Citat:
Ursprungligen postat av
Silverglitter
Kan tänka mig att Madeleine skapade Minlen för att visa att hon kan stå på egna ben. Pengar har hon redan, en stor förmögenhet som jobbar åt henne utan att hon behöver lyfta ett finger.
Chris däremot är mer eller mindre tomhänt och verkar sakna idéer. Och så har han gått och blivit sjuk. Så då kommer det lägligt att han kan få vara med på ett hörn i sin frus bolag.
Jag är säker på att många lockas av konceptet. Vuxna som vill ha milda krämer utan parfym kommer säkert vilja testa dem. Men de är lite för dyra för att nå en större kundkrets. Hade produkterna kostat runt hundringen hade många fler köpt bara av nyfikenhet; unga som vuxna. Och om de håller måttet skulle de bli mångas go-to produkter.
Dyr är så klart en definitionsfråga, men produkterna verkar ligga mellan 250 och 350 kr styck och det är mycket mindre än många kända märken. Däremot undrar jag om marknaden inte är mättad för parfymfria krämer; Madeleine är väl inte den första som tar fram sådana produkter?
Jag antar att hon inte kommer att vara inblandad i företagets dagliga arbete utan mer lånar ut sitt namn och ansikte åt proudukterna och räknar med att pengarna rullar in. Chris ska tydligen sköta ekonomin.