2025-06-10, 17:28
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Du har inte missat något.
Jag uttryckte mig oklart. Sorry.
Ville mest bara säga att jag tycker hennes hudvårdsserie är ännu ett dåligt beslut.
Ah, jag trodde att det hade inträffat en skandal.

Jag tycker att det är så uppenbart att Madeleine försöker profitera på sin kungliga status, och jag fattar inte att kungahuset förnekar det utan hävdar att hon säljer sina produkter som privatperson under namnet Madeleine Bernadotte...samtidigt går Weleda ut och säger hur glada de är över sitt samarbete med Princess Madeleine of Sweden...det ska bli intressant att se hur det går för produkterna.
Citera
2025-06-10, 21:07
Medlem
Noster, den value long-short hedgefond Chris arbetade på var väldigt low profile och de hade framför allt friends and family och ett par FOFs som investerare.
Citera
2025-06-11, 01:15
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tshamilton
Noster, den value long-short hedgefond Chris arbetade på var väldigt low profile och de hade framför allt friends and family och ett par FOFs som investerare.

Hur presterade den fonden?

LL
Citera
2025-06-13, 16:26
Har väldigt svårt att tro att Christopher trivs i Stockholm, vad gör karln på dagarna i ända, loggar in o kollar bank saldot eller? och hur kunde Madeleine falla pladask för finansmannen som ser mer ut som ett påhäng vid offentliga tillställningar.

https://www.svenskdam.se/kungligt/ha...ingen/10886679
Citera
2025-06-13, 22:04
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattna
Har väldigt svårt att tro att Christopher trivs i Stockholm, vad gör karln på dagarna i ända, loggar in o kollar bank saldot eller? och hur kunde Madeleine falla pladask för finansmannen som ser mer ut som ett påhäng vid offentliga tillställningar.

https://www.svenskdam.se/kungligt/ha...ingen/10886679
Han jobbar väl som fondmäklare om jag förstått rätt.Men det kan nog vara svårt att landa rätt i svensk kultur som amerikan van vid Floridalivet. Vad det nu innebar. En förstående fru kanske kan underlätta-men han måste nog vilja jobba med det själv också. Men vill han?

Undrar om han är gudfar till lilla Inse?
Citera
2025-06-14, 00:07
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Någon som kan hitta MinLens företagsuppgifter? Jag är nyfiken på Chris roll i företaget.

Har Chris egentligen någonsin arbetat? Förr i världen gav de förmögna sina odugliga barn "skyltposter" i olika företag. Det skulle vara intressant om denna s k. Finansman medverkat till någonting egentligen. Någon får gärna gräva fram vad alla bolag han varit engagerad i egentligen utfört och omsatt. Chris svenska bolag är väl 0 och ingenting. Vad tusan gör karln på dagarna i Sverige? Någon som sett honom i stan?
Citera
2025-06-14, 07:38
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Har Chris egentligen någonsin arbetat? Förr i världen gav de förmögna sina odugliga barn "skyltposter" i olika företag. Det skulle vara intressant om denna s k. Finansman medverkat till någonting egentligen. Någon får gärna gräva fram vad alla bolag han varit engagerad i egentligen utfört och omsatt. Chris svenska bolag är väl 0 och ingenting. Vad tusan gör karln på dagarna i Sverige? Någon som sett honom i stan?
Han är nog för bortskämd för att jobba.
Han syns inte ute särskilt ofta, rädd för att synas, på gränsen till paranoid. Varför kan man undra, han är inte ensam kändis i stan och vad har han att dölja?
Citera
2025-06-14, 10:48
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Han är tydligen på svågern Daniels gym i sina försök att gå ner 15 kilo. I övrigt har han inrett en biosalong i tolvrumsvåningen på Östermalm där han kan se amerikanska filmer.

Nu när han är skriven i Sverige måste han väl deklarera åtminstone en del av sin inkomst här? Eftersom han flyttade hit 2024 borde 2025 vara det första året han ska deklarera i Sverige? Hoppas någon orkar gräva fram deklarationen!
Citera
2025-06-14, 11:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Han är nog för bortskämd för att jobba.
Han syns inte ute särskilt ofta, rädd för att synas, på gränsen till paranoid. Varför kan man undra, han är inte ensam kändis i stan och vad har han att dölja?
Han jobbar inom finansbranschen och försörjer sig själv, det räcker väl?
Jag respekterar i alla fall att han tackat nej till prinstitel och uppdrag inom kungafamiljen.

