2025-06-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Så här kort och koncist är det:
Medarbetaren initierar.
Alice konfronterar.
Medarbetaren eskalerar.
Alice börjar slåss. Simpelt ja
Citera
2025-06-17, 12:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Prova igen

"Hoppsan – vi kan inte hitta sidan!"
Citera
2025-06-17, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
'
Visst, det kan handla om en bild, men det kan handla om fler bilder, och det kan handla om filmer.

Enligt uppgift togs inte bara bilder/filmer, utan V´s partimedarbetare ofredade/provocerade också verbalt Måwe i avsikt "att publicera bilderna på sociala medier för att ’tala om för världen vilken hemsk person’ Alice är”".

Detta tyder på att flera bilder/filmer togs, troligen med ljud, av V´s partimedarbetare.

"Tegelberg säger att Teodorescu Måwe var på väg till ett möte när hon blev attackerad av en tjänsteman som ska ha filmat och fotat henne.

”När Alice bad personen förklara sitt agerande uppgav personen att vederbörande avsåg att publicera bilderna på sociala medier för att ’tala om för världen vilken hemsk person’ Alice är”, skriver Tegelberg."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-misshandel
Om vi väljer att tro på Måwes partikamrat Tegelberg och det finns filmer. Tror du de visar ett annat förlopp än övervakningsfilmen? Sluta tjata om V:s filmer för bövelen. Det är ett idiotiskt sidospår. Det finns film på händelsen.
Citera
2025-06-17, 12:32
Medlem
Citat:
V har i förväg hänvisat till advokatens transkription som ‘juridisk dokumentation’, trots att det i juridisk mening är en partsinlaga utan bevisvärde. Det är en tydlig del i den röriga soppa som V strategiskt skapat för damage control – där det politiska och juridiska blandas ihop för att styra narrativet.

Själv anser jag, att det snarare är KD som lagt ner en väldans energi på damage kontroll från dag 1. Alice T, Liza-Maria Norlin, KD:s partisekreterare och självaste partiledaren har gått ut på sina sociala kanaler och basunerat ut hur dåligt Alice mår. Alice blev så chockad och rädd så hon begärde ytterligare skydd. Ebba får åka ner till Bryssel och bekräftar därefter hur dåligt hon mår, och menar att hela demokratin är hotat! Och inte ett endaste litet märke har Alice påstått att hon fått. Snacka om att göra en höna av en fjäder!

Det här borde stannat vid en vanlig polisutredning där rättsväsendet fått avgöra vem som gjort sig skyldig till vad.
Citera
2025-06-17, 12:35
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Alice börjar slåss. Simpelt ja

Jag kan erkänna en viss objektiv bias – ATM har genom åren gjort ett gott intryck på mig: seriös, saklig och stabil. Därför har jag svårt att se händelsen utspela sig på något annat sätt än hur hon själv – och EU-parlamentets säkerhetsavdelning – beskriver det.

Vänsterpartiets sätt att hantera situationen i media stärker också intrycket av att det handlar mer om damage control än om transparens.

Att avfärda allt som "Alice börjar slåss" är snarare ett känslomässigt försvar än ett argument.
Citera
2025-06-17, 12:38
Medlem
Citat:
Jag kan erkänna en viss objektiv bias – ATM har genom åren gjort ett gott intryck på mig: seriös, saklig och stabil. Därför har jag svårt att se händelsen utspela sig på något annat sätt än hur hon själv – och EU-parlamentets säkerhetsavdelning – beskriver det.

Vänsterpartiets sätt att hantera situationen i media stärker också intrycket av att det handlar mer om damage control än om transparens.

Att avfärda allt som "Alice börjar slåss" är snarare ett känslomässigt försvar än ett argument.

Ja, hon brukar vara lugn och saklig men Israel/Palestina konflikten är ett oerhört känsligt ämne för Alice. Hon har sedan unga år sympatiserat med judarna likt hennes mamma. Konflikten är glödhet och ger upphov till starka känslor.
Citera
2025-06-17, 12:47
Medlem
Letrangeres avatar
Hur fan kan ett tjafs (inte slagsmål ens) leda till polisanmälningar och att rumänskan åker hem och sjukskriver sig under lång tid? Har inte polisen bättre saker för sig, t ex att bekämpa gängbrottslingar, mord, sprängningar med mera?
Sedan fattar jag inte heller hur två personer som riktar mobilkameror mot varandra kan göra att det skrivs hundratals inlägg i en tråd på Flashback, inte ens en hurring delades ut.

