Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-13, 12:26
Medlem
Bilderberg78s avatar
VP vill föra en kamp via medierna men Alice nappar inte. Hon har endast tvingats lämna en redogörelse för ge klarhet och låter resten skötas av myndigheterna.
Jag la in vad hon skrev på x för att påminna hur det ligger till vilket inte alla har en klar bild över.
Skyldiga måste försvara sig hela tiden som en nervös reflex och är ett avslöjande beteende, medan oskyldiga visar ingen stress eller uttalar sig i i onödan.

Man kan dra slutsatser av detta men jag dömer ingen på förhand, som VP försöker få folk att göra.
EP-ledamöter har liknade diplomatstatus i Bryssel, Alice säger inget men det kan hända saker under tiden och VP samlar hela tiden på sig minuspoäng. Vi får se hur allt slutar. Ber chatgpt undersöka om
åtalsimmuniteten, men ger ingen bra ledtråd på vad som kan hände i detta fall.

Här är en tydlig genomgång av hur processen att häva åtalsimmuniteten för en EU-parlamentariker fungerar i praktiken, steg för steg:

Idag fick jag se den film som EU-parlamentets övervakningskameror fångade. Filmen bekräftade min minnesbild av vad som hänt, det vill säga att det var jag som blev attackerad och inte tvärtom. Det som hände och som filmen visar var att jag, på väg till ett möte i Europaparlamentets hjärta, konfronterades av en för mig okänd person som filmade/fotade mig. Personen uttryckte sig också aggressivt om mig som person och mina politiska ställningstaganden i Israel/Palestinakonflikten. Jag tog upp min egen telefon och frågade om jag fick filma tillbaka. Personen försökte då rycka min mobil ur min hand. När jag fredade min mobil från att ryckas ifrån mig började personen skrika efter vakter samtidigt som hon kastade ur sig otidigheter mot mig .

Min beskrivning av händelseförloppet bekräftades snabbt av Europaparlamentets oberoende säkerhetsavdelning, som utrett händelsen på basis av bland annat nämnda säkerhetsfilm, som fastslagit att incidenten ”initierades och eskalerades” av tjänstepersonen.

Attacken var riktad mot mig men det som inträffat handlar inte om min person. Vi lever i en tid där hot och hat riktas mot folkvalda, journalister och akademiker. Det inträffade är en attack mot demokratins grundvalar och mot yttrandefriheten. Vi kan inte tillåta att det här får fortsätta, för om vi inte agerar nu kommer det ofrånkomligen att leda till att självcensuren slår rot och det fria, öppna samhället går förlorat.

Citera
2025-06-13, 12:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nej, jag tror inte heller att han rakt av ljuger, men han tolkar och tillrättalägger så mycket att det här kan ses som en ren partsinlaga. Inte som det framställs en objektiv tolkning av händelseförloppet. Dessutom finns det en del motsägelser i hans historia mot vad som tidigare kommunicerats från vänsterpartiet.

Jag tror betydligt mer på ATM och säkerhetsavdelningen.

Vid sådana här händelser där det fysiska våldet är mycket begränsat och det kretsar kring munhuggande och fotografering är det knappast ovanligt att båda parterna tar tag i varandra på något sätt och att båda tolkar det som att det är den andre som börjat handgripligheterna och att man själv handlar i självförsvar. Det kan också vara svårt att reda ut.

Till dess vi får eventuella bevis för motsatsen antar jag att båda är lika skyldiga eller oskyldiga. Sedan kan förstås någon vara skyldig till att ha initierat och eskalerat bråket, men det är egentligen rätt oviktigt.
Citera
2025-06-13, 12:30
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Google is your best friend.
Inget svar.
Citera
2025-06-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Du anklagar mig för att "trixa med ord", men konstaterar i nästa mening att du kunde ha skrivit "anmäld" men valde "misstänkt" – trots att det inte finns någon offentlig uppgift om att någon delgivits misstanke. Det är precis vad det innebär att tänja på begrepp. Att du dessutom motiverar det med "det finns nog ingen annan" är ett antagande, inte ett juridiskt faktum.

Det är fullt legitimt att tolka en situation utifrån egna uppfattningar. Men om man kritiserar andra för semantik bör man själv vara konsekvent med begrepp som faktiskt har rättslig betydelse.