För honom personligen var priset för högt – eftersom han skulle ha tvingats lämna det businessjobb och den internationella finansbransch som han älskar.
[---]
– Jag är inte född i någon kungafamilj. Jag är Christopher O’Neill, min far var Paul O’Neill. Han var en familjefar som hade sin egen identitet, arbetade hårt och lyckades bra med det.
– Jag ansåg att det var viktigt att bibehålla samma förhållande till honom som jag alltid haft, först och främst. Därefter var det mitt val att inte ta på mig några offentliga uppdrag, och därför är min roll i sammanhanget väldigt enkel: Jag finns med som stöd för min hustru. Det är en uppgift jag klarar av som herr Christopher O’Neill.

https://www.svenskdam.se/kungligt/da...-prins/7255670
Citera
2025-06-14, 11:40
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag respekterar i alla fall att han tackat nej till prinstitel och uppdrag inom kungafamiljen.

För honom personligen var priset för högt – eftersom han skulle ha tvingats lämna det businessjobb och den internationella finansbransch som han älskar.
[---]
– Jag är inte född i någon kungafamilj. Jag är Christopher O’Neill, min far var Paul O’Neill. Han var en familjefar som hade sin egen identitet, arbetade hårt och lyckades bra med det.
– Jag ansåg att det var viktigt att bibehålla samma förhållande till honom som jag alltid haft, först och främst. Därefter var det mitt val att inte ta på mig några offentliga uppdrag, och därför är min roll i sammanhanget väldigt enkel: Jag finns med som stöd för min hustru. Det är en uppgift jag klarar av som herr Christopher O’Neill.

https://www.svenskdam.se/kungligt/da...-prins/7255670
Tydligen har de flesta av hans företag gått i konkurs och en svåger håller honom under armarna ekonomiskt. Vi har ingen insyn i hans verksamhet eftersom den äger rum i skatteparadis. Därför vet vi inte om han är framgångsrik eller inte. Han kanske var det för drygt tio år sedan när han tackade nej till en prinstitel, men mycket kan ha hänt sedan dess. Bara det faktum att han gick med på att flytta till Sverige kan väl tyda på att det inte går så bra för honom. Nu får han ju bo gratis och blir försörjd av svärfar. Om hans företag i Sverige visar vinst är jag beredd att ompröva min ståndpunkt, men inte förr. Och att han tackade nej till en kunglig titel var nog av ren självbevarelsedrift. Han såg väl vad Daniel måste utsätta sig för och insåg att det skulle han aldrig kunna klara. Uppvuxen i en machokultur kan han nog inte tänka sig att gå ett steg bakom sin hustru hela tiden. Till och med Daniel sägs ju ha svårt att spela andrafiolen och det tar sig uttryck i ilska ibland när han känner sig frustrerad. Och då är han ändå uppvuxen i världens jämlikaste land. Chris har uppfostrats i internatskolor för pojkar.
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-06-14 kl. 11:44.
Citera
2025-06-14, 11:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Tydligen har de flesta av hans företag gått i konkurs och en svåger håller honom under armarna ekonomiskt. Vi har ingen insyn i hans verksamhet eftersom den äger rum i skatteparadis. Därför vet vi inte om han är framgångsrik eller inte. Han kanske var det för drygt tio år sedan när han tackade nej till en prinstitel, men mycket kan ha hänt sedan dess. Bara det faktum att han gick med på att flytta till Sverige kan väl tyda på att det inte går så bra för honom. Nu får han ju bo gratis och blir försörjd av svärfar. Om hans företag i Sverige visar vinst är jag beredd att ompröva min ståndpunkt, men inte förr. Och att han tackade nej till en kunglig titel var nog av ren självbevarelsedrift. Han såg väl vad Daniel måste utsätta sig för och insåg att det skulle han aldrig kunna klara. Uppvuxen i en machokultur kan han nog inte tänka sig att gå ett steg bakom sin hustru hela tiden. Till och med Daniel sägs ju ha svårt att spela andrafiolen och det tar sig uttryck i ilska ibland när han känner sig frustrerad. Och då är han ändå uppvuxen i världens jämlikaste land. Chris har uppfostrats i internatskolor för pojkar.

Som du själv säger, vi har ingen insyn. Att han skulle bli försörjd av sin svärfar är därmed rena spekulationer.
Jag tror inte att han egentligen vill bo i Sverige men det behöver inte ha några paralleller till hans ekonomiska situation utan handlar nog främst om barnens status inom kungafamiljen, att de måste växa upp mer inom Sverige för att säkras inom tronföljden.
Utifrån det vi vet så vidhåller jag att det ändå är positivt att Chris avstått titlar och uppdrag.
Jämfört med Stureplansskökan Sofia som verkligen skamlöst roffat åt sig allt så är Chris knappast en belastning för Sverige.
Citera
2025-06-14, 13:04
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

"Jobbar inom finansbranchen" Var i så fall och har han några officiella inkomster? Eller är det så att han egentligen lever på ärvda pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in