Citat:
Ursprungligen postat av
smokingdog
Du är inte dum, Heretic77 – du spelar dum för att rädda ditt narrativ.
Alla förstår att ärendet gått från DG SAFE till åklagare.
Du vet det. Du har läst det. Men du låtsas som att det inte hänt – för att du inte tål vad det innebär.
Det där är inte källkritik. Det är manipulation.
Och ju mer du tjatar, desto tydligare blir det: du söker inte svar – du försöker kontrollera vilka svar som tillåts.
Ursäkta att jag förstörde din lilla lekstuga med moshes och MisterJones.
Jag kan tänka mig hur nöjd du var – när ni i lugn och ro kunde smeta skit och sprida konspirationer utan mothugg.
Nej, alla förstår inte att ärendet gått vidare! Däremot tror du, och en liten klick att äreendet gått vidare. Det, för att ni okritiskt köper Alice story rakt av! Att hon och hela demokratin blev hotad av en hamaskramare som på ett aggressivt sätt attackerade Alice på sin arbetsplats.
OM detta vore varit fallet. Så hade dg safe givetvis skickat äreendet vidare till polisen.
OM detta vore fallet hade KD själva polisanmält medarbetaren för ofredande eller misshandel.
Nu har INGET rapporterats om att belgiskt polis blivit kontaktade av vare sig dg safe eller KD.
Det leder till två logiska slutsatser.
1. Antingen har Alice, media, dg safe, medarbetaren, kanslichefen, Ebba, Jonas S och en säkert massa andra valt att inte nämna detta av okänd anledning.
Varför skulle Alice och KD inte nämna detta, då det skulle bekräfta att Alice och KD menar allvar med sina anklagelser.
Varför nämner Alice och KD allt annat om vad som hänt. Spekulationer om motiv, vad man ser på filmen, att dom planerade att göra en polisanmälan, att Alice mår fruktansvärt dåligt och är rädd.
Varför är det helt tyst? Varför har KD inte gått vidare med sin polisanmälan? Varför har Ebba inte nämnt ett enda ord om denna påstådda attack efter att dom fick se filmen.
2.Eller så ansåg DG Safe, att brott inte kunde styrkas.
Därför gick KD inte vidare men sin polisanmälan.
Därför har vi inte hört ett pip att något material skickats vidare till polis åklagare.
Därför har vi inte hört något om att V s medarbetare blivit bestraffad.
Därför jobbar medarbetaren kvar som om ingenting har hänt.