2025-06-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Du har fel igen, hur många 15åringar får fängelse? Du borde läsa på lite inom området du är kunnig inom, som du påstår då dvs.

Regeringen vet nog mera än dig efter 21 bedöms man som en vuxen i rätten oavsett vad du säger.

SIS-hem klingar det bekant för dig? Där sitter barn mellan 15-17 som är dömda för brott. Och får ungdomsvård, inlåsta bakom stakett.

Regeringen består inte av neurologer. Läs på om hjärnans utveckling.

21-åringen är alltså straffmyndig då hon är över 15 år. Men hon är inte neurologisk färdigutvecklad eftersom hon är under 25 år.

Snart kommer jag endast svara till dig ytterst sparsamt, precis som till gräsklipparen.

Lägga energi på dig din obildad kvinnohatare som bara tramsar i tråden, är liksom inte intressant. Höj nivån.
Citera
2025-06-22, 13:20
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
SIS-hem klingar det bekant för dig? Där sitter barn mellan 15-17 som är dömda för brott. Och får ungdomsvård, inlåsta bakom stakett.

Regeringen består inte av neurologer. Läs på om hjärnans utveckling.

21-åringen är alltså straffmyndig då hon är över 15 år. Men hon är inte neurologisk färdigutvecklad eftersom hon är under 25 år.

Snart kommer jag endast svara till dig ytterst sparsamt, precis som till gräsklipparen.

Lägga energi på dig din obildad kvinnohatare som bara tramsar i tråden, är liksom inte intressant. Höj nivån.
sis hem är inte detsamma som fängelse du är verkligen dåligt påläst, men det är ju ingen överraskning direkt, efter följt alla dina lögnaktiga inlägg här.

jo hon är färdig utvecklad även om hon lik dig är efterbliven, hon ät tom könsmogen men det tror jag även du har insett, då din prinsessa inte gör annat än ligger runt.

Nej jag förstår du inte kommer svara mig mera då jag slår sönder varenda lögn du skriver vilket även min son skulle kunna göra iof.
Citera
2025-06-22, 13:24
Medlem
Citat:
är det vanligt skuldbelläga offer i våldtäksmål?

Ja, det är det och då handlar det om att man bokstavligt talat anser att våldtäktsoffret "får skylla sig själv" för att en var klädd på ett visst sätt, bjöd in våldtäktsförövaren etc. Dvs. Skuldbelägger våldtäktsoffer för själva brottet våldtäkt.

Jag skuldbelägger inte målsägande för att han blir misshandlad eller falskt anklagad.

Jag skuldbelägger honom enkom för otroheten mot sin fru. Den är han faktiskt själv skyldig till och ansvarig för.

Misshandeln mot honom är sambon enkom skyldig och ansvarig för.

Falsk angivelse är 21-åringen ensam ansvarig och skyldig till ( för att rädda sin sambo från Fängelse).

Medhjälp till falsk angivelse är sambon ensam skyldig och ansvarig för.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-22 kl. 13:31.
Citera
2025-06-22, 13:30
Medlem
Citat:
sis hem är inte detsamma som fängelse du är verkligen dåligt påläst, men det är ju ingen överraskning direkt, efter följt alla dina lögnaktiga inlägg här.

jo hon är färdig utvecklad även om hon lik dig är efterbliven, hon ät tom könsmogen men det tror jag även du har insett, då din prinsessa inte gör annat än ligger runt.

Nej jag förstår du inte kommer svara mig mera då jag slår sönder varenda lögn du skriver vilket även min son skulle kunna göra iof.

Skrev jag att SIS- hem är fängelse? Nej, det gjorde jag inte. Men 15-17 åringar döms till ungdomsvård på SIS hem och är där inlåsta. Förr fanns det ungdomsfängelser för barn under 18 år och över 15 år. Dessa ersattes senare med SIS-HEM där ungdomsvård bedrivs. Och som sagt: man är straffmyndig från 15 års ålder.

Nej, hon är 21 år och den Neurologiska utvecklingen, hjärnans utveckling är färdig först vid 25 års ålder. Uppenbarligen är hon inte där ännu. Ganska tydligt om man läser FUP.