Ontopic:

Det jag invände mot var inte att du skrev "misstänkt", utan att det presenterades som ett faktum att Alice är det – vilket det i skrivande stund inte finns något officiellt besked om från rättsvårdande myndighet. Det är skillnad mellan att vara anmäld och att ha delgivits misstanke.

Vad gäller tillgång till övervakningsmaterial: det är inte ovanligt att parter får se relevant bild- eller filmmaterial i ett tidigt skede, särskilt i miljöer med intern säkerhetsavdelning som ansvarar för ordningen – vilket är fallet i EU-parlamentet. Att säkerhetsavdelningen låter en folkvald parlamentariker se film av en incident där hon själv var inblandad är inte detsamma som att åklagare lämnat ut bevis i en brottsutredning.

Du har rätt i att det kan påverka hur någon sedan återger sin version, men det gäller oavsett vilken part som får se filmen först – och gäller i ännu högre grad om bara ena sidan får skapa narrativ utifrån sin tolkning. Det är alltså inte svartvitt, även om det är lätt att se det så i ett upptrissat medieklimat.

Det är ett korrekt antagande från min sida att Alice är den enda misstänka gällande misshandel mot tjänstemannen. Sen finns det en motanmälan men ingen annan är misstänkt för att ha orsakat rivmärken på tjänstemannens arm. Om Alice i juridisk mening blir misstänkt är högst osäkert, eftersom hon åtnjuter åtalsimmunitet, tills dess att hennes vänner i parlamentet lyfter det.

Så ärendet handlar till stor del om personlig smutskastning och inrikespolitik.

En säkerhetsavdelning bör vara väl medvetna om risken att lämna ut bevismaterial till den anmälde och skulle inte göras om det inte handlade om sin egna parlamentariker. Kan du tänka dig en vaktmästare som anmälts för misshandel, ta del av det enda rörliga bevismaterial innan han ens är hörd av polisen? Jag ställer frågan igen, till vilken nytta gör det att Alice får se filmen?

Det bästa vore om filmen släpps, vilket även advokaten och Vänsterpartiet trycker på för. Om säkerhetsavdelningen och Alice bedömning är helt korrekt borde filmen redan vara släppt. Så därför bör man ställa sig frågan varför dom håller på den.
Citera
2025-06-13, 13:39
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är ett korrekt antagande från min sida att Alice är den enda misstänka gällande misshandel mot tjänstemannen. Sen finns det en motanmälan men ingen annan är misstänkt för att ha orsakat rivmärken på tjänstemannens arm. Om Alice i juridisk mening blir misstänkt är högst osäkert, eftersom hon åtnjuter åtalsimmunitet, tills dess att hennes vänner i parlamentet lyfter det.
Du kallar det ett "korrekt antagande", men ett antagande är just det – en tolkning, inte ett fastslaget faktum. Att det inte finns en känd alternativ misstänkt är inte detsamma som att Alice i juridisk mening är misstänkt. Det krävs en formell underrättelse om misstanke, och någon sådan finns inte – ännu. Att gå händelserna i förväg och hävda att hon är "den enda misstänkta" blir då att tänja på definitionerna.

Det är just därför man utreder – för att undersöka vem som eventuellt orsakat vad. Du beskriver saken som om skuld redan är fastställd. Men vi har ett ögonblickligt fysiskt handgemäng där bägge parter gör anspråk på att ha agerat i självförsvar, och bevisläget är långt ifrån entydigt.

Immuniteten är inget skydd mot att bli misstänkt, bara mot åtal och rättslig process utan immunitetsprövning. Att hennes "vänner" i parlamentet måste "lyfta det" antyder att immuniteten är ett vänskapskort, vilket är missvisande. Det är en formell process, oavsett vem det gäller. Retoriken får det att låta som om rättssystemet är en klubb för inbördes beundran, men verkligheten är mer nyanserad.

Om vi ändå håller på och likställer 'anmäld' med 'misstänkt', så kan jag ju också anmäla dig och tjänstemannen för att ha iscensatt hela grejen och orsakat rivmärkena tillsammans. Då är ni också 'misstänkta', enligt den logiken. Poängen är: en anmälan är inte detsamma som att någon formellt är misstänkt för brott – särskilt inte innan en utredning ens inletts.

