Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Men kan ju passa på och tilläga att du tydligen inte slutat hitta på och ljuga än iaf det här är dina teorieroch de har inget med verkligheten att göra.

Men det är ju uppenbart. Läs FUP.
21-åringen ser sin sambo grovt misshandla målsägande framför hennes ögon. Sedan drar sambon. 21-åringen ringer 112. Förstår vilken chock hon måste vara i. Inte kul att se en misshandel. Särskilt inte när man känner någon/flera av de involverade.

Sedan avviker 21-åringen. Försöker desperat få tag på sin sambo. Försöker hålla sig borta från polisen. Försöker få sambon att hålla sig borta från polisen. Skriver till honom, till sin mamma, till sambons advokat... Blir alltmer orolig över att sambon ska hamna I fängelse.

Kommer på att de ju kan.ljuga ihop att hon blev våldtagen och att sambon använde nödvärn å hennes räkning. Att de "behöver ha samma historia".

Och sambon nappar på detta. Så de kör samma historia, så att han ska få slippa fängelse. Båda ljuger Sedan om att hon blev våldtagen och han använde nödvärn å hennes räkning. Allt för att sambon ska slippa fängelse för misshandeln.

Läs FUP igen, så ser du det tydligt.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-25 kl. 00:02.
Citera
2025-06-25, 00:13
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
21-åringen ser sin sambo grovt misshandla målsägande framför hennes ögon. Sedan drar sambon. 21-åringen ringer 112. Förstår vilken chock hon måste vara i. Inte kul att se en misshandel. Särskilt inte när man känner någon/flera av de involverade.

Sedan avviker 21-åringen. Försöker desperat få tag på sin sambo. Försöker hålla sig borta från polisen. Försöker få sambon att hålla sig borta från polisen. Skriver till honom, till sin mamma, till sambons advokat... Blir alltmer orolig över att sambon ska hamna I fängelse.

Kommer på att de ju kan.ljuga ihop att hon blev våldtagen och att sambon använde nödvärn å hennes räkning. Att de "behöver ha samma historia".

Och sambon nappar på detta. Så de kör samma historia, så att han ska få slippa fängelse. Båda ljuger Sedan om att hon blev våldtagen och han använde nödvärn å hennes räkning. Allt för att sambon ska slippa fängelse för misshandeln.

Läs FUP igen, så ser du det tydligt.
Jag har läst FUP, det är inte uppenbart vi har ju tjatat om det här i 224timmar snart och du började ju tom förstå trodde jag, men proppen har gått på dig igen tydligen.

Nej det är inte det bekräftad motivet, det är din teori om motivet.

Förstår du nu och var tydlig med i fortsättningen när du går in på dina egna teorier för de brukar nämligen vara fel.
Citera
2025-06-25, 00:18
Medlem
Citat:
Jag har läst FUP, det är inte uppenbart vi har ju tjatat om det här i 224timmar snart och du började ju tom förstå trodde jag, men proppen har gått på dig igen tydligen.

Förstår du nu och var tydlig med i fortsättningen när du går in på dina egna teorier för de brukar nämligen vara fel.

Det är det enda logiska motivet. Om du tänker efter så inser du det också. Och det är utifrån deras sms konversation också det uppenbara motivet.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-25 kl. 00:44.
Citera
2025-06-25, 01:27
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Lite intressant när man kollar hennes sökhistorik, visar ju på vilken prio hon har..

Först googlar hon på natten:

25-03-28 kl 05:46

"öppnade dörren och såg att jag var otrogen"

och

"kommer in när vi har sex"

Sen på dagen (fortf 28e) efter kl 13:10 återigen

"kommer in när vi har sex"

Tack. Det var intressant ja.

Men vad är riktigt hennes önskan med dessa sökningar?

Vill hon hitta passande ursäkter som andra människor i liknande situationer använts sig av?

Låter ju rätt befängt isf, för prata direkt från hjärtat är omöjligt?

Om man inte har något...
Citera
2025-06-25, 01:28
Medlem
Waldorfnisses avatar
En sak kan man konstatera efter att ha läst fuppen. Samtliga inblandade verkar helt jävla tappade. GM är labil som få, hennes sambo tror på riktigt att hans rövarhistoria ska hjälpa henne och BO är otrogen mot sin fru med en vettvillig 21-åring på en sunkig krogtoa.
Citera
2025-06-25, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
21-åringen ser sin sambo grovt misshandla målsägande framför hennes ögon. Sedan drar sambon. 21-åringen ringer 112. Förstår vilken chock hon måste vara i. Inte kul att se en misshandel. Särskilt inte när man känner någon/flera av de involverade

Du måste hålla med om att den där kvinnan har uppvisat dåligt omdöme eftersom hon var otrogen med en komplett främling på krogtoaletten men samtidigt blev hon nog mest chockad över att bli tagen på bar gärning när hon var otrogen mot sin sambo.

Citat:

Och all denna oro och desperation på grund av att hon var otrogen med en främmande man på en skitig krogtoalett. Vi får hoppas att hon lärt sig något av denna soppa.

Citat:

Och sambon nappar på detta
. Så de kör samma historia, så att han ska få slippa fängelse. Båda ljuger Sedan om att hon blev våldtagen och han använde nödvärn å hennes räkning. Allt för att sambon ska slippa fängelse för misshandeln.

Som tur är har 21-åringen misslyckats med sitt onda uppsåt och kommer med stor sannolikhet att få skaka galler.
Citera
2025-06-25, 08:26
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Ingen mening att diskutera med snubben han har uppenbarligen inte alla hästar hemma.

Han tycker att det är mer traumatiskt för Elin att se en kille bli misshandlad än vad det är för Victor att se sin flickvän bli påsatt på en smutsig krogtoalett.

