2025-07-03, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jo alla som sagt, 100%. Börja 1915 med Meyers. Genusvetare likt Anna Möller och Lottie Helström kommer aldrig någonsin och har aldrig någonsin klassats som forskare av någon av oss som faktiskt håller på med forskning.

Det du säger nu är att kvinnor är djur. Du förstår det va? Att du säger att kvinnor är djur och saknar överlevandsinsikt som vi "vanliga människor".
Ja, nu vet du i alla fall att det råder konsensus i forskarvärlden om att det är vanligt att människor drabbas av tonisk immobilitet vid ett sexuellt angrepp (studierna omfattade även män och ja, människan är ett djur).
Citera
2025-07-04, 00:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, nu vet du i alla fall att det råder konsensus i forskarvärlden om att det är vanligt att människor drabbas av tonisk immobilitet vid ett sexuellt angrepp (studierna omfattade även män och ja, människan är ett djur).

Hahahahahaha ja precis det råder konsensus sedan 1915 i världen så vad efterblivna genusvetare säger 2025 helt utan något forskningsunderlag alls som i dina länkar är givetvis totalt irrelevant.

Spela död är vad djur gör och inte människor. Om du faktiskt försöker tänka lite så förstår du nog också att det absolut sämsta försvaret någonsin mot våldtäkt är att spela död och leka get helt plötsligt.
Citera
2025-07-04, 00:49
Avslutad
Citat:
Hahahahahaha ja precis det råder konsensus sedan 1915 i världen så vad efterblivna genusvetare säger 2025 helt utan något forskningsunderlag alls som i dina länkar är givetvis totalt irrelevant.

Spela död är vad djur gör och inte människor. Om du faktiskt försöker tänka lite så förstår du nog också att det absolut sämsta försvaret någonsin mot våldtäkt är att spela död och leka get helt plötsligt.
Du fick en jäkla massa vetenskapliga länkar så att du se att fenomenet är utomordentligt vetenskapligt väldokumenterat. Kan du länka till en enda som har några som helst invändningar?
Citera
2025-07-04, 01:04
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Newsflash: människan är ett djur.

Tror du att vi är en växt eller? En svamp kanske?

Många män fryser när de blir utsatta för våld eller övergrepp också. Vad är den här diskussionen.
Citera
2025-07-04, 01:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du fick en jäkla massa vetenskapliga länkar så att du se att fenomenet är utomordentligt vetenskapligt väldokumenterat. Kan du länka till en enda som har några som helst invändningar?

Nej du länkande till genusvetare helt utan vetenskaplig bäring. Igen börja du 1915 och med Meyers om du faktiskt vill läsa forskning.

Att du ser kvinnor som efterblivna djur som inte beter sig som människor får ju givetvis bara stå för dig och Lottie, Anna och andra nazifeminister som totalt snedseglet bort sig för länge länge sen och därmed inte bryr sig om att befinna sig i verkligheten längre med oss andra.

Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Newsflash: människan är ett djur.

Tror du att vi är en växt eller? En svamp kanske?

Många män fryser när de blir utsatta för våld eller övergrepp också. Vad är den här diskussionen.

Vill ni ser er själva som omänskliga defekta djur utan överlevnadsinstinkt spelar ju givetvis noll roll för mig men att det inte är ett mänskligt beteende att spela död vid ett direkt hot förstår alla som har minsta lilla tillstymmelse till att förstå människans biologiska mekanismer. Så frågan som kvarstår därmed är ju enbart varför du är efterbliven, menlös och saknar alla dom instinkter som friska människor har.
Citera
2025-07-04, 02:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vill ni ser er själva som omänskliga defekta djur utan överlevnadsinstinkt spelar ju givetvis noll roll för mig men att det inte är ett mänskligt beteende att spela död vid ett direkt hot förstår alla som har minsta lilla tillstymmelse till att förstå människans biologiska mekanismer. Så frågan som kvarstår därmed är ju enbart varför du är efterbliven, menlös och saknar alla dom instinkter som friska människor har.