Citat:
Så ärendet handlar till stor del om personlig smutskastning och inrikespolitik.
Det är märkligt att du först talar om rivmärken, misstanke om brott, bevismaterial och rättssäkerhet – för att sedan avfärda allt som "personlig smutskastning och inrikespolitik". Antingen tar man ärendet på allvar juridiskt, eller så betraktar man det som politiskt teater. Men att blanda ihop dem selektivt beroende på vilken del som passar ens argumentation underminerar trovärdigheten.

Och om vi nu talar om politisk smutskastning: det är i så fall medarbetarens partigrupp som via sin advokat gått ut med en extremt partisk transkription – där de själva suttit på både berättelse och kontroll av materialet, som ingen annan kunnat granska.

Citat:
En säkerhetsavdelning bör vara väl medvetna om risken att lämna ut bevismaterial till den anmälde och skulle inte göras om det inte handlade om sin egna parlamentariker. Kan du tänka dig en vaktmästare som anmälts för misshandel, ta del av det enda rörliga bevismaterial innan han ens är hörd av polisen? Jag ställer frågan igen, till vilken nytta gör det att Alice får se filmen?
Du jämför en folkvald parlamentariker med en vaktmästare – men förbiser att EU-parlamentets säkerhetsavdelning har till uppgift att skydda just parlamentariker, inte externa tjänstemän från enskilda partier. Det är ingen konspiration att de agerar utifrån det mandatet.

Det är också en grundläggande rättsprincip att den som anklagas för något allvarligt – särskilt när det sker i en säkerhetsklassad miljö – får möjlighet att ge sin version utifrån tillgänglig fakta. Det är inte ovanligt att den som blir anmäld får se relevant bildmaterial inom ramen för intern hantering, särskilt om personen inte är juridiskt misstänkt eller hörd av polis. Och det är just där skillnaden ligger: att vara anmäld är inte samma sak som att vara misstänkt i rättslig mening.

Till vilken nytta hon får se filmen? För att hon är inblandad i händelsen, anklagas offentligt, och det rör sig om en arbetsplatsincident i ett parlament där hon själv är skyddsvärd enligt regelverket.

Citat:
Det bästa vore om filmen släpps, vilket även advokaten och Vänsterpartiet trycker på för. Om säkerhetsavdelningen och Alice bedömning är helt korrekt borde filmen redan vara släppt. Så därför bör man ställa sig frågan varför dom håller på den.
Du säger att filmen borde släppas – men utelämnar det uppenbara: CCTV-material från EU-parlamentets säkerhetssystem offentliggörs aldrig. Det handlar inte om att "någon håller på den", utan om etablerad policy för säkerhetsklassad intern dokumentation. Det vet Vänsterpartiet mycket väl – och den välrenommerade advokaten definitivt.

Och om du, som ändå varit engagerad i tråden och uppenbarligen är insatt i ärendet, inte känner till detta, bör du kanske fundera ett varv till innan du presenterar krav som är praktiskt omöjliga. Kravet på att filmen ska släppas är en retorisk manöver – syftet är att legitimera en egenvinklad transkription och samtidigt insinuera att andra har något att dölja, trots att det aldrig varit aktuellt att släppa filmen, oavsett vad den visar.
Citera
2025-06-13, 14:09
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:

Jag har samkört allt som finns tillhands och de har låtit båda parter se filmen, polisen har fått den.
Men parterna har inte fått behålla en kopia. VP begär att den ska offentliggöras och visas i press och tv.
Det kommer inte att hända. Och det som jag fetat bara högsta hönsen som får besluta det.
Men nu vet vi det.

Över till frågan, VP måste såklart veta detta redan. Då kan det endast vara en form av aktivism och flytta fokus till mörkläggning. Det går hem hos deras väljare.
Men det tas inte mot väl av EP som förstår att de bara är ute efter uppmärksamhet.
VP gör det svårt för sin sak, de kräver filmen av presidenten, vad tror ni hon tycker om vänstern?

The current president of the European Parliament is Roberta Metsola, who was elected for a second two-and-a-half year term in July 2024 according to the European Parliament. She is a member of the European People's Party (EPP) and the Maltese Nationalist Party (PN)

Citat:
Polisen i Belgien ansvarar för utredningen av incidenten, eftersom EU-parlamentet är beläget i Bryssel. Enligt EU-parlamentets policy för övervakningsmaterial, som beskrivs i dokumentet EU Parliament CCTV Policy, kan CCTV-material lämnas ut till säkerhets-, rättsliga eller brottsbekämpande myndigheter i EU-medlemsstater, men endast på begäran och med formella godkännanden. För fall som involverar MEP:er krävs godkännande från parlamentets president, och för personal från generalsekreteraren. Processen måste också involvera dataskyddsombudet, och det finns ingen möjlighet för "data mining"-begäranden, vilket betyder att allmänna förfrågningar inte beviljas.

