2025-07-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Stoney
Allt jag sagt r saker som har hnt. En grej p mall of scandinavia r ocks. Nr jag o sonen kom upp med rulltrappan mot H&M sg jag att frun gick snabbt mot kassan utan att ha hittat ngot. Nr vi kom fram till henne s kollade hon sminkvrdsprodukter och kpte detta. Sen nr vi gick ut ur H&M s mtte vi hennes chef utanfr.

Jag orkar inte misstnka eller ifrgastta lngre. Jag accepterar detta bara och frsker vara mitt bsta jag och uppvakta och uppmrksamma frun mycket mer n jag gjort.

Jag tycker det lter som att frun och terapeuten gaslightar dig. Du har massa tecken p otrohet, men fr hra att det du ser med dina egna gon inte stmmer. P sikt kan det hr bli vldigt nedbrytande fr dig.

Frstr att du vill hlla ihop din familj och det hedrar dig, men att inte st upp fr dig sjlv r ingen lngsiktig lsning. Kvinnor tappar attraktion fr mn som inte respekterar sig sjlva.
Citera
2025-07-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag tycker det lter som att frun och terapeuten gaslightar dig. Du har massa tecken p otrohet, men fr hra att det du ser med dina egna gon inte stmmer. P sikt kan det hr bli vldigt nedbrytande fr dig.

Frstr att du vill hlla ihop din familj och det hedrar dig, men att inte st upp fr dig sjlv r ingen lngsiktig lsning. Kvinnor tappar attraktion fr mn som inte respekterar sig sjlva.

Jag vet inte vad jag ska gra. Jag kan ju inte ta hennes telefon och scrolla igenom allt. Eller Kontakta hennes kollegor och frga om de var dr p ett visst datum och tid. Det r ju sjukt. ngesten hll p att ta upp mig s jag orkar inte lngre.
Jag sjlv tycker att jag hade tillrckligt med
konstiga hndelser fr att ifrgastta henne och hennes svar p frgorna r lite konstiga. Vad hlla koll p chefens semester liksom. Som om det r hennes uppgift. Han har chefer ver sig + HR som finns i andra byggnader p omrdet. Skitsamma Det r tur att jag ska trffa en manlig terapeut ensam snart.
Citera
2025-07-04, 11:34
Medlem
Men stmmer man verkligen trff med sin lskare p ett kpcentrum nr man r dr med sin man och barn? Lter inte det vldigt risky?

Tror inte du vinner p att snoka och ifrgastta mer nu. Om hon r otrogen kommer hon bara vara extra noga med att sopa igen sina spr efter sig nr hon vet att du r misstnksam.
Citera
2025-07-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viravi
Men stmmer man verkligen trff med sin lskare p ett kpcentrum nr man r dr med sin man och barn? Lter inte det vldigt risky?

Tror inte du vinner p att snoka och ifrgastta mer nu. Om hon r otrogen kommer hon bara vara extra noga med att sopa igen sina spr efter sig nr hon vet att du r misstnksam.

Det r sant. Jag misstnkte inget d frst heller. Svartsjukan startade 2 veckor efter nr jag ringde henne p AWn. Den knslan jag fick i magen med hela situationen och det hon sa i telefon. Den ihllande andfddheten. Den var spass att det frsta jag frgar i telefon r Men oj str jag eller?.

Felet jag gjorde var att jag ifrgasatte fr tidigt utan tillrckliga bevis. Jag borde haft is i magen och samlat p mig mer bevis. Nu tnker jag frska fokusera p vran relation och son istllet. Om det har varit otrohet s frhoppningsvis kanske slutar hon d.
Senast redigerad av M.Stoney 2025-07-04 kl. 11:50.
Citera
2025-07-04, 11:48
Medlem
Citat:
Jo precis. Felet jag gjorde var att jag ifrgasatte fr tidigt utan tillrckliga bevis. Jag borde haft is i magen och samlat p mig mer bevis. Nu tnker jag frska fokusera p vran relation och son istllet.
Frhoppningsvis om det har varit otrohet s kanske hon slutar d.