Nej, det är för att du är en obildad tramspelle med dålig läsförståelse, som hellre tramsar än håller en saklig debatt. Sådana tröttnar man till slut att debattera med. Höj nivån.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-06-22 kl. 13:33.
Citera
2025-06-22, 13:39
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ja, det är det och då handlar det om att man bokstavligt talat anser att våldtäktsoffret "får skylla sig själv" för att en var klädd på ett visst sätt, bjöd in våldtäktsförövaren etc. Dvs. Skuldbelägger våldtäktsoffer för själva brottet våldtäkt.

Jag skuldbelägger inte målsägande för att han blir misshandlad eller falskt anklagad.

Jag skuldbelägger honom enkom för otroheten mot sin fru. Den är han faktiskt själv skyldig till och ansvarig för.

Misshandeln mot honom är sambon enkom skyldig och ansvarig för.

Falsk angivelse är 21-åringen ensam ansvarig och skyldig till ( för att rädda sin sambo från Fängelse).

Medhjälp till falsk angivelse är sambon ensam skyldig och ansvarig för.
ok så det är ok så länge målsägande är en man alltså ditt manshat lyser igenom.

Är det inte jobbigt hata sig själv så mycket eller du kanske är ickebinär eller homosexuell och identifierar dig med ett annat kön.
Senast redigerad av Inspirit81 2025-06-22 kl. 13:53.
Citera
2025-06-22, 13:41
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Skrev jag att SIS- hem är fängelse? Nej, det gjorde jag inte. Men 15-17 åringar döms till ungdomsvård på SIS hem och är där inlåsta. Förr fanns det ungdomsfängelser för barn under 18 år och över 15 år. Dessa ersattes senare med SIS-HEM där ungdomsvård bedrivs. Och som sagt: man är straffmyndig från 15 års ålder.

Nej, hon är 21 år och den Neurologiska utvecklingen, hjärnans utveckling är färdig först vid 25 års ålder. Uppenbarligen är hon inte där ännu. Ganska tydligt om man läser FUP.

Nej, det är för att du är en obildad tramspelle med dålig läsförståelse, som hellre tramsar än håller en saklig debatt. Sådana tröttnar man till slut att debattera med. Höj nivån.

Och du tror inte man tröttnar på du ljuger och hittar på? Du väljer lite delar i FUP som passar dig sedan hittar du på en EGEN historia efter det, en sk efterhandskonstruktion.

Kan du skriva jag tror före varje gång du börjar svamla i fortsättningen? Jag förstår du gör så här för förvirra men det går inte hem jag lovar dig det.
Citera
2025-06-22, 13:45
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Hjärnan tar lång tid på sig att utvecklas och utvecklas bakifrån och fram.

Tre rätt trasiga människor. Den enda av dem som det dock finns möjlighet att hon växer till sig i takt med hjärnans utveckling, är 21-åringen.

Samtidigt börjar hon ju långt bakom alla andra jämnåriga kompisar som aldrig skulle kunna komma på tanken att ljuga om en våldtäkt.

Tror du verkligen hon hade hittat på att hon blivit våldtagen om hon faktiskt visste på riktigt hur det skulle kännas?

Lek med tanken hon har en kompis som blivit utsatt för en riktig våldtäkt, hur ska hon känna sig när hon förstår att hennes kompis använder samma brott som hon blev utsatt för som en billig påhittad ursäkt för en otrohet som inte slutade som 21 åringen tänkt sig.

Låga halter empati.
Citera
2025-06-22, 13:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Spelar ingen roll om de så hade aktivt sexliv eller inte. Sambon har bevisligen kört ut henne från deras gemensamma bostad två veckor tidigare, kallat henne för oförskämdheter och gjort slut.

Om vi ser tillbaka i tiden så var det ett bra beslut att köra ut henne med tanke på hennes dubbla otrohet lite senare, tyvärr tog han tillbaka sin otrogna flickvän.

Citat:
sambon har redan där svikit 21-åringen och visat att det inte finns tillit i deras relation. Beter man sig som sambon har gjort, så finns ingen tillit i förhållandet längre.

Det där var det mest korkade du skrivit på länge, det är 21-åringen som svikit sin sambo genom att vara otrogen dubbla gånger.

