Citat:

Ursprungligen postat av 
ThaliaElise

Väldigt svårt att ge råd när man inte vet om hon är otrogen eller inte. Det är ett väldigt stort problem att du inte litar på henne. Vad pratar ni om på parterapin? Är det den eventuella otroheten eller mer de slitningar som uppstod när du misstänkte den? Har terapin funkat bra hittils?

Vi var hos parterapeuten igår och enligt henne och frun så är det bara fantasier i mitt huvud. Om frun varit otrogen är inget vi kommer jobba med i parterapin säger terapeuten. Jag måste söka hjälp privat hos en annan terapeut för svartsjukan. Jag måste försöka tro på det om jag vill fortsätta relationen med henne, annars kommer hon säkert lämna mig och det vill jag inte. För sonens skull också.
Kvällen innan senaste parterapin upptäckte jag en grej på ”hemlig semester” bilderna.  13 som står för dagar så är siffran 1 med blå penna och 3 med röd penna. Jag frågade henne om det. Hon menar att pennan tog vell slut så hon fick ta en annan.
När jag kollar på den andra hemlig semester bilden så ser jag nu att det är inte 21 som jag trott tidigare. Där är nummer 2 med grön färg och nummer 1 med röd färg. 
Alltså uppenbarligen 2 olika dagar.
Jag måste dock sluta gräva o leta bevis. Jag orkar inte med ångesten och jag vill inte separera. Jag kan inte heller ta kontakt med någon av hennes kollegor för att se om det verkligen var aw på kontoret den dagen. Om det stämmer att det faktiskt var aw framstår jag som galen.