Mycket konstigt att tomat fortfarande sitter och argumenterar, vet inte riktigt vart han försöker komma, jag börjar ana att det tyvärr ligger lite manshat bakom.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-06-25 kl. 08:58.
Citera
2025-06-25, 08:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej. Läs FUP. 21-åringens ångest är att hennes sambo ska hamna I fängelse för misshandel. Och den falska tillvitelsen gör hon för att sambon ska kunna hävda nödvärn i 21-åringens ställe och därmed slippa rättslig påföljd.

Hade sambon inte misshandlat målsägande grovt, så hade 21-åringen inte falskt tillvitat målsägande för våldtäkt.

Direkt när hon skrivit i sms till sin sambo om sin plan , så ringer de upp varandra och pratar ihop sig, så att de ska ha "samma historia".

Sambon är misstänkt för medhjälp till falsk angivelse.

Läs FUP så ser du.

Hade inte hon låtit sig bli påsatt av en främmande man på krogtoaletten hade misshandeln aldrig ägt rum. Hon inser att det helt och hållet är hennes fel att sambon hamnat i situationen och kläcker iden med att anmäla våldtäkt. Upprinnelsen till allt är hennes beteende och val hon gör. Det inser hon. Så ser jag på saken.

Återigen ber jag dig att svara på frågan om hur du skulle ha sett på detta fall om konversationerna på mobilen inte funnits utan all den konversationen gjorts muntligt?
Citera
2025-06-25, 10:43
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Det är det enda logiska motivet. Om du tänker efter så inser du det också. Och det är utifrån deras sms konversation också det uppenbara motivet.
Nej det är in det enda logiska motivet, det är ditt enda logiska motiv och det är en stor skillnad på det och verkligheten om du tänker på det lite så blir det nog klart för dig med.

Som sagt varför är det så svårt skriva det här tror jag, eller det här är min åsikt före du börjar hoppa in i fablernas värd?
Citera
2025-06-25, 10:46
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hade inte hon låtit sig bli påsatt av en främmande man på krogtoaletten hade misshandeln aldrig ägt rum. Hon inser att det helt och hållet är hennes fel att sambon hamnat i situationen och kläcker iden med att anmäla våldtäkt. Upprinnelsen till allt är hennes beteende och val hon gör. Det inser hon. Så ser jag på saken.

Återigen ber jag dig att svara på frågan om hur du skulle ha sett på detta fall om konversationerna på mobilen inte funnits utan all den konversationen gjorts muntligt?
Jag vet du ej citerade mig, men tomatpuren svarade på det för några inlägg sedan, han svar var: då skulle han blivit dömd för våldtäkt.

En ganska tydlig markör på vad tomatpuren står för och vad han vill att rättsamhället ska vara.
Citera
2025-06-25, 10:51
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Ingen mening att diskutera med snubben han har uppenbarligen inte alla hästar hemma.

Han tycker att det är mer traumatiskt för Elin att se en kille bli misshandlad än vad det är för Victor att se sin flickvän bli påsatt på en smutsig krogtoalett.

Mycket konstigt att tomat fortfarande sitter och argumenterar, vet inte riktigt vart han försöker komma, jag börjar ana att det tyvärr ligger lite manshat bakom.
Det ligger en stor del manshat bakom, och hans största problem blir ju då han hatar sig själv, om han nu är man då det är ju väldigt tveksamt.

Nej han försöker manipulera igenom skriva långa noveller med påhittade fakta i, jag är tyvärr slipad så jag ser igenom all den här hjärntvätten.

Men i slutändan är hans agenda att det är alla män som är skurkar och Elin har bara hamnat i dåligt umgänge annars hade hon varit en framgångsrik akademiker nu typ.

Man får nästan intrycket av han vill normalisera att un ga kvinnor ska vara otrogna, det är liksom en ligt han deras egna val, men gör en man samma sak då är han stadens största skurk även om han ej gjort något olagligt eller är målsägande.
Citera
2025-06-25, 10:58
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Man bör inte namnge BO i ett våldtäktsmål (även om kvinnohatarna i denna tråd gör det), MEN detta är inte ett våldtäktsmål. Det är en 40-årig och framgångsrik VD-gubbe som impat på ungdomar med sin porsche och med att bjuda på drinkar. Han har vidare uppgett att han varit en lyckligt gift småbarnsfar. Han valde att bli raggad på av den gränslösa 21-årigen Elin och dessutom följa med henne in på toan och sätta på henne. ELIN är självklart den stora boven här som ser till att falskanmäla honom, MEN det finns 2 personer till är med i soppan. Hur kan man som lycklig och framgångsrik småbarnsfar och VD välja att utsätta sig för denna potentiellt farliga situation? Visst, vi vet inte om Alex och hans fru har en öppen relation och han kan sätta på folk på krogtoaletter om han vill. Den andra boven i detta är ju sambon som lät sig vara med på medhjälp till falsk angivelse, förutom misshandel. Som sagt, 3 trasiga personer, och synd om stackars VD:s barn som ska behöva var utsatt för detta.
Varför bör man inte det? Det är ju offentliga handlingar, anmäler man något eller någon får man ju stå för det på samma sätt som man får stå för det om man ska vittna.

Är ditt förslag man ska kunna anmäla folk anonymt eller

Min fråga är är du nykter? att du har fullt upp nu under pride förstår jag, men du kan ju åtminstone försöka använda hjärnan.

Kan du läsa det här, eller vill du jag ska skicka ett röst meddelande till dig? För du brukar ju ha uppenbara problem med att läsa och förstå saker, enligt egen utsago.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in