Vänsterpartisten borde skickas hem och få en skrubb i källaren så att personen lär sig att bete sig som folk, rumänskan borde utvisas omgående tillsammans med alla andra rumäner som sitter utanför affärerna och tigger. Dom bidrar med noll till det svenska samhället.
Citera
2025-06-17, 12:48
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själv anser jag, att det snarare är KD som lagt ner en väldans energi på damage kontroll från dag 1. Alice T, Liza-Maria Norlin, KD:s partisekreterare och självaste partiledaren har gått ut på sina sociala kanaler och basunerat ut hur dåligt Alice mår. Alice blev så chockad och rädd så hon begärde ytterligare skydd. Ebba får åka ner till Bryssel och bekräftar därefter hur dåligt hon mår, och menar att hela demokratin är hotat! Och inte ett endaste litet märke har Alice påstått att hon fått. Snacka om att göra en höna av en fjäder!

Det här borde stannat vid en vanlig polisutredning där rättsväsendet fått avgöra vem som gjort sig skyldig till vad.

Skillnaden är att båda parter sett samma CCTV-film – men bara V har valt att offentliggöra en egen tolkning via advokaten. KD har däremot lutat sig mot vad EU-parlamentets säkerhetsavdelning kommit fram till.

V insinuerar ändå att deras medarbetare utsatts för något, utan att visa något faktiskt bevis. Det är inte KD som gör damage control – det är V som försöker kontrollera narrativet.

Det är märkligt att vissa här verkar mena att man måste ha synliga skador för att få känna rädsla eller tala om en hotfull situation. Att en EU-parlamentariker känner sig så pass otrygg efter händelsen att hon begär utökat skydd borde tas på allvar – inte avfärdas som "hönsgård" bara för att hon inte blöder. Tryck, närmanden och fysisk konfrontation i ett skyddat område är inte småsaker.
Citera
2025-06-17, 12:48
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:

Det är fascinerande hur olika uppfattning olika människor kan ha om en viss person. Menar inget illa mot dig, det är bara så vi är funtade.

Jag har en helt annan uppfattning av henne som rabiat, hetlevrad, snudd på autistisk och en total brist på empati. Speciellt när hon diskuterar Israel/judar/antisemitism/Palestina så uppfattar jag att topplocket på henne går titt som tätt.

Nåväl, det enda som återstår i denna soppa är nu att släppa filmen.
Citera
2025-06-17, 12:51
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ja, hon brukar vara lugn och saklig men Israel/Palestina konflikten är ett oerhört känsligt ämne för Alice. Hon har sedan unga år sympatiserat med judarna likt hennes mamma. Konflikten är glödhet och ger upphov till starka känslor.

Precis – och det gör henne också till en tydlig måltavla i dagens klimat. Det är naivt att bortse från hur den här konflikten spiller över på individer som Alice, särskilt när hon trakasseras av någon med tydlig koppling till ett parti som redan fått backa från antisemitisk retorik.
Citera
2025-06-17, 13:03
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Om vi väljer att tro på Måwes partikamrat Tegelberg och det finns filmer. Tror du de visar ett annat förlopp än övervakningsfilmen? Sluta tjata om V:s filmer för bövelen. Det är ett idiotiskt sidospår. Det finns film på händelsen.

Det jag tror är att bilderna/filmerna, kommer att visa skeendet från V´s partimedarbetares sida.

Jag tror också att det är film inklusive ljud, då V´s partimedarbetares syfte verkar ha varit att framkalla reaktioner hos Måwe genom ofredandet/provocerandet, även verbalt, som filmades, för att sedan sprida Måwes ev. reaktion inte bara lokalt, utan även nationellt och globalt.

"Visst, det kan handla om en bild, men det kan handla om fler bilder, och det kan handla om filmer.

Enligt uppgift togs inte bara bilder/filmer, utan V´s partimedarbetare ofredade/provocerade också verbalt Måwe i avsikt "att publicera bilderna på sociala medier för att ’tala om för världen vilken hemsk person’ Alice är”".

Detta tyder på att flera bilder/filmer togs, troligen med ljud, av V´s partimedarbetare. "
Citera
2025-06-17, 13:04
Medlem
Citat:

Och som vi alla vet är Palestina anhängarna lugna och sakliga och Israel vännerna rabiata känslomonster. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in