.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej jag länkade till vetenskaplig forskning på området. Vill du kalla det att vetenskaplig forskning visat att våldtäktsoffer är omänskliga defekta djur utan överlevnadsinstinkt så be my guest men forskarna kallar det för att de drabbats av tonisk immobilitet.

Svårt för en sopgubbe att förstå sig på såklart.

Nej du har verkligen inte länkat till någon forskning, du länkade till efterblivna genusvetare. Folk som forskar på getter vet att deras forskning inte kan likställas med människor..... Det är bara du som är förvirrad och försöker tillskriva människor icke-mänskliga drag som att sakna överlevnadsinstinkt.
Citera
2025-07-04, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Inte konstigt alls. Det handlade om något som var överväldigade och som du inte kan slå, som 200 rakter kommande emot dig i skyttegravarna.

Slampor som ser kuk nummer 44 däremot har givetvis noll och intet med detta att göra och det förstår alla som inte är psyksjuka nazifeminister.

Nej du har verkligen inte länkat till någon forskning, du länkade till efterblivna genusvetare. Folk som forskar på getter vet att deras forskning inte kan likställas med människor..... Det är bara du som är förvirrad och försöker tillskriva människor icke-mänskliga drag som att sakna överlevnadsinstinkt.
Jo det är nog svårt för somliga sopgubbar att förstå vad forskning är och kunna skilja på k9mpetenta forskare och ”efterblivna genusvetare”. Var hittade du ens några genusvetare förresten? Det är inte ens ett genusvetenskapligt forskningsområde utan huvudsakligen ett medicinskt/psykologiskt/psykiatriskt/kliniskt. Men det kan naturligtvis vara svårt för vissa sopgubbar även att förstå skillnaden mellan klinisk forskning och genusvetenskaplig.

Passa på att lära dig något istället för att framhärda i att visa hur genuint korkad du är.
Citera
2025-07-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ställer du samma fråga till dem som frusit vid bilolyckor, krig, olika sorters våld, rån, osv osv osv?

Varför skulle jag göra det? Jag ställde frågan till dig. Hade du nåt svar?
Citera
2025-07-04, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Kan du inte svara på vad du ser för skillnad på våldtäkt och Alien abductions?

Vad tror du är skälet till att forskarna vet väldigt mycket om vilka reaktioner som är vanliga att våldtäktsoffer drabbats av men absolut ingenting om vilka reaktioner som såna som blivit bortförda av utomjordingar drabbas av?
Citera
2025-07-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
http://www.gp.se/nyheter/sverige/frysreaktion-vanlig-vid-v%C3%A5ldt%C3%A4kt-1.3813569

Vad tror ni om detta? Tycker det artikeln antyder känns obehagligt, det gör att vilka kvinnor som helst som inte säger ifrån eller gör motstånd bara kan säga att de hade en "frysreaktion" och plötsligt har de blivit våldtagna, trots att de till synes varit helt med på noterna under akten. Jag säger inte att det inte förekommer under våldtäkter, men jag tror inte det är det artikeln vill bevisa. Frågan är också hur de definierar våldtäkt i "studien" (enkätundersökningen), enligt många är det ju våldtäkt att tjejen hänger med killen hem, säger "vet inte om jag vill" och sen låter det ske. Jag tycker det är väldigt vinklat mot män i dessa fall, det ska liksom räcka med att tjejen säger att "jag blev våldtagen" för att killen ska bli fälld. "Men ni gick hem ihop från krogen med det i åtanke?" - Ja, men jag ångrade mig. "Men du gjorde inget motstånd?" - Nej, för jag fick en frysreaktion! Hur kan man som kille försvara sig mot alla dessa trumfkort? Jag klankar inte på något sätt ner på tjejer som faktiskt blir utsatta för våldtäkt, förstår att det kan ske frysreaktioner där om man känner sig helt maktlös, men det är just de scenarior jag tar upp som jag tror artikeln är skriven för och jag är orolig för vilka konsekvenser det kan få.

Vad tycker ni?

Inte säker på att det är rätt forum, ursäkta i så fall.

”till synes varit helt med på noterna” …

😳
Citera
2025-07-04, 11:25
Medlem
Nu när TS påmint oss alla om att denna tråd nästan är 10 år gammal..

Hur många brottsmål har sedan trådens början lett till att GM dömts för våldtäkt baserat på offrets frysreaktion och/eller tonisk immobilitet? Alltså där detta specifikt ansetts vara bevis nog för att döma någon.

Var TS farhågor befogade?
Citera
2025-07-04, 12:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Nej jag har inget svar eftersom jag inte jämför sexuellt våld, som är enormt utbrett över hela världen, med utomjordingar. Som bara några få människor sett.
Citera
2025-07-04, 12:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Människor har vittnat om frysreaktionen i vitt skilda traumatiska situationer. Inte bara i krigssituationer.

Sant, kvinnor och män som njuter av sex och har frivilligt sex med andra som också njuter av sex har inget med detta att göra. Helt rätt, du är väldigt smart.
Citera
2025-07-04, 12:36
Medlem
Citat:
Nej jag har inget svar eftersom jag inte jämför sexuellt våld, som är enormt utbrett över hela världen, med utomjordingar. Som bara några få människor sett.

Det handlar inte om att jämföra det ena med det andra. Jag testar bara om du är konsekvent. Om du (vilket du insinuerade med din fråga) anser att människors vittnesmål om "frysreaktion" vid våldtäkt är bevis för det fenomenets existens, bör du rimligtvis också anse att människors vittnesmål om bortförande utomjordingar bevisar DET fenomenets existens.

Själv anser jag att inget av dessa fenomens existens bevisas av människors vittnesmål.
Citera
2025-07-04, 12:42
Medlem
Citat:
Människor har vittnat om frysreaktionen i vitt skilda traumatiska situationer. Inte bara i krigssituationer.

Sant, kvinnor och män som njuter av sex och har frivilligt sex med andra som också njuter av sex har inget med detta att göra. Helt rätt, du är väldigt smart.

Människor har vittnat om att de sett spöken, utomjordingar, Loch Ness-odjuret, Bigfoot, upplevt "andra sidan" vid nära döden-upplevelser, osv osv.

Detta betyder dock inte att dessa saker finns.

Detsamma gäller såklart fenomenet "frysreaktion" vid våldtäkt.
Citera
2025-07-04, 13:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Men lilla gumman, jag har ju förklarat hur den jämförelsen fungerar. Din replik hade varit logisk om vi debatterat föremomsten av våldtäkter, inte förekomsten av frysreaktioner vid våldtäkter.

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nu hamnade du lite snett i jämförelsen igen hjärtat.

De två ifrågasatta fenomenen som du jämför är:

kidnappning av utomjordingar / frysreaktion vid våldtäkt

inte

kidnappning av utomjordingar / våldtäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här