2025-06-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det råder ingen tvivlan att Linnea kunde återställa kanalen men inte gjorde det. Christopher har erkänt hon hade den möjligheten och telefonnummeret registrerades 2012 på Linnea Lundström och är enligt Jocke hennes telefonnummer även vid dagens datum (2/1 2024).

Hon kanske sov den natten och koderna gick ut. Men Linnea kunde i 10 dagar återställa kanalen på 5 min men valde att skita totalt i det.

Ja då behöver ingen anklaga Jocke för det något mera.
Sjukt att göra en sån sak oavsett hur arg man blir.
Citera
2025-06-15, 14:08
Medlem
En sak som är förbryllande, är alla dessa som försöker rättfärdiga allt Chrippa gör, säger:
"Men han är BARA misstänkt"
"Han är inte i fängelse, bara häkte"
"Han är inte åtalad eller dömd"
"Han är fri, har bara restriktioner"

Försöker få det att låta som att dessa saker är bagateller.
Att överhuvudtaget vara misstänkt för ett brott så det krävs advokater är långt över det normala.
Och nu är det 11-12 brott han är misstänkt för.
Men det är okej säger dom, för han är inte dömd/åtalad än.

Konstig sätt att se det på måste jag säga.
Citera
2025-06-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
En sak som är förbryllande, är alla dessa som försöker rättfärdiga allt Chrippa gör, säger:
"Men han är BARA misstänkt"
"Han är inte i fängelse, bara häkte"
"Han är inte åtalad eller dömd"
"Han är fri, har bara restriktioner"

Försöker få det att låta som att dessa saker är bagateller.
Att överhuvudtaget vara misstänkt för ett brott så det krävs advokater är långt över det normala.
Och nu är det 11-12 brott han är misstänkt för.
Men det är okej säger dom, för han är inte dömd/åtalad än.

Konstig sätt att se det på måste jag säga.

Håller med dig och även fast han inte är åtalad eller dömd så betyder det inte att man är helt fri från ansvar, man kan ju ha gjort saker ändå vilket är ganska uppenbart ändå.
Citera
2025-06-15, 14:18
Medlem
manana1s avatar
Citat:
*LL satte Chrippa i häktet på falska grunder den 29/12-2023.

Ja lögner och överdrifter men det var stökigt där när Polis kom.

*Chrippa har aldrig misshandlat LL.

Fel nog. Hon har haft många blåmärken. Mycket tyder på att de varit rätt duktiga på att slå varandra. Sinnessjukt och inte ok med våld någonstans.

*LL raderade Chrippas YT-kanal.

Ja hennes telefonnummer kunde återställa kanalen natten 2/1 nåt hon inte gjorde. Jocke och jag skickade den natten 3 återställningskoder till hennes mobil hon uppenbart ignorerade. Detta är fru Lundeström väl medveten om. Christopher kan hata mig hur mycket han vill, det är okej så länge han hållet sej inom lagen, men han kan inte förneka medan han satt maktlös o grät i häktet jobbade Jovke och jag febrilt att få tillbaka kanalen. Nu hatar han oss båda.

*LL har psykiskt misshandlat Chrippas dotter genom övergreppet "monsterleken", gaslightingen "är du rädd för pappa, du ska vara ensam med honom nu" samt att slita det gråtande barnet ur mammans armar.

Ja riktigt vidrigt.

*Chrippa kommer få fängelse för ekobrott.

Haha nejdå 😇

*Chrippa har beställt grov misshandel på Jocki och Anjo.

Japp. Läst deras konversation.

*Både Chrippa och LL är psykiskt störda och dysfunktionella i klinisk mening (LL borderline/psykopati och Chrippa grov ADHD/drogutlöst lindrig IF).

Lägg på droger.

"Jag känner ett djupt förakt och genuint äckel för både LL och Chrippa."

Ja båda är riktigt osköna individer privat också
Listan kan göras betydligt längre än så....
* mindervärdigskomplex-visar sig tydligast gentemot Jocke. Även mot andra såsom ex Rask "kukmätartävling"...
* Svartsjuk/avundsjuk som få...många bråk med Linnéa handlar om svartsjuka
* Rasist-alla nedvärderande "invandrarskämt han dragit genom åren.
* Värsta dubbelmoralen- nyttjar droger men kallar andra för pundare eller knarkare (även sin egen bror, offentligt på Youtube)
Citera
2025-06-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Håller med dig och även fast han inte är åtalad eller dömd så betyder det inte att man är helt fri från ansvar, man kan ju ha gjort saker ändå vilket är ganska uppenbart ändå.

Att dom ens hittat något så det tas upp som en misstanke, redan där har det gått för långt.

Stämplingen tex. Nu är det lugnt för det lades ned säger dom.
Fast återigen, det hittades något som dom började undersöka, en misstanke framkom.
Nedlagt för brist på fällande bevis, inte brist på bevis. Bevis finns annars hade inte Polisen ens gjort en rapport om det.

