2025-07-03, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag säger alltså inte att JF ur en säkerhetssynpunkt inte kan sitta kvar. Jag har för lite detaljkunskaper för att bedöma det.

Men ja, skulle hans son istället hyllat Hamas terrorattentat och ingå i en sådan rörelse vore det ju också problematiskt för JF, kan jag tycka.
Då har SÄPO en del att jobba med. Och många politiker med ursprung i Mellanöstern har nog en del att bekänna.
Citera
2025-07-03, 00:18
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Vad har Wåg med något att göra? Han var med och grundade den svenska delen av AFA nätverket i Sverige korrekt, ingen hemlighet. Vad har det med Expo att göra? AFA-doku som Wåg och Säpo-informatören Fredriksson var drivande i blev sedan Researchgruppen.

Stieg Larsson grundade Expo 1995, Wåg var med och drog i gång AFA 1993. Fattar inte vad du vill ha fram.

Att Expo liksom AB har kopplingar till våldsbejakande vänsterextremism. De byter information med varandra.

Det är ett trovärdighetsproblem när de börjar peka finger.
Citera
2025-07-03, 00:31
Citat:
Ursprungligen postat av CyberJesusMamma
Att Expo liksom AB har kopplingar till våldsbejakande vänsterextremism. De byter information med varandra.

Det är ett trovärdighetsproblem när de börjar peka finger.

Det förklarar fortfarande inte Expos koppling till AFA.

Wåg skriver ju för Aftonbladet och inte Expo. Han hade/har ett eget nätverk som sysslade med samma saker som Expo, Wåg är väl då en konkurrent till Expo då marknaden för att granska högerextremism är ganska liten i Sverige.
Citera
2025-07-03, 00:58
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Luffaren och trashanken Almgren gick väl ur AFA och med i utbrytargruppen RF.

Jag vet inte var han blev av, men det första man får fatta att det finns inga good guys i politik.

Det kommer an på oss vanliga folket att vara good guys och inte låta oss spelas.

Expo ignorerar den verkliga antisemitismen dels i sina egna led och dels bland svartskallar.

De lägger allt fokus på högern därför att det är människor som talar samma språk som dem.

Om de sätter igång och gräver i Foxtrots inställning till judar kommer de få en kula i huvudet, utan de går på och hänger ut småkillar och försöker göra rikspolitik av det.

Ingen går på det där, det funkade på 90-talet.
Citera
2025-07-03, 01:05
Medlem
Det räckte utmärkt med att se Expos "reporter" Erik Glaad på bästa sändningstid i kvällens Aktuellt för att komma till insikt att här har man att göra med en riktig stolle. Seriöst, han ser ju ut som "skumberg" i Solstollarna ggr 3 Absolut inget av det som ploppade ur dennes mun tog jag till mig.

Och jag vill inte ens veta vilken ministern är och huruvida det finns gener från Hitler kan jag heller inte bry mig speciellt mycket om. Här har Expo gjort en höna av en fjäder och svt har förstås hängt på och gjort detta till veckans stora grej. Allt för att S, C, MP och V ska vinna nästa val?
Senast redigerad av Anonymusfilijockus 2025-07-03 kl. 01:14.
Citera
2025-07-03, 01:22
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Och sedan när ska vänsterextrema Expo bestämma vem som kan vara minister?

Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Det spelar ingen roll vem som lyft upp detta i nyhetsflödet, konsekvenserna hade blivit likvärdiga. Ministern kommer mycket snart att avgå (med eller utan påtryckning av uffe). Det finns ingen bra väg ut ur detta vare sig för ministern eller regeringen. Sonen har uppenbarligen lyckas kvadda pappas karriär.

Skulle inte förvåna om ryssarna haft ett finger med i spelet här. De lär ju vara nöjda med utfallet.

Citat:
Ursprungligen postat av EttDoendeFolk
Det spelar en stor roll. Bara för att vänsterextrema Expo tycker något är klandervärt och ödeläggande, behöver inte resten av befolkningen följa med i deras politiskt korrekta skenhelighet.
Vad fan menar du? Hade det blivit någon skillnad om nyheten publicerats i Expressen utifrån uppgifter lämnade av PRO? eller om Hannif Bali droppat bomben?
Läs gärna inlägget du besvarar.

Det är inte för att det är Expo som avslöjat detta som ministern kommer att lämna sin post utanför att det är omöjligt att fullgöra jobbet som minister med en sån här historia ute i media och bland befolkningen. Om detta kan man tycka vad fan man vill men så är situationen i Sverige.
Citera
2025-07-03, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
AFA har slängt ut en bild på sonen och det ser ut som de kartlagt den här högerextrema milisgruppen Aktivklubb

Lite information om vad sonen pysslat med
https://antifa.st/2025/07/02/afa-sto...a-aktiv-klubb/

Under Armour är det nya Fred Perry.
Citera
2025-07-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberJesusMamma
Han kanske inte har 100% koll på vad hans tonåring sysslar med. Vid 15 både knullar och super de flesta utan att de vill att mamma och pappa lägger sig i.

Han har ju krävt att andra (läs invandrare) ska ha stenkoll på vad deras barn har för sig: https://x.com/mathiasced/status/1940285216452677680 Självklart kan man tycka att det i sammanhanget är lite "märkligt" att han missat att sonen är nazist.
Citera
2025-07-03, 02:23
Medlem
0rganets avatar
Har Ulf K. eller hans säkerhetssamordnare sagt hur de kommer stötta ministern och försöka hjälpa?

Citera
2025-07-03, 03:06
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
En del har varit åt höger också säger väl ingenting om Expo?

haha. eller hur? (du kan inte mena allvar?)
Citera
2025-07-03, 03:50
Medlem
Ankan-mannens avatar
Johan kommer propsa på att sonen ska utvisas för klandervärt levande (bristande vandel), men vänta, skulle inte hela familjen utvisas. Och sonen frun kanske har utländsk bakgrund,

Moderater verkar inte tillhöra professionen.

– Här måste vi vara glasklara att vi har en stor yttrandefrihet här i Sverige men när det gäller just att hylla terrorgrupper, där kan vi aldrig se mellan fingrarna. De personerna ska inte vara i Sverige.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...organisationer
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-07-03 kl. 04:12.
Citera
2025-07-03, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De14Orden
Jag förstår inte grejen? En anhörig till en politiker? Ingen politiker kan väl styra över vad anhöriga har för sig?

Grejen är väl den att en anhörig kan styra över vad en politiker gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in