Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Det visar ju att Linn talar sanning. Om de flesta proverna ligger under gränsen, och några enstaka ligger över gränsen, så handlar det inte om ett alkoholmissbruk. Det visar dessutom med all önskvärd tydlighet att värdet 0,3 är på tok för lågt satt, eftersom det så lätt överskrids efter en festhelg. Om samtliga prover hade tagits på fredagar så hade hon sannolikt aldrig kommit över 0,3. Dessutom är PEth ointressant i sammanhanget, eftersom hon blåst grönt alla arbetsdagar.
Blåsa grönt menas ingenting, hon kan ha varit dyngrak dagen innan, kanske har en vana att ta en sup lite då o då efter jobbet, sluta dricka vid kl 20-21. blåser vid kl 8:00 dagen efter.
När man testas sker detta oregelbundet för annars kan personen anpassa sig efter testandet, dvs som jag undviker testa mig före midsommar, ev kallar man då in mig efter midsommar, varav lika o gå in efter så slipper man dom funderingar.
Likande med Linn, hon ka ha supit direkt efter blodprov, tester har sedan tagit oregelbundet o hon uppvisa förhöjda värden eftersom läkaren kalla in henne vecka efter, förklarar även denna otroliga mängd tester Linn gjort, det handlar om fler tester än en person som haft hjärtinfarkt och fått en massa medicin som måste utvärderas. Något fel är det på Linn, bästa var o plocka körkortet, därefter har hon förstått allvaret.