2025-06-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tycker inte att DN-artikeln stärker Måwes case. Ser inget som visar att V-människan faktiskt försökte ta tag i Måwes telefon.

Är det intervjun med henne som släpptes för en timme sedan på DN, eller en äldre artikel du syftar på?
Citera
2025-06-18, 22:48
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Och dom riktlinjerna är att inte anmäla brott till polisen man utsatta för?

Jag brydde mig inte om att svara dig då du gång på gång felaktigt påstår saker jag skrivit, samt undviker saker jag skrivit som inte faller dig på läppen.

Det var väl senast igår jag ertappade dig med en lögn? Du anklagade mig för att att ha skrivit nånting och när jag bad dig citera vart jag skrev det jag påstod, fick jag som svar att det var totalt irrelevant vad jag vill och inte.

Så du får hitta en annan trådkompis som orkar med ditt trams.

Din envisa upprepning utan förståelse är imponerande. 🙃

1. EU‑parlamentariker rapporterar internt, inte direkt till polis
Rutin vid incidenter internt är att anmäla till EU‑parlamentets säkerhetsavdelning, inte till nationell polis. Eftersom MEP:ar åtnjuter immunitet under mandatperioden, ligger initial hantering internt och inte i en löpande polisutredning.

2. Din kritik rör form, inte substans
Du undrar varför Alice inte anmälde tjänstepersonen till polis. Svaret är enkelt: hon följde korrekt protokoll och det är exakt så det ska gå till – särskilt med tanke på hennes status som MEP.

3. Vad det handlar om:
  • En pro-israelisk parlamentariker blev konfronterad av en pro-palestinsk medarbetare.
  • Incidenten dokumenterades internt.
  • Nästa dag kräver V-ledare offentlig CCTV – trots att de vet att GPDPR och EU säkerhetspolicy inte tillåter det.
  • Advokat anlitas och "transkriberar" internvideo, som sedan används strategiskt.

4. Därför spelar båda sidor för kamerorna
Du påstår Alice borde ha gått till polisen – men det hade hon redan gjort via säkerhetsavdelningen, vilket är rutinen. I stället har du valt att haka upp dig på form och ignorera själva sakfrågan om strategiska narrativ.

Kort sagt:
  • Alice följde rätt förfarande.
  • Du verkar sakna förståelse för EU‑protokoll och immunitet.
  • Din nit över form kontra substans är bara en rökridå.

Hit me – om du orkar förstå komplexiteten och kontexten 👊
Citera
2025-06-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Din envisa upprepning utan förståelse är imponerande. 🙃

1. EU‑parlamentariker rapporterar internt, inte direkt till polis
Rutin vid incidenter internt är att anmäla till EU‑parlamentets säkerhetsavdelning, inte till nationell polis. Eftersom MEP:ar åtnjuter immunitet under mandatperioden, ligger initial hantering internt och inte i en löpande polisutredning.

2. Din kritik rör form, inte substans
Du undrar varför Alice inte anmälde tjänstepersonen till polis. Svaret är enkelt: hon följde korrekt protokoll och det är exakt så det ska gå till – särskilt med tanke på hennes status som MEP.

3. Vad det handlar om:
  • En pro-israelisk parlamentariker blev konfronterad av en pro-palestinsk medarbetare.
  • Incidenten dokumenterades internt.
  • Nästa dag kräver V-ledare offentlig CCTV – trots att de vet att GPDPR och EU säkerhetspolicy inte tillåter det.
  • Advokat anlitas och "transkriberar" internvideo, som sedan används strategiskt.

4. Därför spelar båda sidor för kamerorna
Du påstår Alice borde ha gått till polisen – men det hade hon redan gjort via säkerhetsavdelningen, vilket är rutinen. I stället har du valt att haka upp dig på form och ignorera själva sakfrågan om strategiska narrativ.

Kort sagt:
  • Alice följde rätt förfarande.
  • Du verkar sakna förståelse för EU‑protokoll och immunitet.
  • Din nit över form kontra substans är bara en rökridå.

Hit me – om du orkar förstå komplexiteten och kontexten 👊

Initialt ja, vilket inte alls är konstigt. Har jag påstått nåt annat?

Så du påstår att Alice gick till polisen via sin egen säkerhetsavdelning? Varför upprättades ingen anmälan om misshandel/ofredande iså fall?
Citera
2025-06-18, 23:04
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Tänker du dig en mot-mot-anmälan? Tror inte det fungerar så. Det stannar vid en motanmälan.

Klart jag förstår politikers och journalisters rädsla inför våldsamma aktivister. Både extremvänstern och extremhögerns aktivister drabbar oskyldiga. Jag kan såklart inte säga med säkerhet att Alice inte blev livrädd där i korridoren när telefonen riktades mot henne. Men när det enbart är Alice som står anklagad för att ha brukat våld så ser jag det som långsökt.

