2025-06-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Stoney
Det är parterapi session nr 2 om några dagar, så jag får nog träffa psykolog eller något efter det.
Jag får dock väldigt stor lust att namnge arbetsplatsen och chefens förnamn här så att han ser detta. Det finns många chefer över honom och arbetsplatsen är mycket känd i Sthlm kan jag säga. Så det skulle nog spridas fina rykten på jobbet. Kanske tillräckligt för att sära på dem. Det finns många byggnader på området som är kontor och tillhör samma företag.

Varför ska chefen straffas för att du saknar kulor?
Citera
2025-06-30, 09:25
Medlem
Citat:
Det är parterapi session nr 2 om några dagar, så jag får nog träffa psykolog eller något efter det.
Jag får dock väldigt stor lust att namnge arbetsplatsen och chefens förnamn här så att han ser detta. Det finns många chefer över honom och arbetsplatsen är mycket känd i Sthlm kan jag säga. Så det skulle nog spridas fina rykten på jobbet. Kanske tillräckligt för att sära på dem. Det finns många byggnader på området som är kontor och tillhör samma företag.
Känns som en dålig idé, särskilt eftersom det inte är bekräftat att frun är otrogen. För skulle det inte stämma så är det hon som får skit på jobbet pga tokig karl och chefen kanske tycker det är obekvämt att hon är där för han tror att hon får signaler att han vill ligga med henne pga dig. I parterapin kan du t.ex säga att det skulle underlätta om du fick se smskonversation mellan henne och chefen. Har hon inget att dölja kan hon visa denna t.ex och då ser du hur de kommunicerar.
Men det klokaste är att hålla konflikten i hemmet
Citera
2025-06-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Känns som en dålig idé, särskilt eftersom det inte är bekräftat att frun är otrogen. För skulle det inte stämma så är det hon som får skit på jobbet pga tokig karl och chefen kanske tycker det är obekvämt att hon är där för han tror att hon får signaler att han vill ligga med henne pga dig. I parterapin kan du t.ex säga att det skulle underlätta om du fick se smskonversation mellan henne och chefen. Har hon inget att dölja kan hon visa denna t.ex och då ser du hur de kommunicerar.
Men det klokaste är att hålla konflikten i hemmet

SMS konversationer med det innehållet borde vara raderat sedan länge tänker jag.

När hon kom hem den där AW kvällen och sedan lagt sig i sängen så höll hon på med telefonen och då skymtade jag en närbild på vad som såg ut som hennes nakna ben/lår. Hon hade bilden uppe ett litet tag men jag hann ej se vad som gjordes med den. Det såg ut att kunna vara i någon app som typ snapchat. Hon har snap vet jag.
Detta har jag ej berättat för henne. Det finns flera ”småbevis” jag har som jag ej nämnt här eller för henne.
Citera
2025-06-30, 18:29
Medlem
Citat:

Det låter inte som en bra idé. Det här behöver du reda ut med din fru.

Du verkar väldigt säker på att hon är otrogen, så jag utgår från att hon är det nu i mitt svar. Såg att du skrev att du hade nån ty av "bevis" också. Om hon inte ens kan erkänna och be om förlåtelse så är det ju på nått vis ett ännu större svek. Vad är det som får dig att inte lämna?
Citera
2025-06-30, 18:55
Medlem
Citat:
SMS konversationer med det innehållet borde vara raderat sedan länge tänker jag.

När hon kom hem den där AW kvällen och sedan lagt sig i sängen så höll hon på med telefonen och då skymtade jag en närbild på vad som såg ut som hennes nakna ben/lår. Hon hade bilden uppe ett litet tag men jag hann ej se vad som gjordes med den. Det såg ut att kunna vara i någon app som typ snapchat. Hon har snap vet jag.
Detta har jag ej berättat för henne. Det finns flera ”småbevis” jag har som jag ej nämnt här eller för henne.

Återigen, det är inte hennes älskares fel att du är patetisk. Det kommer nästan bara straffa dig och "ditt" barn om du försöker använda detta för att skada din fru eller hennes pojkväns karriärer.

Du kommer framstå som en psykiskt instabil cuck. Det är du förmodligen oxå men, folk kommer veta. De kommer användas mot dig, som alibi och försvar. Din stackars fru kan ju inte beskyllas för sin otrohet när hon råkat gifta sig med en sådan loser.

Visst det kanske gör att din fru eller chefen får byta kontor. Enbart knulla på fritiden, inte längre på kontorstid. Medan du ser ut som ett psyko, hon kan sedan välja rätt fritt att hitta på allt möjligt och omöjligt om ditt beteende och folk kommer ta hennes sida, tro på henne. Eftersom du redan visat dig gränslös, omogen och patetisk.

