2025-09-18, 07:44
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Finns der någon som kan hitta omsättning och vinst för den "skyltpost" Chris har i Belgravia Advisors. Bara bolagsnamnet känns som vad grabbgänget kom på i baren i London.

Jag har alltid trott att det bara är ett tomt bolagsskal som Chris använder sig av för att inte framstå som en playboy som bara ärvt pengar. Har han egentligen gjort någonting någonsin?
Ingen har väl någonsin haft någon insyn i hans affärsverksamhet. Rykten säger att hans svåger i England, miljardären John D´Abo, har hållit honom under armarna ekonomiskt. Chris ärvde enligt uppgift merparten av pappans förmögenhet (åtskilliga miljoner) men pengar räcker inte inte i evighet, särskilt inte med den livsstilen. Att han nu ska jobba i Madeleines bolag känns desperat...som om han inte har något annat val. Och något är definitivt skumt med Belgravia Advisors. Företaget verkar vilande och utan intäkter, trots att det funnits i över ett år. På webbplatsen finns inga uppgifter om ägarna och ingen finansiell information. Det känns som ett skalbolag.
Citera
2025-09-18, 22:20
Medlem
Silverglitters avatar
Kan tänka mig att Madeleine skapade Minlen för att visa att hon kan stå på egna ben. Pengar har hon redan, en stor förmögenhet som jobbar åt henne utan att hon behöver lyfta ett finger.
Chris däremot är mer eller mindre tomhänt och verkar sakna idéer. Och så har han gått och blivit sjuk. Så då kommer det lägligt att han kan få vara med på ett hörn i sin frus bolag.

Jag är säker på att många lockas av konceptet. Vuxna som vill ha milda krämer utan parfym kommer säkert vilja testa dem. Men de är lite för dyra för att nå en större kundkrets. Hade produkterna kostat runt hundringen hade många fler köpt bara av nyfikenhet; unga som vuxna. Och om de håller måttet skulle de bli mångas go-to produkter.
Citera
2025-09-19, 12:23
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Kan tänka mig att Madeleine skapade Minlen för att visa att hon kan stå på egna ben. Pengar har hon redan, en stor förmögenhet som jobbar åt henne utan att hon behöver lyfta ett finger.
Chris däremot är mer eller mindre tomhänt och verkar sakna idéer. Och så har han gått och blivit sjuk. Så då kommer det lägligt att han kan få vara med på ett hörn i sin frus bolag.

Jag är säker på att många lockas av konceptet. Vuxna som vill ha milda krämer utan parfym kommer säkert vilja testa dem. Men de är lite för dyra för att nå en större kundkrets. Hade produkterna kostat runt hundringen hade många fler köpt bara av nyfikenhet; unga som vuxna. Och om de håller måttet skulle de bli mångas go-to produkter.
Dyr är så klart en definitionsfråga, men produkterna verkar ligga mellan 250 och 350 kr styck och det är mycket mindre än många kända märken. Däremot undrar jag om marknaden inte är mättad för parfymfria krämer; Madeleine är väl inte den första som tar fram sådana produkter?

Jag antar att hon inte kommer att vara inblandad i företagets dagliga arbete utan mer lånar ut sitt namn och ansikte åt proudukterna och räknar med att pengarna rullar in. Chris ska tydligen sköta ekonomin.
Citera
2025-09-19, 13:46
Medlem
Ja, tror inte i längden att Madde skulle kränga en hudkräm som heter Min Len.
Jaha, ska man då få en del av henne själv?

Hon kallas ju för "Len" i kretsarm, och har fin (?) hy. Åtminstone på många bilder.

Hon får väl sälja dem till Märta Louise som har en hel massa vårtor på ena kinden.
ML ser förresten mycket vacker ut.
Citera
2025-09-19, 13:56
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Jag antar att hon inte kommer att vara inblandad i företagets dagliga arbete utan mer lånar ut sitt namn och ansikte åt proudukterna och räknar med att pengarna rullar in. Chris ska tydligen sköta ekonomin.
Tack för detta inlägg! Det här är precis så jag känner
Chris kommer säkert få allt att bli bra
Citera
2025-09-19, 15:04
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Tack för detta inlägg! Det här är precis så jag känner
Chris kommer säkert få allt att bli bra
Ja, Chris kan ju det där med pengar-.
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-09-19 kl. 15:21.
Citera
2025-09-19, 15:15
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, tror inte i längden att Madde skulle kränga en hudkräm som heter Min Len.
Jaha, ska man då få en del av henne själv?

Hon kallas ju för "Len" i kretsarm, och har fin (?) hy. Åtminstone på många bilder.

Hon får väl sälja dem till Märta Louise som har en hel massa vårtor på ena kinden.
ML ser förresten mycket vacker ut.

Min Len rimmar på Lena Handen.

Lite humor. Undrar om de tänkt så långt? Någon kan ju köpa och testa vid tuppruskning.
Citera
2025-09-20, 19:10
Medlem
Han gör sig inte vacker för sin snygga fru precis. Han är säker på att hon inte kommer lämna honom?
Citera
2025-09-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter

Det finns redan flera märken med milda, parfymfria produkter. Clinique är ett som har funnits sedan 70-talet.
Citera
2025-09-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Finns der någon som kan hitta omsättning och vinst för den "skyltpost" Chris har i Belgravia Advisors. Bara bolagsnamnet känns som vad grabbgänget kom på i baren i London.

Jag har alltid trott att det bara är ett tomt bolagsskal som Chris använder sig av för att inte framstå som en playboy som bara ärvt pengar. Har han egentligen gjort någonting någonsin?

Belgravia är ju en förnäm del av London, åtminstone var det så tidigare. Chris har vl bott där.
Tycker inte det är något fel med namnet, bara att det kanske låter litet skrytigt.
Citera
2025-09-20, 20:40
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Belgravia är ju en förnäm del av London, åtminstone var det så tidigare. Chris har vl bott där.
Tycker inte det är något fel med namnet, bara att det kanske låter litet skrytigt.

Jo, jag vet men lite just därför känns det fejk. Ungefär som Östermalm Advisors. Fast 500 ggr högre status. Så kallad cobranding, de snyltar på ett etablerat varumärke.
Citera
2025-09-20, 23:38
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Dyr är så klart en definitionsfråga, men produkterna verkar ligga mellan 250 och 350 kr styck och det är mycket mindre än många kända märken. Däremot undrar jag om marknaden inte är mättad för parfymfria krämer; Madeleine är väl inte den första som tar fram sådana produkter?

I detta sammanhang är de dyra, det är ju inga avancerade rynkkrämer för damer. Hon har också själv sagt att priset skulle vara rimligt så alla kan ha råd. Omkring 150-175:- tycker jag isåfall är mer normalt. Särskilt en bodylotion som består mest av vatten och lite växtoljor. Då skulle bredare grupper bli intresserade, nämligen de som inte köper lyxkrämer till sina barn. Weledas produkter är rimliga i pris, det är inget dyrt märke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in