Citat:
Även om han var gullig och bad om ursäkt två dagar senare, så är bandet brutet. Tilliten bortblåst.

Du ska inte skuldbelägga sambon, i själva verket var du ingen aning om vilka problem han har haft med henne.Hon verkar vara en sällsynt opålitlig flickvän som har sex med främmande gifta män på en skitig krogtoalett.

Citat:
Ja, visst, det med sexbristen på 5-6 månader kan tom vara något målsägande har hittat på att 21-åringen har sagt. Men ponera att det är sant och att sambon ju bevisligen har gjort slut två veckor tidigare och dödat all tillit i förhållandet. Så är det kanske inte så konstigt att 21-åringen är på jakt efter både sex, bekräftelse och ömhet från andra...

Påståendet om 5-6 månaders sexbrist grundar sig på hennes uppgifter till målsäganden, men det är samtidigt vanligt att otrogna människor skyller på att de inte fått sex på länge. 21-åringen har ju inte haft några problem att ljuga om en påhittad våldtäkt så hennes trovärdighet ligger på en bottenivå.

Citat:
Konstigare är det då att en lyckligt gift småbarnsförälder väljer sex på en krogtoalett, med någon han känt I 30 minuter. Han borde sagt ifrån. Då hade inget av alla brott hänt. Men nejdå, hans fru och hans barn är ett minne blott när charmiga 21-åringen säger att han är sexig...

Samtidigt borde 21-åringen inte ha varit otrogen dubbla gånger till skillnad från målsäganden som var otrogen endast en gång.

Vi ska även komma ihåg att 21-åringen har uppvisat ett extremt oärligt beteende när hon raggar på gifta män när hennes sambo är med ute på krogen. Den där kvinnan borde förses med en varningsskylt.

Citat:
Och att sambon som gjorde slut med 21-åringen två veckor tidigare helt plötsligt tänder på alla cylindrar när han ser otroheten och grovt misshandlar målsägande. Är också en konstig vändning.

Sambon blev troligtvis trött på hennes oärlighet och lät sin vrede gå ut över målsäganden.

Citat:
Men visst: misshandeln leder till att det brutna bandet mellan 21-åringen och sambon stärks på ett destruktivt och traumabindningsvis. Helt plötsligt inser ju 21-åringen att hon älskar sin sambo väldigt högt och att han på något snedvridet visar henne kärlek genom att misshandla målsägande, trots hans svek två veckor tidigare... Och att hon inte klarar av att se honom i fängelse. Och bara måste rädda honom från fängelse.

Det är ju 21-åringen som har svikit sin sambo genom att vara otrogen med två olika män.

Man får intrycket att du vill normalisera kvinnlig otrohet ☺️

Citat:
Så kommer hon på den "briljanta" idén att skriva sms om sin plan att falskt anmäla målsägande för våldtäkt, för att rädda sambon. Och sambon nappar på det hela. Och från att ha skällt på henne för otrohet, öppet i sms, säga i polisförhör att han såg 21-åringen bli våldtagen av målsägande. De gör sig skyldiga till falsk angivelse och medhjälp till falsk angivelse. Och avslöjar sig själva via sms.

Förhoppningsvis döms den unga kvinnan till fängelse, man ska helt enkelt inte anmäla påhittade våldtäkter eftersom det urholkar förtroendet för helt andra kvinnor som blir våldtagna på riktigt.
Citera
2025-06-22, 13:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, det är det och då handlar det om att man bokstavligt talat anser att våldtäktsoffret "får skylla sig själv" för att en var klädd på ett visst sätt, bjöd in våldtäktsförövaren etc. Dvs. Skuldbelägger våldtäktsoffer för själva brottet våldtäkt

Skriver du i rätt tråd? I den här tråden finns det inget våldtäktsoffer utan endast en otrogen ung kvinna som anmält en påhittad våldtäkt.

Citat:

Du borde samtidigt skuldbelägga 21-åringen eftersom hon var otrogen dubbla gånger.

Citat:
Falsk angivelse är 21-åringen ensam ansvarig och skyldig till

Du anser kanske att 21-åringen ska ha fängelse som straffpåföljd?
Citera
2025-06-22, 14:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Hennes ålder är ingen förmildrande omständighet.

