2025-06-26, 18:24
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Våldtäkt är att man har genomfört sexuella handlingar med någon som inte deltar frivilligt. Inte sexuella handlingar med någon som sa att hon frös.

Nej det har inte ”visats av debattörer i tråden” att studierna ej håller för en granskning. Det är godkända vetenskapliga studier. Utförda i enlighet med vetenskaplig teori och metod.

Sen sitter puckon i tråden som inget kan om vetenskap och ser inte skillnad på en vetenskaplig studie och en ovetenskaplig.
Om tesen i studien kan motbevisas genom en så enkel sak som att deltagarantalet är för lågt för att utgöra ett säkert urval är den ej särskilt "vetenskaplig"
Som jag sa , länka till en studie .
Det är du som hävdar att studier finns så bevisbördan ligger hos dig .
Citera
2025-06-26, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Om tesen i studien kan motbevisas genom en så enkel sak som att deltagarantalet är för lågt för att utgöra ett säkert urval är den ej särskilt "vetenskaplig"
Som jag sa , länka till en studie .
Det är du som hävdar att studier finns så bevisbördan ligger hos dig .
Otur för dig då att deltagarantalet inte alls var för lågt för att studierna skulle vara vetenskapliga.

Merapi hade en massa länkar b t w.
Citera
2025-06-26, 18:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nu hamnade du lite snett i jämförelsen igen hjärtat.

De två ifrågasatta fenomenen som du jämför är:

kidnappning av utomjordingar / frysreaktion vid våldtäkt

inte

kidnappning av utomjordingar / våldtäkt

Nu var det ju inte jag som drog in utomjordingar i det hela eller jämförde bortförandet av utomjordingar med varken våldtäkt eller frysreaktion lillstumpen.
Citera
2025-06-26, 18:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag har träffat flera verkliga våldtäktsoffer, och några som på senare år "kommit på" att de blivit våldtagna. Det är en jävla skillnad.

De senare har hävdat "frysreaktionen", och på det sätt de berättat historien så köper jag det inte alls. De hade följt med någon snubbe hem och blivit erbjudna att övernatta. De hade gott om tid på sig att fundera på om snubben förväntade sig sex eller inte, men av någon anledning inte frågat. Det är ganska uppenbart att de gillat den spänning som legat i luften, eftersom de inte försökt hitta andra övernattningsalternativ, och enligt egen uppgift faktiskt varit osäkra på om han förväntat sig sex eller inte. När han väl krupit ner i sängen hos tjejen, så spelar hon med.
Efteråt säger de att de blivit så överraskade, att de inte kommit sig för att säga nej, och kännt sig tvungna att "spela med".

Utan att vara onödigt nedvärderande mot kvinnor, så är de opålitliga vittnen när det gäller saker som anknyter till deras egen jakt på bekräftelse, och situationer där de blir uppvaktade. De VET ofta att en snubbe är intresserad, men väljer att låtsas som att de inte fattar - både inför sig själva och inför andra. "Han är bara en vän" osv, även om det är en snubbe de träffat för en timme sedan. Och i med att de kan ljuga för sig själva, så kan de ljuga i rätten. De kan stå och säga att inte hade EN ANING om att snubben som de snackat med hela kvällen var intresserad av något mer, ens när han erbjöd övernattning. Därför kom det som en TOTAL överraskning när han kröp ner bredvid henne i sängen och började kyssa henne. Hon "frös"!

I båda fallen jag hört om, så hade tjejen pojkvän.
Go figure.

När jag själv varit singel, så har jag vid ett par tillfällen erbjudit tjejer övernattning, då de inte haft någonstans att sova. Jag har låtit dem sova på soffan, och gått in till mig och lagt mig. I både fallen har de senare uttryckt förvåning över att jag "inte försökt något".
Citera
2025-06-26, 18:45
Medlem
Citat:
Våldtäkt är att man har genomfört sexuella handlingar med någon som inte deltar frivilligt. Inte sexuella handlingar med någon som sa att hon frös, det är enbart Joe88s korkade påstående.

Nej det har inte ”visats av debattörer i tråden” att studierna ej håller för en granskning. Det är godkända vetenskapliga studier. Utförda i enlighet med vetenskaplig teori och metod.

Sen sitter puckon i tråden som inget kan om vetenskap och ser inte skillnad på en vetenskaplig studie och en ovetenskaplig.

Nej, korkskalle. Det är du, Jenny9 och Merapi som påstår det. Inte jag.

Studierna som presenterats i tråden bevisar ingenting. Men att puckon som du inte begriper det förvånar mig inte.
Citera
2025-06-26, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, korkskalle. Det är du, Jenny9 och Merapi som påstår det. Inte jag.

Studierna som presenterats i tråden bevisar ingenting. Men att puckon som du inte begriper det förvånar mig inte.
Men bra, då kanske alla är överens om att våldtäkt är att utföra sexuella handlingar på någon som inte deltar frivilligt, inte sex med någon som säger att hon frös. Så kan du sluta tjata om det missförståndet från din sida.

Som sagt, det är godkända vetenskapliga studier utförda i enlighet med vetenskaplig teori och metod. Men du ditt pucko ser inte skillnaden på en vetenskaplig studie och en ovetenskaplig, därför väljer du det du tycker känns bäst.
Citera
2025-06-26, 18:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag har träffat flera verkliga våldtäktsoffer, och några som på senare år "kommit på" att de blivit våldtagna. Det är en jävla skillnad.