Hur ser du på de vittnesuppgifter som kommit in från runtom hela världen där människor berättat att de "frusit" vid olika traumatiska upplevelser?
Citera
2025-07-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur ser du på de vittnesuppgifter som kommit in från runtom hela världen där människor berättat att de "frusit" vid olika traumatiska upplevelser?

Hur ser du på de vittnesuppgifter som kommit in från runtom hela världen där människor berättat att de blivit bortförda av utomjordingar?
Citera
2025-07-04, 03:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Hur ser du på de vittnesuppgifter som kommit in från runtom hela världen där människor berättat att de blivit bortförda av utomjordingar?

Ställer du samma fråga till dem som frusit vid bilolyckor, krig, olika sorters våld, rån, osv osv osv?
Citera
2025-07-04, 04:35
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
http://www.gp.se/nyheter/sverige/frysreaktion-vanlig-vid-v%C3%A5ldt%C3%A4kt-1.3813569

Vad tror ni om detta? Tycker det artikeln antyder känns obehagligt, det gör att vilka kvinnor som helst som inte säger ifrån eller gör motstånd bara kan säga att de hade en "frysreaktion" och plötsligt har de blivit våldtagna, trots att de till synes varit helt med på noterna under akten. Jag säger inte att det inte förekommer under våldtäkter, men jag tror inte det är det artikeln vill bevisa. Frågan är också hur de definierar våldtäkt i "studien" (enkätundersökningen), enligt många är det ju våldtäkt att tjejen hänger med killen hem, säger "vet inte om jag vill" och sen låter det ske. Jag tycker det är väldigt vinklat mot män i dessa fall, det ska liksom räcka med att tjejen säger att "jag blev våldtagen" för att killen ska bli fälld. "Men ni gick hem ihop från krogen med det i åtanke?" - Ja, men jag ångrade mig. "Men du gjorde inget motstånd?" - Nej, för jag fick en frysreaktion! Hur kan man som kille försvara sig mot alla dessa trumfkort? Jag klankar inte på något sätt ner på tjejer som faktiskt blir utsatta för våldtäkt, förstår att det kan ske frysreaktioner där om man känner sig helt maktlös, men det är just de scenarior jag tar upp som jag tror artikeln är skriven för och jag är orolig för vilka konsekvenser det kan få.

Vad tycker ni?

Inte säker på att det är rätt forum, ursäkta i så fall.
Vad är det för fruntimmer du ligger med om du inte märker att dom blivit likstela?

Är det nån konstig frikyrklig kink i församlingen eller?
Senast redigerad av brukstjack 2025-07-04 kl. 04:37.
Citera
2025-07-04, 06:33
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Vad är det för fruntimmer du ligger med om du inte märker att dom blivit likstela?

Är det nån konstig frikyrklig kink i församlingen eller?
Men för helvete, tråden skapades för nästan 10 år sedan. Jag är gift och har tre barn. Låt mig va.
Citera
2025-07-04, 06:58
Avslutad
Citat:
Nej du länkande till genusvetare helt utan vetenskaplig bäring. Igen börja du 1915 och med Meyers om du faktiskt vill läsa forskning.

Att du ser kvinnor som efterblivna djur som inte beter sig som människor får ju givetvis bara stå för dig och Lottie, Anna och andra nazifeminister som totalt snedseglet bort sig för länge länge sen och därmed inte bryr sig om att befinna sig i verkligheten längre med oss andra.

Nej jag länkade till vetenskaplig forskning på området. Vill du kalla det att vetenskaplig forskning visat att våldtäktsoffer är omänskliga defekta djur utan överlevnadsinstinkt så be my guest men forskarna kallar det för att de drabbats av tonisk immobilitet.

Svårt för en sopgubbe att förstå sig på såklart.
Senast redigerad av Ipsi 2025-07-04 kl. 07:46.
Citera
2025-07-04, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad menar du egentligen med den frågan? Att våldtäkt är lika ovanligt förekommande som Alien abductions?
Det är ju alltså svårt för forskare att veta vilka fysiska fenomen sådana som som faktiskt förts bort av utomjordingar upplevt då några sådana fall inte studerats. Däremot vet man att sömnparalys är ett fenomen som kan ge sådana upplevelser av bortförande.
Senast redigerad av Ipsi 2025-07-04 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in