Det finns ett liknande aktuellt fall där hovrätten nyligen dömt en annan ung kvinna till fängelse för grov falsk angivelse.

https://www.kkuriren.se/nyheter/katr...gelse/r240zvvj
https://www.kkuriren.se/nyheter/katr...dtakt/r1xgwm3j

Du tomatpurén brukar ofta lyfta fram ålder som en förmildrande omständighet men detta gäller väl bara kvinnor som ljuger om våldtäkt? ☺️
Citera
2025-06-22, 14:32
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ni är ju redan helt och hållet inne på att 21-åringen har gjort fel (vilket även jag givetvis anser) så detta behöver jag ju inte övertygad er om, eller hur?

Det jag däremot behöver visa för er är sambons destruktivitet i deras relation. Han gör slut med 21-åringen den 14 mars för tjafs om en fotbollsmatch. Detta är alltså två veckor innan 21-åringen är otrogen med välhängde Erik och 38-åriga äktenskapsförbrytaren. Sambon har redan där satt tonen i deras relation och borde inte vare sig brusa upp eller något annat över otroheten. Vill man att ens partner ska hålla sig trogen, undvik då att göra slut för minsta småtjafs om fotbollsmatch.

Jag levde i ofrivilligt celibat i flera år med min partner utan att ens tänka tanken på otrohet.

Man behöver inte vara en otrogen tölp själv, för att kunna förstå mekanismerna bakom en annan människas känslor och agerande utifrån dennas känslor och situation (otrohet i detta fallet). Mentaliseringsförmåga kallas det på fackspråk.

I övrigt är otrohet inget brott. Brotten inleds med att sambon grovt misshandlar målsägande.
Jag har nu läst alla SMS (inga förhör hittills) och jag får verkligen helt tvärtom känsla mot vad du utläser i SMSen.
Du skriver "småtjafs", framkommer det i förhör sen vad som hade orsakat "fotbollstjafset"?

Han skriver till henne "du är en kontrollerande galen jävla narcissist" (Den känslan fick även jag efter att ha läst alla hennes SMS)
Enligt honom har hon gjort något som förstört kvällen.

Tidigare på dagen ber han henne dela biljetten i 4 timmar, hjärtan o sånt.
Återigen, framkommer det i hans förhör vad hon har gjort?

Uppenbarligen har hon sårat honom rejält, därav SMSet han skickade i affekt på kvällen.

Saker han anklagar henne för i SMSet visar på att hon nog inte är så himla lätt att vara tillsammans med.

* "du lyckas gång på gång förstöra kvällar"
* "Du lyckas aldrig hålla käft och går över gränsen"
* Du skapar bara drama"

2 dagar senare skickar han ett "förlåt" SMS, HAN ber om ursäkt, fastän det mer låter som att det är något hon gjort mot honom.

Då skriver HON ett sms till honom:
"just nu förstår jag om du behöver tid för dig själv, för det behöver jag. Jag är helt slut i min kropp.
Både psykiskt och fysiskt. Ta du också lite luft ute och rensa ditt huvud"

Det låter uppenbart som det är HON som vill ha en liten paus, inte han.
SMSet han skickade på fredagskvällen var mest troligt något han som sagt var, skrev i affekt.

Det känns lite som ombytta roller här.
Hon är manipulativ, men i slutändan är det han som ber om ursäkt.

Jag fick känslan av att det inte bara var för att skydda sin kille som hon hittade på våldtäkt, utan ett sätt att "be om ursäkt" för det hon gjort mot honom, i hopp om att han skulle förlåta henne för hennes "snedsteg"

Otroligt mycket självhat hon har, lite skrämmande.
Både i SMS till honom och till sin mamma "jag är värdelös" "Jag är dum i huvudet" Jag är äcklig"

Lite som en DR Jekyll and mr Hyde.

Som sagt har jag inte hunnit läsa förhören än så kanske ändrar min uppfattning.
Citera
2025-06-22, 15:40
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Finns inga kvinnor som ljuger om våldtäkt.
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Klart en våldtäkt har ägt rum annars skulle hon inte anmäla. Halllååå?
Ja, du verkar ha klart för dig om vad som har hänt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in