De senare har hävdat "frysreaktionen", och på det sätt de berättat historien så köper jag det inte alls. De hade följt med någon snubbe hem och blivit erbjudna att övernatta. De hade gott om tid på sig att fundera på om snubben förväntade sig sex eller inte, men av någon anledning inte frågat. Det är ganska uppenbart att de gillat den spänning som legat i luften, eftersom de inte försökt hitta andra övernattningsalternativ, och enligt egen uppgift faktiskt varit osäkra på om han förväntat sig sex eller inte. När han väl krupit ner i sängen hos tjejen, så spelar hon med.
Efteråt säger de att de blivit så överraskade, att de inte kommit sig för att säga nej, och kännt sig tvungna att "spela med".

Utan att vara onödigt nedvärderande mot kvinnor, så är de opålitliga vittnen när det gäller saker som anknyter till deras egen jakt på bekräftelse, och situationer där de blir uppvaktade. De VET ofta att en snubbe är intresserad, men väljer att låtsas som att de inte fattar - både inför sig själva och inför andra. "Han är bara en vän" osv, även om det är en snubbe de träffat för en timme sedan. Och i med att de kan ljuga för sig själva, så kan de ljuga i rätten. De kan stå och säga att inte hade EN ANING om att snubben som de snackat med hela kvällen var intresserad av något mer, ens när han erbjöd övernattning. Därför kom det som en TOTAL överraskning när han kröp ner bredvid henne i sängen och började kyssa henne. Hon "frös"!

I båda fallen jag hört om, så hade tjejen pojkvän.
Go figure.

När jag själv varit singel, så har jag vid ett par tillfällen erbjudit tjejer övernattning, då de inte haft någonstans att sova. Jag har låtit dem sova på soffan, och gått in till mig och lagt mig. I både fallen har de senare uttryckt förvåning över att jag "inte försökt något".

Du bygger alltså din analys av kvinnor och sexbrott på två tjejer som du träffat. Det låter enormt genomtänkt och rimligt.
Citera
2025-06-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu var det ju inte jag som drog in utomjordingar i det hela eller jämförde bortförandet av utomjordingar med varken våldtäkt eller frysreaktion lillstumpen.

Ni feminister är verkligen dumma i huvudet.

Hört talas om en så kallad "liknelse"?

I och med att Merapi-idioten ansåg kvinnors berättelser om sina egenupplevda "frysreaktioner" vid våldtäkt vara bevis för fenomenets existens, så använde jag UFO-liknelsen för att illustrera hennes logiska inkonsekvens. Liknelsen blir fullständigt relevant och krossar totalt det argument Merapi-idioten framförde. Hon tvingas alltså välja mellan att diskvalificera sitt eget argument eller medge att fenomenet med utomjordingar som kidnappar människor är ett bevisat fenomen, enligt hennes egen logik.

Att våldtäkt och bortförande av utomjordingar inte är exakt samma sak har liksom noll betydelse i sammanhanget.

Men sådant verkar ni feminister vara för dumma för att förstå. Som sagt, det är ett under att ni ens klarat av grundskolan. Om ni nu har det.
Citera
2025-06-26, 19:01
Medlem
Citat:
Du bygger alltså din analys av kvinnor och sexbrott på två tjejer som du träffat. Det låter enormt genomtänkt och rimligt.

Märkligt nog har du aldrig samma invändning när din kompis TomatKungen kommer med sina anekdoter...
Citera
2025-06-26, 19:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Vi behöver inte automatiskt tro på nånting.
Du behöver inte automatiskt tro på nån som säger sig ha huvudvärk heller bara för att huvudvärk är ett vetenskapligt konstaterat fenomen.

Vilka studier tror du på och inte? Tror du på vetenskapliga studier som visar att det är vanligt att känna fantomsmärta i amputerade kroppsdelar?

Fatta att frysreaktion är ett vetenskapligt konstaterat fenomen.

Till skillnad från kidnappning av utomjordingar, som inte uppfyller några vetenskapliga kriterier alls. Men du är för dum för att förstå skillnaden.

Nej, han har förklarat det bra för dig. Tillfrågade personer kan uppleva att de blir stela och kalla utan att det innebär att de drabbats av en frysreaktion. Liksom personer kan ha huvudvärk utan att ha drabbats av hjärntumör.

Att inte se det bevisat att någon har en biologisk frysreaktion för att de upplever stelhet och kyla är inte ett sig att tvivla på deras uppgifter. På samma sätt som det inte är att tvivla på att någon har huvudvärk för att man inte accepterar slutsatsen att det måste vara för att man har en hjärntumör.

De här allmänna resonemangen är väldigt basalt tänkande för normala människor. Att hålla på att göra en tänkt poäng i en debatt av att ifrågasätta detta är milt sagt märkligt.
Citera
2025-06-26, 19:23
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Hur många tjejers erfarenheter bygger du DIN slutsats på?
Citera
2025-06-26, 19:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Men bra, då kanske alla är överens om att våldtäkt är att utföra sexuella handlingar på någon som inte deltar frivilligt, inte sex med någon som säger att hon frös. Så kan du sluta tjata om det missförståndet från din sida.

Som sagt, det är godkända vetenskapliga studier utförda i enlighet med vetenskaplig teori och metod. Men du ditt pucko ser inte skillnaden på en vetenskaplig studie och en ovetenskaplig, därför väljer du det du tycker känns bäst.

Vi har bara sett hänvisning till en studie och det är den svenska studien som använder sina data för att dra spekulativa och långtgående slutsatser de inte har stöd för.

Som en studie för vad ett antal personer som uppger sig vara våldtagna säger om sina upplevelser är metoden och teorin tillräcklig, men den bevisar inte vad den påstår sig bevisa, nämligen att en massa människor blir oförmögna att försvara sig eller fly därför att dessa funktioner slagits ut av en frysreaktion, vilket är ett missförstånd av hur denna reaktion fungerar och vilken plats den har i våra instinktiva reaktioner vid fara. Hur man ser på dessa framgår av andra studier som varit länkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in