Men visst, chefen där kan ev få lite svårare att avancera i karriären, men han verkar redan på en bekväm plats?

Vad lever du i för verklighet där du tror att du kommer kunna komma undan med att sprida dessa rykten om din fru och hennes chef?

Din fru vet ju om att du misstänker, är i princip övertygad, att hon ligger med sin chef. Jag har väl haft roligt åt din osäkerhet, den kan även mycket väl ha drivit henne till chefens kuk. Men om ett rykte planteras på deras arbetsplats så kommer självklart din fru och hennes chef/pojkvän/älskare förstå var det kommer ifrån.

Du verkar inte tänka igenom saker alls, vilket gör att jag tvivlar på dina misstankar om frugans ev otrohet. Du är känslostyrd och reaktiv. Det vore inte konstigt om frugan sökte sig till någon annan om du ständigt insinuerar att hon är otrogen men ändå stannar.

Var hon inte otrogen till att börja med så har du ju garanterat skapat en situation där det inte vore orimligt för henne att överväga det.

I ditt huvud är din fru otrogen. Och du tror att du kan sära på frugan och den bättre mannen genom lite ryktesspridning. Du stannar alltså hos en kvinna som du tror polerar en annan mans kuk. Och din lösning är att starta ett rykte.

Som en tonårstjej. Ta dig till läkaren och kolla upp ditt T.
Citera
2025-06-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det låter inte som en bra idé. Det här behöver du reda ut med din fru.

Du verkar väldigt säker på att hon är otrogen, så jag utgår från att hon är det nu i mitt svar. Såg att du skrev att du hade nån ty av "bevis" också. Om hon inte ens kan erkänna och be om förlåtelse så är det ju på nått vis ett ännu större svek. Vad är det som får dig att inte lämna?

Jag hann jag bara se ett fåtal sekunder av bilden. Inte 100 procent på vad jag såg, men det såg ut som det. Jag har ju dock inget bevis på att hon skickat den eller något.

Varför jag ifrågasatte faderskapet för dem som undrar är för att hon började på arbetsplatsen 2 år innan vi fick barn som vanlig anställd och han var arbetsledare för henne då. Efter några år fick hon hans arbetsledartjänst och han en chefsposition.

När jag letade digitala bevis så hittade jag ett mail från när hon precis fått nya arbetsledartjänsten 2019.
Dem var ett gäng anställda som skulle åka iväg på en utlandsresa till Rom. Eftersom hennes tjänst inte var offentlig än så var hon döpt till xxx på listan där det stod namn osv på vilka som skulle med. Vad jag kan se i mailkonversationer så är det hennes chef som tagit hennes uppgifter. Men det är en annan chef som skickat listan till alla i gruppen dock. Detta är nog bara min svartsjuka som tar över. XXX skojades sedan lite med i konversationen mellan frun och den andra kvinnliga chefen som skickat mailet. Inget sexuellt dock.

Jag kan tänka mig att fortsätta förhållandet på vissa villkor om hon erkänner.
Samtidigt vet jag inte 100 procent om det har hänt något.
Senast redigerad av M.Stoney 2025-06-30 kl. 19:09.
Citera
2025-06-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Återigen, det är inte hennes älskares fel att du är patetisk. Det kommer nästan bara straffa dig och "ditt" barn om du försöker använda detta för att skada din fru eller hennes pojkväns karriärer.

Du kommer framstå som en psykiskt instabil cuck. Det är du förmodligen oxå men, folk kommer veta. De kommer användas mot dig, som alibi och försvar. Din stackars fru kan ju inte beskyllas för sin otrohet när hon råkat gifta sig med en sådan loser.

Visst det kanske gör att din fru eller chefen får byta kontor. Enbart knulla på fritiden, inte längre på kontorstid. Medan du ser ut som ett psyko, hon kan sedan välja rätt fritt att hitta på allt möjligt och omöjligt om ditt beteende och folk kommer ta hennes sida, tro på henne. Eftersom du redan visat dig gränslös, omogen och patetisk.

Men visst, chefen där kan ev få lite svårare att avancera i karriären, men han verkar redan på en bekväm plats?

Vad lever du i för verklighet där du tror att du kommer kunna komma undan med att sprida dessa rykten om din fru och hennes chef?

Din fru vet ju om att du misstänker, är i princip övertygad, att hon ligger med sin chef. Jag har väl haft roligt åt din osäkerhet, den kan även mycket väl ha drivit henne till chefens kuk. Men om ett rykte planteras på deras arbetsplats så kommer självklart din fru och hennes chef/pojkvän/älskare förstå var det kommer ifrån.

Du verkar inte tänka igenom saker alls, vilket gör att jag tvivlar på dina misstankar om frugans ev otrohet. Du är känslostyrd och reaktiv. Det vore inte konstigt om frugan sökte sig till någon annan om du ständigt insinuerar att hon är otrogen men ändå stannar.