Helt rtt! Pudla. Be om urskt. G i terapin. Sk hjlp. Var den bsta versionen av dig sjlv. Sg inget mer om otrohet, bara visa henne att om hon r otrogen mot MR. Amazing r det fakking hennes frlust.
Citera
2025-07-04, 19:32
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad jag ska gra. Jag kan ju inte ta hennes telefon och scrolla igenom allt. Eller Kontakta hennes kollegor och frga om de var dr p ett visst datum och tid. Det r ju sjukt. ngesten hll p att ta upp mig s jag orkar inte lngre.
konstiga hndelser fr att ifrgastta henne och hennes svar p frgorna r lite konstiga. Vad hlla koll p chefens semester liksom. Som om det r hennes uppgift. Han har chefer ver sig + HR som finns i andra byggnader p omrdet. Skitsamma Det r tur att jag ska trffa en manlig terapeut ensam snart.

Det verkar som att du har bestmt dig fr att stanna och d behver du slppa alla tankar p en eventuell otrohet. Du behver sluta "samla bevis", det kommer bara tra p dig och inte leda till ngot gott.

Vldigt bra att du ska trffa en terapeut p egen hand. Frhoppningsvis kan du reda ut saker honom som knns oklart. Om du inte "klickar" med eller knner frtroende fr terapeuten r det bara att byta. Viktigt att du gr fr nn du knner tillit till.
Citera
2025-07-04, 19:36
Medlem
Citat:

Visst, det lter risky. Men jag tycker det lter nnu mer osannolikt att chefen bara rkar dyka upp p samma plats som frun precis knt ett behov av att beska ensam. Srskilt eftersom Stockholm r stort och chefen tydligen bodde p andra sidan stan. Oddsen fr en slump knns minimala.
Citera
2025-07-04, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Visst, det lter risky. Men jag tycker det lter nnu mer osannolikt att chefen bara rkar dyka upp p samma plats som frun precis knt ett behov av att beska ensam. Srskilt eftersom Stockholm r stort och chefen tydligen bodde p andra sidan stan. Oddsen fr en slump knns minimala.

Ja, kanske. Visst, vissa saker r lite mrkliga. Men det r ju inget som sticker ut som extremt osannolikt tycker jag. Han hade ju lmnat barnen p bio, kanske var det barnen som ville till just mall of scandinavia fr deras kompisar skulle dit eller nt. Lgger man ihop allt s blir det lite mrkligt absolut, men TS verkar ju ha letat in absurdum efter konstigheter och den som sker finner...

Tycker dock att TS borde byta parterapeut till ngon bde han och frugan knner sig bekvma med. TS borde ocks f knna sig lyssnad p i terapin lika som frugan.
Citera
2025-07-04, 20:33
Medlem
Citat:

Du ska slppa det dr med att ha koll p kollegernas semester, det r sjlvklart att man har koll p nr de andra p jobbet har semester fr det pverkar ditt eget arbete.

Ville bara ppeka att du resonerar fel p den punkten.
Citera
2025-07-04, 20:47
Medlem
Citat:
Ja, kanske. Visst, vissa saker r lite mrkliga. Men det r ju inget som sticker ut som extremt osannolikt tycker jag. Han hade ju lmnat barnen p bio, kanske var det barnen som ville till just mall of scandinavia fr deras kompisar skulle dit eller nt. Lgger man ihop allt s blir det lite mrkligt absolut, men TS verkar ju ha letat in absurdum efter konstigheter och den som sker finner...

Tycker dock att TS borde byta parterapeut till ngon bde han och frugan knner sig bekvma med. TS borde ocks f knna sig lyssnad p i terapin lika som frugan.

Absolut, s r det. Vldigt svrt att veta om det r TS hjrnspken eller om det r hans intuition nr man inte knner honom. Men om man vljer att tro p den bild han mlar upp i trden tycker jag det lter som otrohet.

Hller med om att de borde hitta en terapeut som funkar fr bda.
Citera
2025-07-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Du ska slppa det dr med att ha koll p kollegernas semester, det r sjlvklart att man har koll p nr de andra p jobbet har semester fr det pverkar ditt eget arbete.

Ville bara ppeka att du resonerar fel p den punkten.

Det blir lite annorlunda nr det bara r min fru och den chefen som anvnder den whiteboardtavlan. Det r hon som har skrivit ocks. Siffran 2 med grn frg och siffran 1 med rd frg. Blir uppenbart att det r 2 olika dagar och inte 21 som jag trodde innan.
Hennes svar p frgan skrmmer mig ocks om frgbytet. Pennan tog vell slut

Men jo jag har slppt det i alla fall.
Senast redigerad av M.Stoney 2025-07-04 kl. 21:15.
Citera
2025-07-04, 21:26
Medlem
Bild:

https://postimg.cc/gxhn0X6m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in