(..)
Sammanfattningsvis tyder bevisen på att EU-parlamentet inte är skyldigt att lämna ut filmen till allmänheten, baserat på deras nuvarande policy att endast dela den vid en polisanhållan eller med de inblandade. Det finns inga indikationer på att en sådan begäran har gjorts, och filmen har inte släppts offentligt per den 13 juni 2025. Kontroversen kring åtkomsten till filmen belyser en pågående debatt om balans mellan transparens och integritet, där Vänsterpartiet hävdar att offentlig granskning är nödvändig för rättvisa, medan EU-parlamentet prioriterar skyddet av personuppgifter och de inblandades rättigheter. Utan ytterligare juridiska krav eller uppdateringar, verkar det sannolikt att filmen förblir konfidentiell.
Citera
2025-06-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Du kallar det ett "korrekt antagande", men ett antagande är just det – en tolkning, inte ett fastslaget faktum. Att det inte finns en känd alternativ misstänkt är inte detsamma som att Alice i juridisk mening är misstänkt. Det krävs en formell underrättelse om misstanke, och någon sådan finns inte – ännu. Att gå händelserna i förväg och hävda att hon är "den enda misstänkta" blir då att tänja på definitionerna.

Det är just därför man utreder – för att undersöka vem som eventuellt orsakat vad. Du beskriver saken som om skuld redan är fastställd. Men vi har ett ögonblickligt fysiskt handgemäng där bägge parter gör anspråk på att ha agerat i självförsvar, och bevisläget är långt ifrån entydigt.

Immuniteten är inget skydd mot att bli misstänkt, bara mot åtal och rättslig process utan immunitetsprövning. Att hennes "vänner" i parlamentet måste "lyfta det" antyder att immuniteten är ett vänskapskort, vilket är missvisande. Det är en formell process, oavsett vem det gäller. Retoriken får det att låta som om rättssystemet är en klubb för inbördes beundran, men verkligheten är mer nyanserad.

Om vi ändå håller på och likställer 'anmäld' med 'misstänkt', så kan jag ju också anmäla dig och tjänstemannen för att ha iscensatt hela grejen och orsakat rivmärkena tillsammans. Då är ni också 'misstänkta', enligt den logiken. Poängen är: en anmälan är inte detsamma som att någon formellt är misstänkt för brott – särskilt inte innan en utredning ens inletts.

Det är märkligt att du först talar om rivmärken, misstanke om brott, bevismaterial och rättssäkerhet – för att sedan avfärda allt som "personlig smutskastning och inrikespolitik". Antingen tar man ärendet på allvar juridiskt, eller så betraktar man det som politiskt teater. Men att blanda ihop dem selektivt beroende på vilken del som passar ens argumentation underminerar trovärdigheten.

Och om vi nu talar om politisk smutskastning: det är i så fall medarbetarens partigrupp som via sin advokat gått ut med en extremt partisk transkription – där de själva suttit på både berättelse och kontroll av materialet, som ingen annan kunnat granska.

Du jämför en folkvald parlamentariker med en vaktmästare – men förbiser att EU-parlamentets säkerhetsavdelning har till uppgift att skydda just parlamentariker, inte externa tjänstemän från enskilda partier. Det är ingen konspiration att de agerar utifrån det mandatet.

Det är också en grundläggande rättsprincip att den som anklagas för något allvarligt – särskilt när det sker i en säkerhetsklassad miljö – får möjlighet att ge sin version utifrån tillgänglig fakta. Det är inte ovanligt att den som blir anmäld får se relevant bildmaterial inom ramen för intern hantering, särskilt om personen inte är juridiskt misstänkt eller hörd av polis. Och det är just där skillnaden ligger: att vara anmäld är inte samma sak som att vara misstänkt i rättslig mening.

Till vilken nytta hon får se filmen? För att hon är inblandad i händelsen, anklagas offentligt, och det rör sig om en arbetsplatsincident i ett parlament där hon själv är skyddsvärd enligt regelverket.

