2025-06-17, 16:30
Medlem
De pengar folk hade i krypto på en nedlagd sida - vart tar de vägen? Försvinner?
Citera
2025-06-17, 16:45
Medlem
Tacka fan för Wick när den fanns. Säkraste appen av alla
Citat:
Ursprungligen postat av Storfastliten
Prata precis med en större säljare på Svenska marknaden och de sa tvärtom att de finns på fs4 men kommer lägga ner signal och session snart efter archetype takedown.
Citera
2025-06-17, 16:57
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkenutanmat
Jag använde en länk från https://darkweb.wtf/

Risken är ganska stor att du blivit utsatt av en phishing länk. Om du vill vara helt 100a så går du in på flugsvamp.wtf via tor och lägger in en hundring så ser du om cashen dyker upp.

99% av alla länkar du hittar på dessa " hjälpande " sidor är phishing sidor.
Citera
2025-06-17, 16:58
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodareltih021
Tacka fan för Wick när den fanns. Säkraste appen av alla

Wicker när den var aktiv var ju inte säkrare än vad signal är nu. Så om du nojjar över signal har du inget att oroa dig över. Svenska försvarsmakten använder tillomed signal.
Citera
2025-06-17, 17:00
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Inte direkt, jag hittade en länk via https://darkweb.wtf/ och gick via den.

Citat:
Ursprungligen postat av Muttplugg
De pengar folk hade i krypto på en nedlagd sida - vart tar de vägen? Försvinner?

Dom pengarna är borta sedan länge. Tyvärr.
Citera
2025-06-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farsaTacklarn
Risken är ganska stor att du blivit utsatt av en phishing länk. Om du vill vara helt 100a så går du in på flugsvamp.wtf via tor och lägger in en hundring så ser du om cashen dyker upp.

99% av alla länkar du hittar på dessa " hjälpande " sidor är phishing sidor.

Fan driver du med mig, 3 lax la jag in... Är det någon annan som haft det segt med FS eller är jag körd? Grejen är att jag ska till Stockholm i helgen och tänkte köra en dead drop på 3g ladd. Som vanligt tänkte jag använda mig av Archetype men ja RIP och visste att jag en gång i tiden hade gjort en användare på fs4.0 så loggade in där och satte in pengar. Fan vad irriterad jag blir på mig själv alltså, trodde den där sidan var legit.
Citera
2025-06-17, 17:16
Medlem
farsaTacklarns avatar
Citat:
Fan driver du med mig, 3 lax la jag in... Är det någon annan som haft det segt med FS eller är jag körd? Grejen är att jag ska till Stockholm i helgen och tänkte köra en dead drop på 3g ladd. Som vanligt tänkte jag använda mig av Archetype men ja RIP och visste att jag en gång i tiden hade gjort en användare på fs4.0 så loggade in där och satte in pengar. Fan vad irriterad jag blir på mig själv alltså, trodde den där sidan var legit.

I framtiden är det flugsvamp.wtf enbart som gäller.

Många som lärt sig den hårda vägen tyvärr.

Ja kan inte säga till 100% att du använt en phishing sida men med största möjlighet så har du gjort det. FS4.0 har nog rätt högt tryck just nu eftersom många gått dit över nu för att beställa så OM (tveksamt) du har kommit till rätt sida så kan det dröja innan pengarna dyker upp.

Finns många andra som det har dröjt allt mellan 24h-2dagar innan pengarna dykt upp så det finns lite lite hopp kvar.
Men hoppas inte för mycket.
Citera
2025-06-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Det går inte, du får PM:a säljaren och be han skicka i samma. Ofta så skickar dom i samma ändå men jag brukar PM:a ändå för säkerhets skull.
Ok tack, använder du alternativet "samfrakt" då?
Citera
2025-06-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farsaTacklarn
I framtiden är det flugsvamp.wtf enbart som gäller.

Många som lärt sig den hårda vägen tyvärr.

Ja kan inte säga till 100% att du använt en phishing sida men med största möjlighet så har du gjort det. FS4.0 har nog rätt högt tryck just nu eftersom många gått dit över nu för att beställa så OM (tveksamt) du har kommit till rätt sida så kan det dröja innan pengarna dyker upp.

Finns många andra som det har dröjt allt mellan 24h-2dagar innan pengarna dykt upp så det finns lite lite hopp kvar.
Men hoppas inte för mycket.

Nä det var en phising sida, när jag försökte logga in via .wtf gick det inte och sen när jag gjorde en användare så märker jag skillnader. Jag var idiot nog att bara köra så där, nu när jag jämför med riktigta FS är jag 100% på att dom där pengarna är borta.
Citera
2025-06-17, 18:02
Medlem
Citat:
Nä det var en phising sida, när jag försökte logga in via .wtf gick det inte och sen när jag gjorde en användare så märker jag skillnader. Jag var idiot nog att bara köra så där, nu när jag jämför med riktigta FS är jag 100% på att dom där pengarna är borta.

Trist! Men segt verkar det vara oavsett. Jag förde över 2 lax snart innan 22 igår och har fortfarande inte fått in dom på FS-kontot. Använder alltid bara .wtf-adressen.

Några sidor bak tog det drygt 20 timmar för Bachelorette att få in sina pengar. Jag har snart passerat det.

Det som oroar mig mest är att insättningsadressen utgår efter 24 timmar. Spelar det någon roll för insättningen månne?
Citera
2025-06-17, 18:19
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovare82
Ok tack, använder du alternativet "samfrakt" då?

Nej det har jag aldrig gjort, litar mer på att skicka ett PM och få svar på det. Men det funkar säkert bra, även om jag inte brukar göra så.
Citera
2025-06-17, 18:24
Medlem
farsaTacklarns avatar
Vad menas ens med samfrakt? Kanske verkar som en dum fråga men vad fan vet jag haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in