2025-07-01, 17:02
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Haha, vilken jävla icke-nyhet. Semestertider på Aftonblaskan..

Icke-nyhet att en ministers nära anhörig är med i en terroristorganisation?
Du stöttar väl Hamas också antagligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Knappast något ministern kan lastas för. Man väljer trots allt inte sina släktingar. Så länge ministern själv inte sysslar med några tokigheter lär väl inte detta bli någon större nyhet.
Håller med , så löjligt av media att skriva EXTRA med stora bokstäver, personen i fråga kan ju inte välja sin familj....
Citera
Medlem
Var inte en nära släkting till Stefan Löfven nazist?

Blev väl inget drev av det. En sosse-minister heilade, inget drev av det.
Citera
2025-07-01, 17:05
Medlem
Kakdeds avatar
Det är ju väldigt intressant allt detta snack om nazister när NMR inte ens har mer än några tusen anhängare i hela landet. Kom igen, anti demokratiska moskér dyker upp lite överallt varje månad i detta land men det är inga problem.
Citera
2025-07-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hur har de hittat och kopplat personen till konton som är anonyma?
Skulle inte förvåna mig om Flashback ett utav dem .
Troligen L och granskningen inleddes när de nya ministrarna tillträdde sina poster för några dagar sedan. Herr Britz är en lågoddsare.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Antecknar för fullt.
Nåväl.
Vilket parti tror du denne hör hemma i?
Troligtvis L
Citera
2025-07-01, 17:12
Medlem
Man kan fundera över Expos sätt att agera i detta fall.

Om vi utgår från att det är en yngre son till en minister - hur skulle Expo agerat om ministern svarade på frågorna - "Jo det stämmer. Min son umgås i de kretsarna - vi har haft problem under uppväxten. Han är fortfarande min son. Ja - SÄPO är meddelade och vet om det - de anser inte att det påverkar min förmåga bla bla".

Hade de då fortfarande gått ut med storyn?

Nu verkar expo/media mest koncentrera sig på faktumet att ministern vägrar att svara på frågor och att SÄPO verkar helt ovetandes.

De publicerar inte heller något namn men jag är rätt säker att alla inblandade (regeringen osv) är fullt medvetna om vem det handlar om. Väntar Expo på någon form av reaktion?

"Vi vet allt - här är vad vi kan gå ut med utan att namnge ministern".

Min gissning är att vi snart ser en reaktion. Antingen kommer ministern avgå eller så kommer ministern gå ut offentligt och säga som det är och hoppas på att väljarna förstår att även ministrar kan ha problem med söner och döttrar.
Citera
2025-07-01, 17:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tycker NMR är patetiska och en skitorganisation. Klart det finns extrema idioter där men samtidigt normala och vanliga personer med.

som att påstå att alla muslimer är islamister även om det finns några skötsamma. Det du inte förneka?

Men jag som allt som oftast att expo gör det mycket större och själva verket så händelsen ungefär lika stort som när Mattias Våg fick en örfil och det klassades som det största hatattack sedan andra världskriget och största hotet i modern tid

Alla PK media hakade på. Vi vet ju alla hur det har gått. Tror vi kommer få se något liknande även denna gång.

Ps när Jamal El-Haj blev avslöjad var det extremhöhgerns fel. Magda fällde nästan en tår i riksdagen hur man kunde anklaga honom.

Det är skillnad på hur man bemötts i media beroende på färg.
Om du inte förstår varför din jämförelse haltar å det grövsta är du korkad.

Nej, det finns inga vettiga individer i NMR. Man har liksom givit upp då. Inte sällan tycks de som påstår sig vara den ariska rasens försvarare mest vara ensamma vita bönder. Det sistnämnda är en subjektiv betraktelse utifrån att ha läst någon artikel som kartlagt NMR.
Citera
2025-07-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Håller med , så löjligt av media att skriva EXTRA med stora bokstäver, personen i fråga kan ju inte välja sin familj....

Nyheten här är väl primärt att SÄPO inte hade koll på det? De bör ha koll både på svenska våldsbejakande extremister och våra ministrar, så det finns ett hyggligt stort nyhetsvärde i det.

Bör väl även ses som ett misslyckande rent individuellt för den aktuella ministern att tappa en nära anhörig till nazism, kommunism eller islamism.
Citera
2025-07-01, 17:18
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
En ung, nära anhörig till en svensk minister i Sveriges regering är aktiv inom den våldsbejakande högerextremismen, skriver Expo.

Under ett års tid har Expo kunnat dokumentera att personen bland annat har rekryterat andra unga personer till den vit makt-miljön och anslutit sig till det våldsamma nazistiska nätverket Aktivklubb Sverige.

Ministern och personen har en nära relation – trots det känner inte Säpo till personens kopplingar till högerextremismen, enligt Expo.

Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Vem är ministern som är anhörig med nazist, är det allvarligt om inte ens SÄPO vet om det?

Tycker ni man ska få vara minister om man är släkting med en nazist? Hur är det om man skulle vara släkt med en islamist eller kommunist?

Ministerlistan:

https://www.regeringen.se/sveriges-regering/

Jag älskar verkligen Expo 🥰❤️
Nu blir det spännande att se vilken högerpolitikers anhörig detta är.
Citera
2025-07-01, 17:20
Medlem
Amsvartners avatar
Om jag, gud förbjude, skulle upptäcka en nära anhörig som hade nånting med expo att göra skulle jag omedelbart klippa bandet.

För att ha en sån sjukdom i släkten skulle jag inte mäkta med.
Citera
2025-07-01, 17:22
Medlem
Är valrörelsen igång redan !? Vilka står bakom expo !? Är det ADL !? Verkar vara en icke nyhet !!!
Citera
2025-07-01, 17:27
Moderator
TheLuckys avatar
Läser det som att ministern är moraliskt ansvarig för att vara släkt med personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in