Var hon inte otrogen till att börja med så har du ju garanterat skapat en situation där det inte vore orimligt för henne att överväga det.

I ditt huvud är din fru otrogen. Och du tror att du kan sära på frugan och den bättre mannen genom lite ryktesspridning. Du stannar alltså hos en kvinna som du tror polerar en annan mans kuk. Och din lösning är att starta ett rykte.

Som en tonårstjej. Ta dig till läkaren och kolla upp ditt T.

Jag vill att den chefen ska se att det är jag som skriver detta och jag bryr mig inte om förtal.
Citera
2025-06-30, 19:54
Medlem
Citat:
Jag vill att den chefen ska se att det är jag som skriver detta och jag bryr mig inte om förtal.

Du har ju stora problem.
Citera
2025-07-01, 08:22
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Varför ska du outa chefen? Det är din fru som bär den största skulden här. Det är hon som sviker dig, medan hennes chef som värst har tveksam moral. Dessutom vet du ju inte om de ens har en otrohetsaffär, utan det är på stadiet att du misstänker det?

Att utomstående ska respektera erat äktenskap är aldrig någonting du kan förvänta dig, men att din fru ska gjöra det är ju det minsta man kan begära?

Och även om du lyckas "sära på dem" med detta så visar ju din fru att hon är villig att begå äktenskapsbrott och kommer bara kunna hitta någon annan älskare.
Senast redigerad av SnutteFia03 2025-07-01 kl. 08:25.
Citera
2025-07-01, 08:56
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Det var ett oseriöst svar jag fick av den personen så jag svarade likadant.

Får jag höra ditt seriösa svar då?

Okej, jag ska ge dig ett seriöst svar TS. Av vad du svarar i denna tråd har du drabbats av sjukdomen "svartsjuka" nära besläktad med sjukdomen "hämnd". Jag har nyligen gått igenom den sjukdomen med en nära släktning. Ditt sätt att tänka, ditt sätt att resonera är textbook för vad jag har gått igenom med honom.

Det finns i princip tre vägar för dig att gå M.Stoney. Jag börjar med den sista för att avsluta mer positivt.

Den tredje vägen innebär att du kommer att förpesta ditt egna liv, din frus liv och ditt barns liv. Du kommer låta sjukdomen gro och växa inom dig. Du kommer att må allt sämre och sämre. Till slut kommer du att "se" och uppfatta att allt, bokstavligen allt, kan kopplas till att din fru är otrogen. Du kommer att bli bitter. Mycket bitter och arg. Du kommer att behandla din fru och ditt barn illa. Du kommer att förpesta vänner (om du har några) med samma rabblande tjat och till slut kommer dessa vänner att vända dig ryggen. Såvida du själv inte gör det då du kommer att tycka illa om alla som inte stödjer dig och din uppfattning. Du kommer tycka illa om allt och alla. Tycka synd om dig själv för du är den "enda som vet och som förstår" alla andra är idioter. Till slut kommer din fru att vara den som tar ut skilsmässa. Ditt liv kommer att trasas sönder. Din fru kommer att hata dig. Ditt barn likaså. Högst troligen kommer du att ta till alkohol och gå ned i det hålet. Därefter är ditt liv mer eller mindre över. Detta skrivet i stora och korta drag.

Till ovan finns det två andra vägar att gå. Den ena innebär att du inser att du och din fru inte längre kan leva tillsammans för du saknar en grundsten i förhållandet vilket är "förtroende". Du är ärlig mot dig själv och inser det. Du talar om det för din fru och du säger att du väljer denna väg innan det går för långt (se tredje vägen ovan). Ni lämnar varandra under goda förhållanden, ni tar hand om ert barn och ni går vidare i livet. Du arbetar med att bli frisk från din sjukdom. Med eller utan professionell hjälp.

Den andra vägen innebär att du på allvar inser att relationer bygger på förtroende. Du inser att inget i livet är säkert. Allt kan förändras och att du får vara glad för det du har just nu. Trivs du med din fru, med din familj och ditt liv i allmänhet. Gläd dig åt det och strunta i allt annat. Strunta i om din fru är otrogen eller inte så länge du inte har helt 100 procentiga bevis för att så är fallet. Du måste alltså tränga bort sjukdomarna "svartsjuka och hämnd". Detta är mycket svårt och troligen kommer du att behöva hjälp med det. Skulle det sedan visa sig att hon är otrogen, ja, då är det så. Hon är en skitstövel av rang men du har i alla fall betett dig bra, öppet och ärligt. Se till att under denna tid stärka dig själv så mycket att du klarar av en sådan situation. Du är inte den första eller sista som hamnar där och du är väl inte sämre än andra?

