Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
En person kan lämna en beskrivning på sitt tillstånd. Det innebär inte att den personen är bäst rustad att förstå vad det han eller hon känner innebär och vilken sjukdom det är tecken på. Det är inga liknelser och inga åsikter du bemöter.
Det är basal vetenskap och basalt sunt förnuft jag försökte förklara för dig. Om du rör dig i en annan verklighet där sådant utgör ett problem för dig är diskussionen verkligen meningslös. Men tack för vissa andra värdefulla synpunkter.
Men om många människor jobbar på samma fabrik, låt säga en fabrik där de färgar tyg, och efter en tid börjar beskriva samma symptom då blir det ganska lätt att ställa diagnos efter en tid. Plus att alla dessa människor som jobbar på fabriken inte är lika dumma i huvudet, många är rent av smarta och fattar ganska omgående vad de drabbats av och kan härleda var ifrån det kommer. Jag glömde tillägga att fabriksägaren i detta fallet heter Svennen med husvagnen och han är girig och ond. Han vill inte gärna betala ut skadestånd så så fort vittnesmålen börjar komma ut börjar han gagga om att de inte kan bevisa nåt vetenskapligt och att de bara inbillat varandra vad de känner.
Jo det är dina liknelser och åsikter jag bemöter. Du har bestämt dig för att "frysreaktionen" är på modet och att det ligger ideologi bakom.
Andra stycket har jag också redan bemött. Sånt här går inte att bevisa vetenskapligt såsom du vill och sunt förnuft använder du dig inte av. Hade du använt sunt förnuft hade du fattat för längesen att vissa saker inte går att bevisa vetenskapligt på det sätt som man till exempel testar läkemedel osv. Det är inte jag som har problem. Tack själv.