Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Ni är ju redan helt och hållet inne på att 21-åringen har gjort fel (vilket även jag givetvis anser) så detta behöver jag ju inte övertygad er om, eller hur?
Det jag däremot behöver visa för er är sambons destruktivitet i deras relation. Han gör slut med 21-åringen den 14 mars för tjafs om en fotbollsmatch. Detta är alltså två veckor innan 21-åringen är otrogen med välhängde Erik och 38-åriga äktenskapsförbrytaren. Sambon har redan där satt tonen i deras relation och borde inte vare sig brusa upp eller något annat över otroheten. Vill man att ens partner ska hålla sig trogen, undvik då att göra slut för minsta småtjafs om fotbollsmatch.
Jag levde i ofrivilligt celibat i flera år med min partner utan att ens tänka tanken på otrohet.
Man behöver inte vara en otrogen tölp själv, för att kunna förstå mekanismerna bakom en annan människas känslor och agerande utifrån dennas känslor och situation (otrohet i detta fallet). Mentaliseringsförmåga kallas det på fackspråk.
I övrigt är otrohet inget brott. Brotten inleds med att sambon grovt misshandlar målsägande.
Jag har nu läst alla SMS (inga förhör hittills) och jag får verkligen helt tvärtom känsla mot vad du utläser i SMSen.
Du skriver "småtjafs", framkommer det i förhör sen vad som hade orsakat "fotbollstjafset"?
Han skriver till henne "du är en kontrollerande galen jävla narcissist" (Den känslan fick även jag efter att ha läst alla hennes SMS)
Enligt honom har hon gjort något som förstört kvällen.
Tidigare på dagen ber han henne dela biljetten i 4 timmar, hjärtan o sånt.
Återigen, framkommer det i hans förhör vad hon har gjort?
Uppenbarligen har hon sårat honom rejält, därav SMSet han skickade i affekt på kvällen.
Saker han anklagar henne för i SMSet visar på att hon nog inte är så himla lätt att vara tillsammans med.
* "du lyckas gång på gång förstöra kvällar"
* "Du lyckas aldrig hålla käft och går över gränsen"
* Du skapar bara drama"
2 dagar senare skickar han ett "förlåt" SMS, HAN ber om ursäkt, fastän det mer låter som att det är något hon gjort mot honom.
Då skriver HON ett sms till honom:
"just nu förstår jag om du behöver tid för dig själv, för det behöver jag. Jag är helt slut i min kropp.
Både psykiskt och fysiskt.
Ta du också lite luft ute och rensa ditt huvud"
Det låter uppenbart som det är HON som vill ha en liten paus, inte han.
SMSet han skickade på fredagskvällen var mest troligt något han som sagt var, skrev i affekt.
Det känns lite som ombytta roller här.
Hon är manipulativ, men i slutändan är det han som ber om ursäkt.
Jag fick känslan av att det inte bara var för att skydda sin kille som hon hittade på våldtäkt, utan ett sätt att "be om ursäkt" för det hon gjort mot honom, i hopp om att han skulle förlåta henne för hennes "snedsteg"
Otroligt mycket självhat hon har, lite skrämmande.
Både i SMS till honom och till sin mamma "jag är värdelös" "Jag är dum i huvudet" Jag är äcklig"
Lite som en DR Jekyll and mr Hyde.
Som sagt har jag inte hunnit läsa förhören än så kanske ändrar min uppfattning.