2024-11-15, 11:48
Medlem
PrincessAnnes avatar
Hur mycket ska man tro på det här?

https://stoppapressarna.se/kungligt/...et-fran-chris/
Citera
2024-11-15, 13:14
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Hur mycket ska man tro på det här?

https://stoppapressarna.se/kungligt/...et-fran-chris/
Kul artikel! Rekommenderar!

Jag skulle inte lägga alltför stor vikt vid innehållet. Känns som att artikeln dryper av sarkasm och gliringar, men jag smålog ändå medan jag läste

[Chris] får stanna hemma i den skattefinansierade jättevåningen invid Hovstallet på Östermalm i Stockholm.
Där kan finansmannen, bakom neddragna persienner, fortsätta att roa sig med att slötitta på amerikanska tv-serier och äta hämtmat som levereras till dörren.

Prinsessan Madeleine har det svårt nu men hon får ett fint stöd av sina älskade och lojala väninnor.
Dessutom är den lite äldre modeprofilen Sofi Fahrman, 45, även hon med i tjejgänget den här gången.

Sofi Fahrman hittar bra på Manhattan och kan ta på sig lite av en guideroll när tjejerna ska shoppa och gå på restaurang
Senast redigerad av osnuten 2024-11-15 kl. 13:28.
Citera
2024-11-15, 14:54
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Kul artikel! Rekommenderar!

Jag skulle inte lägga alltför stor vikt vid innehållet. Känns som att artikeln dryper av sarkasm och gliringar, men jag smålog ändå medan jag läste

[Chris] får stanna hemma i den skattefinansierade jättevåningen invid Hovstallet på Östermalm i Stockholm.
Där kan finansmannen, bakom neddragna persienner, fortsätta att roa sig med att slötitta på amerikanska tv-serier och äta hämtmat som levereras till dörren.

Prinsessan Madeleine har det svårt nu men hon får ett fint stöd av sina älskade och lojala väninnor.
Dessutom är den lite äldre modeprofilen Sofi Fahrman, 45, även hon med i tjejgänget den här gången.

Sofi Fahrman hittar bra på Manhattan och kan ta på sig lite av en guideroll när tjejerna ska shoppa och gå på restaurang
Det jag inte fattar är varför Madeleine och barnen inte kunde resa med till Brasilien och lämna Chris hemma? De kunde ju alltid skylla på att Chris måste stanna hemma på grund av sin affärsverksamhet. Ingen kan ju ändå kolla sanningshalten i det.
Citera
2024-11-15, 15:03
Medlem
P55s avatar
Citat:
Det jag inte fattar är varför Madeleine och barnen inte kunde resa med till Brasilien och lämna Chris hemma? De kunde ju alltid skylla på att Chris måste stanna hemma på grund av sin affärsverksamhet. Ingen kan ju ändå kolla sanningshalten i det.

Därför att det kanske trots allt är stökigt mellan dem och att de skulle försöka reda ut.
Men att de ska skiljas det tror jag inte på, det säger nog de gamle ifrån om på skarpen.

Men jag gillar honom, han verkar gå sina egna vägar.
Nu får vi se på nobelfesten om han kommer.
Och oavsett vilket så har skvallerpressen fullt upp nu några veckor.
Citera
2024-11-15, 15:21
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Därför att det kanske trots allt är stökigt mellan dem och att de skulle försöka reda ut.
Men att de ska skiljas det tror jag inte på, det säger nog de gamle ifrån om på skarpen.

Men jag gillar honom, han verkar gå sina egna vägar.
Nu får vi se på nobelfesten om han kommer.
Och oavsett vilket så har skvallerpressen fullt upp nu några veckor.
Enligt hovet ska han närvara vid prisutdelningen och middagen.

Jag gillar honom också. Han ville inte bli kunglig och tvingas representera och lyda order. Visserligen lever han nu i en skattefinansierad bostad, men det är knappast hans fel eftersom han med största sannolikhet tvingades till Sverige. Innan hette det att Madeleine kände sig isolerad i Miami och inte hade några vänner. Nu är det Chris som verkar isolerad och ensam medan Madeleine flyger och far. Så ombytta roller kan man säga.
Citera
2024-11-15, 18:44
Medlem
P55s avatar
Citat:
Enligt hovet ska han närvara vid prisutdelningen och middagen.