Detta var mitt seriösa svar TS. Lycka till men jag ska ärligt säga att hade jag satsat pengar på något av ovan kommer det bli det tredje och värsta scenariot. Så som du har svarat andra i denna tråd tyder mycket på att det är där du kommer att hamna. Inget jag önskar dig men du har alla tecken på att det är den vägen du kommer att välja. Du kommer att förstöra ditt egna liv och inte minst ditt barns liv (som du säkerligen älskar över allt annat men du kommer välja en väg som i handling tyder på något helt helt annat men du är för "dum" - pga sjukdomen - för att förstå det innan det är försent...)

// CC
Citera
2025-07-01, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Varför ska du outa chefen? Det är din fru som bär den största skulden här. Det är hon som sviker dig, medan hennes chef som värst har tveksam moral. Dessutom vet du ju inte om de ens har en otrohetsaffär, utan det är på stadiet att du misstänker det?

Att utomstående ska respektera erat äktenskap är aldrig någonting du kan förvänta dig, men att din fru ska gjöra det är ju det minsta man kan begära?

Och även om du lyckas "sära på dem" med detta så visar ju din fru att hon är villig att begå äktenskapsbrott och kommer bara kunna hitta någon annan älskare.

Jo du har nog rätt.

Hennes andfåddhet och hur länge den satt i bara för att ha sprungit uppför en vanlig trappa i en villa/hus är nog min starkaste misstänksamhet.
När jag ifrågasatte denna händelse för andra gången så testade jag henne lite. Jag frågade om hon var ensam där uppe när jag ringde. Då sa hon att hon var rätt säker på att ingen annan var där uppe.
Men jag minns klart o tydligt att hon sa att chefen var där när vi pratade i telefon. Jag blev arg då och förklarade det. Sen minns hon helt plötsligt inte om han var kvar där nere eller om han var där uppe. Det går inte att prata om detta mer för hon flippar bara ur.

En morgon när sonen var ledig och skulle följa med henne till jobbet så sa jag att då kan ni ju kolla hur mycket hemlig semester mamma har tagit. Det var då jag fick förklaringen om att det var chefens semester men att det var hon som skrivit det.
Hon fick tydligen en panikattack sen på jobbet och åkte hem. Tog sonen och åkte hem till mina föräldrar eftersom dem bor närmast.
Citera
2025-07-01, 09:14
Medlem
Citat:
Jo du har nog rätt.

Hennes andfåddhet och hur länge den satt i bara för att ha sprungit uppför en vanlig trappa i en villa/hus är nog min starkaste misstänksamhet.
När jag ifrågasatte denna händelse för andra gången så testade jag henne lite. Jag frågade om hon var ensam där uppe när jag ringde. Då sa hon att hon var rätt säker på att ingen annan var där uppe.
Men jag minns klart o tydligt att hon sa att chefen var där när vi pratade i telefon. Jag blev arg då och förklarade det. Sen minns hon helt plötsligt inte om han var kvar där nere eller om han var där uppe. Det går inte att prata om detta mer för hon flippar bara ur.

En morgon när sonen var ledig och skulle följa med henne till jobbet så sa jag att då kan ni ju kolla hur mycket hemlig semester mamma har tagit. Det var då jag fick förklaringen om att det var chefens semester men att det var hon som skrivit det.
Hon fick tydligen en panikattack sen på jobbet och åkte hem. Tog sonen och åkte hem till mina föräldrar eftersom dem bor närmast.

Om du i över fem år spionerat, läst mall osv och oroat dig för ev otrohet men de starkast "beviset" är att hon var andfådd i telefonen en gång..Ja antingen är hon spion och grym på att vara otrogen...

Eller, mer troligt, så är du paranoid, förmodligen med något schizofrent inslag och håller på att förstöra ditt liv och din relation (kan verkligen inte förstå varför hon stannar med dig) till både fru, barn och när din sjuka hjärna till slut blir utåtagerande mot henne chef, civilsamhället.

Du bör söka dig till psykakuten omgående för att åtminstone ev få spendera ditt kommande sabbatsår på rättspyk för fängelsena it Sverige när överbelastade, du kommer inte få en egen cell.

Hur länge har du hållit på att terrorisera din fru? Du har ju mer än en skruv lös. Du verkar inte ens koppla att ditt paranoida anklagande beteende brutit ner henne psykiskt till den nivån att hon fick en panikattack på jobbet.

Klart som fan hon flippar ur, du beskyller henne för otrohet och varje sak hon gör eller inte gör är ett tecken vi din schizofrena hjärna. Hon befinner sig i ett helvete och du vill att det blir värre, bara för att hon ska erkänna så att du slipper inse att du är sjuk i huvudet.

Sök hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in