Du säger att filmen borde släppas – men utelämnar det uppenbara: CCTV-material från EU-parlamentets säkerhetssystem offentliggörs aldrig. Det handlar inte om att "någon håller på den", utan om etablerad policy för säkerhetsklassad intern dokumentation. Det vet Vänsterpartiet mycket väl – och den välrenommerade advokaten definitivt.

Och om du, som ändå varit engagerad i tråden och uppenbarligen är insatt i ärendet, inte känner till detta, bör du kanske fundera ett varv till innan du presenterar krav som är praktiskt omöjliga. Kravet på att filmen ska släppas är en retorisk manöver – syftet är att legitimera en egenvinklad transkription och samtidigt insinuera att andra har något att dölja, trots att det aldrig varit aktuellt att släppa filmen, oavsett vad den visar.

Utan att överanalysera varenda beståndsdel i ditt inlägg så kommer jag besvara det relevanta i ditt inlägg. Mitt antagande att Alice är den enda misstänka för att ha orsakat dom ev rivmärkerna på tjänstemannens arm kvarstår. Om du stör dig på ordet misstänkt så får det stå för dig. Om diskussionen uteslutande handlat om juridik hade orden valts med omsorg. Men där är vi inte. Så hon är helt enkelt misstänkt om man använder vardagsspråk.

EU-parlamentets säkerhetsavdelning, har som uppgift att skydda Europaparlamentet och dess personal. Detta inkluderar att säkerställa trygghet för EU-parlamentariker och andra personer som vistas inom parlamentets lokaler.

Det är inte första gången parlamentariker och tjänstemän hamnar i luven på varandra. Politico har gjort flera reportage om det, och det visar på precis det jag skriver. Att EU parlamentarikerna och dess apparat skyddar varandra gentemot lägre tjänstemän och utomstående.

https://www.politico.eu/article/euro...idation-abuse/
POLITICO’s investigation, based on conversations with 37 individuals with direct knowledge of the processes, revealed

— A process that’s seen as off-putting to victims, biased in favor of MEPs, subject to lengthy and unexplained delays, and leading only to weak sanctions for wrongdoing.

— In the years from 2019 to 2021, authorities opened 34 new cases of sexual or psychological harassment at the parliament.

— But reliable data showing the full scale of the problem either does not exist or is being kept secret by the authorities, despite multiple requests for details.

On paper, the complaints procedure appears quite technical. In reality it’s highly political — and so is a current reform taking place in private meetings.

“They don’t protect victims. They don’t protect witnesses,” said an official who acted as a witness in a case. “It’s a fucking committee composed of MEPs. They want to protect themselves.”

“If MEPs decide about themselves, it’s never a good thing,” said French Green MEP Gwendoline Delbos-Corfield, who is involved in a separate working group on reforming the Parliament’s internal rules.

Du skriver "att CCTV-material från EU-parlamentets säkerhetssystem offentliggörs aldrig[/b]. Det handlar inte om att "någon håller på den", utan om etablerad policy för säkerhetsklassad intern dokumentad."

Hur vet du att den inspelade videon är säkerhetsklassad? Och länka gärna till att policyn är att aldrig offentliggöra material som är är säkerhetsklassad.
Citera
2025-06-13, 15:15
Medlem
Citat:
Nu är det så enkelt att en advokat inte får ljuga. Advokatens transkribering av händelsen är hans uppfattning av den, och med hänsyn till hans yrke bör den ligga väldigt nära sanningen. Eftersom det inte finns ljud på filmen får man anta V tjänstemannen beskrivit vad som sagts. Hans slutsatser dras alltså med hjälp av hans uppdragsgivare och där lär det finnas tolkningsutrymme.

Medarbetaren passerar diskret parlamentarikern i en korridor och tar snabbt ett fotografi av henne utan att inleda någon konversation, och vänder sig sedan genast om och går därifrån.

Parlamentarikern följer då efter medarbetaren och ropar på henne. Medarbetaren verkar lugnt förklara, med en handgest, att hon bara fotograferade korridoren.

Parlamentarikern tar plötsligt fram sin mobiltelefon och riktar den direkt mot medarbetarens ansikte. Som svar höjer medarbetaren instinktivt handen framför linsen för att undvika att bli fotograferad eller filmad.