Jag gillar honom också. Han ville inte bli kunglig och tvingas representera och lyda order. Visserligen lever han nu i en skattefinansierad bostad, men det är knappast hans fel eftersom han med största sannolikhet tvingades till Sverige. Innan hette det att Madeleine kände sig isolerad i Miami och inte hade några vänner. Nu är det Chris som verkar isolerad och ensam medan Madeleine flyger och far. Så ombytta roller kan man säga.

Ja, och vad hade han för förväntningar, förutom familjen och barnen?

Att bli bästis med Kungen och hans vänner, C-P och Daniel? Eller delar av adeln med deras fantastiska slott, egendomar och deras rika nöjesliv med jakt, golf osv....?

Ja inte vet jag. Vad gäller Kungen så är det väl inte mycket kvar av vänner, Philipssons, Levenhaupts m.fl. lever väl på dekadentens gärdsgårdar och de två andra i den snäva inre kungafamiljen är nog inga större humorister.

Och inom adeln är han nog lite parias.
Synd om honom, han borde fått en riktig vän i de kretsarna!
Citera
2024-11-17, 08:04
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Det stämmer säkert att saker som var viktigare förr har förlorat i betydelse. Dock tvivlar jag på att kungaparet är några närvarande mor- och farföräldrar. Kungen visar öppet sitt ointresse och jag kan inte se Silvia sitta barnvakt. Hon verkar trivas bättre på jobbet än i barnkammaren. Jag tror inte att något av barnbarnen har någon nära relation med kungen och är inte säker på att det är bättre med Silvia. Kungen har ju sagt att han inte var närvarande när hans egna barn föddes och tillade: ”Vad kunde jag bidra med?”. Av samma skäl bytte han heller aldrig blöja på sina barn. Men jag är säker på att det är bättre för familjen att bo i Sverige om äktenskapet är på upphällningen. Jag tror inte att någon utgått från att Chris frivilligt bosatte sig i Sverige, utan det här var en nödlösning. Deras farmor Eva är nog inte heller någon bullbakande mystant…undrar om hon ens träffar dem? Jag tycker synd om Madeleines barn som till skillnad från Victorias och Carl Philips barn inte verkar ha några närvarande mor- och farföräldrar. Estelle och Oscar har ju Ockelbo och CP:s barn Älvdalen och numera morfar i Stockholm. Det är en helt annan vardag än slottsgemaken och Eva O’Neills kringflackande jetsetliv.
Det var ju Silvia som myntade uttrycket barnbarn är "livets efterrätt"....
Citera
2024-11-17, 10:37
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Det var ju Silvia som myntade uttrycket barnbarn är "livets efterrätt"....
Enligt boken som kom förra året (”Yrke: Drottning”) petar Silvia bara i bjudmaten och skjuter bort desserten…
Senast redigerad av PrincessAnne 2024-11-17 kl. 10:39.
Citera
2024-11-17, 19:59
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Enligt boken som kom förra året (”Yrke: Drottning”) petar Silvia bara i bjudmaten och skjuter bort desserten…
😆
Citera
2024-11-20, 17:04
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysigechris
Tänk er att flytta till ett annat land och då inreda ett rum för att glo på hemlandets realityserier. Hur torftigt har man det då?
Undrar om Chris trivs när den första snön faller?

https://www.svenskdam.se/kungligt/ju...d_article=true
Citera
2024-11-29, 00:05
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja, och vad hade han för förväntningar, förutom familjen och barnen?

Att bli bästis med Kungen och hans vänner, C-P och Daniel? Eller delar av adeln med deras fantastiska slott, egendomar och deras rika nöjesliv med jakt, golf osv....?

Ja inte vet jag. Vad gäller Kungen så är det väl inte mycket kvar av vänner, Philipssons, Levenhaupts m.fl. lever väl på dekadentens gärdsgårdar och de två andra i den snäva inre kungafamiljen är nog inga större humorister.

Och inom adeln är han nog lite parias.
Synd om honom, han borde fått en riktig vän i de kretsarna!
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om den här artikeln…SP brukar ju fabulera, men faktum är att de ställde in Brasilienresan med kort varsel och en vag bortförklaring från hovet.

https://stoppapressarna.se/kungligt/...i-aktenskapet/
Citera
2024-11-29, 06:02
Moderator
Dr Kings avatar
En och en halv vecka kvar till Nobelfesten. Blir intressant att se Chris då. Kommer han att ha lagt på sig ytterligare 5 pannor av att tillbringa dagarna med att äta skräpmat och kolla på Netflix.

Klockan klämtar verkligen för honom. 4 månader ytterligare av kall och mörk vinter för honom att utstå utan några polare. Man förstår att han tittar allt djupare ner i flaskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in