Konstigt, mycket konstigt.
Citera
2025-06-15, 14:31
Medlem
Citat:
Att dom ens hittat något så det tas upp som en misstanke, redan där har det gått för långt.

Fast återigen, det hittades något som dom började undersöka, en misstanke framkom.
Nedlagt för brist på fällande bevis, inte brist på bevis. Bevis finns annars hade inte Polisen ens gjort en rapport om det.

Exakt, eko ansåg ju att det var så pass allvarligt att man lämnade över det till polisen och man startade en utredning.
För mig är det som har skrivits mellan C & den andra bevis.
Citera
2025-06-15, 14:38
Medlem
Citat:

Det är det jag inte förstår när det gäller att stämplingen är nedlagd. Den är nedlagd för att det inte finns bevis för fällande dom. Inte för att det inte finns några bevis.
Personligt tycker jag att det är mycket värre än att han lurat staten på pengar.
Citera
2025-06-15, 14:45
Medlem
Citat:
1. Tack. Alla förstår att Linnea och pappan inte knullar men det är ett opassande språkbruk. Nu kan användaren sluta påstå det är fantasi från mig.

2. Angående Jocke så tycker jag inte alls det var lika osmakligt som Christopher håller på. Det är inte enbart detta uttal ifrån Christopher. Han pratar om hur farfar doggar farmor framför dottern osv. Sedan snattar Jocke och Christopher båda inne på Coop är det rättsligt och moraliskt lika illa. Men jag personligen bryr mig mindre om Jocke gör det. Varför? Jo jag kan inte bry mig om allt och tycker Christopher är en mer hemsk människa. Självklart hade det fått mer uppmärksamhet om Hitler slog ett barn än om Ulf 49 i Vetlanda gjorde det.

1. Du behöver inte tacka, jag skrev inte inlägget för din skull.

2. Personligen tycker jag att Joakims "skämt" (jävligt äckligt skämt enligt min åsikt) om att han ägnar sig åt tidelag med sin hund är betydligt värre än Chrippas "skämt" (inget roligt enligt min åsikt) om sex mellan Linnea och pappan... ... om man nu ska betygsätta pest och kolera...

Chrippa verkar göra en hel del underliga saker, åtminstone om man ska tro på allt som skrivs i denna tråd. Däremot ligger han hästlängder efter sin bror...

Kn*ll*a horor i Marbella, spotta på tjejer efter sex, mata fiskmåsar med t-röd och sen skjuta dem med luftgevär samt bedöma 18-åringa tjejer som medverkar i porrfilmer (när han själv är 35 år), är detta något du tror Chrippa sysslar/sysslat med?
Om han har gjort detta/gör detta, vad hade du tyckt om honom då? Hade du tyckt att han var ok då?
Citera
2025-06-15, 15:00
Medlem
Domkallarmighakans avatar
Vad lever dom på idag då ingen streamar eller gör YouTube?
Citera
2025-06-15, 16:10
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Var det verkligen bara Chrippa som rapporterar om detta? Tänk efter lite nu försök minnas.

Oavsett så gäller inte nödvärnsrätt i detta fallet, utan både han och Linnea är och har varit utsatta för otroligt grov psykisk misshandel. Det är omoraliska och vidriga personer som har drevat på och massanmält till polisen och andra instanser och massa övriga idiotiska saker har sket.

Linnea ja. Varför hennes framtida man bredde på dessa påståenden om Linnea som en barnmisshandlare kommer jag nog aldrig förstå och jag bryr mig inte nämnvärt.
Citera
2025-06-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domkallarmighakan
Vad lever dom på idag då ingen streamar eller gör YouTube?

Det är en bra fråga. Måste vara undanstoppade pengar, drogförsäljning eller pappa betalar.
Citera
2025-06-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt så!
Ingen har ljugit eller så har båda ljugit. Vilket det är får vi aldrig veta.

Det här med att ljuga.

Han ljög om allt i första videon med Anjo säger han nu i efterhand.
Sen säger han att båda ljög i intervjun med Cluee.

Har pratats om detta många gånger tidigare i tråden, men kan först nu kommentera.

Varför har alla bara släppt att (kanske man inte har gjort helt) antingen ljuger Chrippa om att han slog Linnea, eller så Ljuger Linnea.
Båda kan inte ljuga för då har Linnea falskt anklagat Chrippa för ett brott och det är väl brottsligt om nått?
Det är ju detta allt handlar om från första början som alla runt Chrippa försökte försvara.

Hur kan Chrippa vända det mot alla att dom va på hans sida?
Det har vi inte fått något svar på mer än att han säger att alla andra har dragit igång detta drev.
Drevet som han själv mer än gärna ville fortsätta när han kom ut ur häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in