Parlamentarikern griper då tag i medarbetarens arm med en snabb och våldsam rörelse, trycker ner den och kliver aggressivt fram mot henne. Medarbetaren ropar omedelbart på en närliggande säkerhetsvakt.
De två kvinnorna går sedan fram till vakten, och enligt medarbetaren påstår parlamentarikern då falskt att medarbetaren försökt ta hennes telefon.
Advokatbinte får ljuga? Du har aldrig haft med advokater att göra märker jag. Man ljuger inte så länge man själv "tror" på det.

Men visst, då får vi anta att advokaten kommer anmäla säkerhetsavdelningen i Bryssel. Då de måste ljuga när de säger att måwe inte startade det. En helt oberoende instams dessutom.

Återkom när anmälan är gjord.
Citera
2025-06-13, 15:27
Medlem
lillen-68s avatar
Del av Måwes citat om händelsen:

”Det som hände och som filmen visar var att jag, på väg till ett möte i Europaparlamentets hjärta, konfronterades av en för mig okänd person som filmade/fotade mig.
Personen uttryckte sig också aggressivt om mig som person och mina politiska ställningstaganden i Israel/Palestinakonflikten
Jag tog upp min egen telefon och frågade om jag fick filma tillbaka.
Personen försökte då rycka min mobil ur min hand.
När jag fredade min mobil från att ryckas ifrån mig började personen skrika efter vakter samtidigt som hon kastade ur sig otidigheter mot mig

”Min beskrivning av händelseförloppet bekräftades snabbt av Europaparlamentets oberoende säkerhetsavdelning, som utrett händelsen på basis av bland annat nämnda säkerhetsfilm, som fastslagit att incidenten ”initierades och eskalerades” av tjänstepersonen”

Fetade 1
Personen kom bakifrån sen förbi Måwe, innan personen ställde sig framför & filmade.
Det är att rikta in sig på någon endast i avsikt att konfrontera och olagligen filma.
Särskilt som personens sen börjar vända sig tillbaka åt samma håll personen kom från.
Personen INITIERADE

Fetade 2
Andra personer har överhört delar av hur personen initialt uttryckte sig.
Det är absolut inte helt folktomt runt omkring personen och Måwe.

Fetade 3
Andra personer inklusive vakterna har överhört otidligheterna.
Vittnen till händelsen har även sett personen gripa tag i mobilen.
Personen ESKALERADE

Fetade 4
”Av bland annat” betyder att det finns annan bevisning inte bara CCTV.
Inte de inblandades utsagor, utan andra oberoende vittnesmål.
EU parlamentets oberoende säkerhetsavdelningen fastslog att personen:
INITIERADE & ESKALERADE
Citera
2025-06-13, 15:27
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Orlandi har stor erfarenhet av att representera EU- tjänstemän och
Andra anställda i mål vid EU-domstolen mot olika EU-institutioner. Sök på hans namn på curia eller Eurlex.
Ja, det vet ju alla att alla riktigt skarpa advokater jobbar med egen låda som jurister åt fackförbund. Det är bara att se vilka stjärnor som är chefsjurister på IF-metall och liknande. Det är dit alla ambitiösa jurister strävar.
Citera
2025-06-13, 15:35
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Men smart ändå att V inte tittar på filmen och sedan uttalar sig, den lögnen hade jobbig att hantera. Nu pekar man istället på en "helt oberoende" som uttalar sig och man kan då, efter som man själva inte sett filmen, bara instämma. När lögnen uppdagas behöver man inte skämmas då man inte ljugit.

Ljuga, manipulera och dupera. Det är vad människor som är i grunden onda ägnar sig åt. KD önskar att filmen släpps och det gör jag också. Om det finns någon rättvisa i Sverige så kommer Sjöstedts och Dadgostars karriärer därmed att vara över. Araben skiter jag i, hon uppvisar bara typiskt arab-beteende. Litegrann av det slag vi sett utanför riksdagshuset.
Citera
2025-06-13, 15:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag ser nu att jag läste lite slarvigt, jag trodde advokaten hade sagt att hon fotade korridoren, nu ser jag att han hävdar att hon fotade ATM men säger till ATM att hon bara fotar korridoren (hur han nu kan veta det, det är ju inget ljud på filmen).

Att tjänstepersonen skulle ljugit och sagt att hon fotade korridoren är kanske inte något som stärker dennes case. Om tjänstepersonen medger att hen ljugit, så är det nog så.

Detalj i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in