Du gör det där klassiska greppet igen: inleder resonerande, låtsas balansera perspektiv – för att sen i sista meningen landa exakt där du vill att läsaren ska hamna.
En retorisk “reset” med syfte att smyga in ett narrativ under radarn. Du tror du är smart, för du tror du är listig – men det är just det som gör dig så genomskinlig.
Citera
2025-06-18, 23:04
Medlem
lillen-68s avatar
Aha!
Ser man på Måwes första intervju efter debaclet i hjärtat av EU parlamentet.
Till skillnad från Antmans alla uttalanden.
Precis som jag sagt finns det minst ett oberoende vittne som både hörde och såg.
Allt som sas var på engelska, sa ju de!
Måwe visste inte vem personen var, att även denne var "svensk" och från Vs kansli.
Osv. Osv. Osv.
https://www.dn.se/varlden/alice-teod...ner-mitt-namn/
Citera
2025-06-18, 23:08
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Initialt ja, vilket inte alls är konstigt. Har jag påstått nåt annat?

Så du påstår att Alice gick till polisen via sin egen säkerhetsavdelning? Varför upprättades ingen anmälan om misshandel/ofredande iså fall?

Nej, det är du som inte förstår. En EU-parlamentariker följer parlamentets interna rutiner – det innebär anmälan till säkerhetsavdelningen, inte belgisk polis. EU-parlamentariker har dessutom immunitet, vilket påverkar processen. Det här är inte en fritidsgård – och säkerhetsavdelningen är inte "ett ombud till polisen", utan en egen instans.
Citera
2025-06-18, 23:11
Medlem
Citat:
Härligt när jag får ett kvitto på min människoradar fungerar ypperligt bra

Citat:
Har inget med smink eller klädseln att göra, Alice för mig framstår som en personlighet med god vandel, vett och etikett. Jag är bättre på att läsa människor än dig. Jag blandar inte ihop åsikter och personlighet, kan se det mer objektivt.

Citat:
Du gör det där klassiska greppet igen: inleder resonerande, låtsas balansera perspektiv – för att sen i sista meningen landa exakt där du vill att läsaren ska hamna.
En retorisk “reset” med syfte att smyga in ett narrativ under radarn. Du tror du är smart, för du tror du är listig – men det är just det som gör dig så genomskinlig.

Jag påminner dig igen om att sluta recensera inläggen med din ypperliga människoradar, och istället bemöta det faktiska innehållet.
Citera
2025-06-18, 23:16
Medlem
Citat:
Nej, det är du som inte förstår. En EU-parlamentariker följer parlamentets interna rutiner – det innebär anmälan till säkerhetsavdelningen, inte belgisk polis. EU-parlamentariker har dessutom immunitet, vilket påverkar processen. Det här är inte en fritidsgård – och säkerhetsavdelningen är inte "ett ombud till polisen", utan en egen instans.

Men snälla du, bortse inte från det du inte kan svara på. Jag skrev att det initialt inte är några som helst frågetecken kring att Alice vänder sig till säkerhetsavdelningen!

Men om man som Alice anser sig blivit utsatt för brott, misshandel/ofredande så tar man det vidare till polis. OM man har underlag för sin anmälan vill säga Annars kan man ju bli motanmäld för falsk angiveri, vilket inte är att leka med! Kan det vara det som avskräckte Alice från att göra anmälan, vad tror du?

Eller du, skitsamma! Blir bara ett jäkla tramsande. Godnatt på dig!
Citera
2025-06-18, 23:21
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Jag påminner dig igen om att sluta recensera inläggen med din ypperliga människoradar, och istället bemöta det faktiska innehållet.

Jag bemöter innehållet, men det hjälper inte när du själv förlitar dig mer på magkänsla än fakta. Det är svårt att diskutera sakligt med någon som konsekvent misstolkar och försöker leda läsare.
Citera
2025-06-18, 23:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Är det intervjun med henne som släpptes för en timme sedan på DN, eller en äldre artikel du syftar på?

Intervjun som släpptes idag.
Citera
2025-06-18, 23:26
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Men snälla du, bortse inte från det du inte kan svara på. Jag skrev att det initialt inte är några som helst frågetecken kring att Alice vänder sig till säkerhetsavdelningen!

Men om man som Alice anser sig blivit utsatt för brott, misshandel/ofredande så tar man det vidare till polis. OM man har underlag för sin anmälan vill säga Annars kan man ju bli motanmäld för falsk angiveri, vilket inte är att leka med! Kan det vara det som avskräckte Alice från att göra anmälan, vad tror du?

Eller du, skitsamma! Blir bara ett jäkla tramsande. Godnatt på dig!

Godnatt ja – men innan du somnar kan du fundera på varför en EU-parlamentariker med immunitet inte ska gå direkt till belgisk polis, utan följer interna rutiner via säkerhetsavdelningen. Du låtsas som att det är ett skolbråk med fritidsledare inblandade. Det är inte det. Och att du än en gång avslutar med "kanske hon inte vågade" säger mer om dina fantasier än om verkligheten.
Citera
2025-06-18, 23:27
Medlem
theMowgs avatar
DN artikel är låst för mig, men GP "transkriberar" den. GPs artikel är ännu öppen.
https://www.gp.se/politik/teodorescu...e-90014c32310a

Intressant från artikeln:
Citat:
DN har även varit i kontakt med Vänsterpartiet. I ett sms svarar partiets kanslichef Marie Antman att ”en belgisk EU-jurist har sett övervakningsfilmen och transkriberat händelseförloppet. Övervakningsfilmen visar klart och tydligt det vi har sagt hela tiden: Kristdemokraternas parlamentariker attackerar vår medarbetare.”

Jeezus! To the end alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in