2025-05-23, 13:06
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
SR säger nu att de väntar på att EU-parlamentet ska rösta om Måwe ska få behålla sin åtalsimmunitet. Spännande!

Jag tror nog du får lämna en länk om detta.
Tror inte EU parlamentet ska rösta om Måwe ska få behålla sin åtalsimmunitet.
EUs säkerhetsavdelning har ju slagit fast att Måwe är den som blev attackerad.
Man häver väl inte åtalsimmuniteten för ett BO som blivit överfallen?
Citera
2025-05-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med. Noll chans att de röstar bort hennes åtalsimmunitet och kastar henne under bussen för några rivmärken. De anser nog också att man som parlamentariker ska vara fredad från påhopp av tjänstemän.

Måwe kanske VILL få sin åtalsimmunitet bortröstad, så att polisutredningen mot henne kan fortsätta. Om hon är säker på att rentvås av den, så skulle ju fortsatt utredning tjäna hennes syften.
Citera
2025-05-23, 13:11
Medlem
Ebba attackerar V för fullt

För Ebba har tillräckligt med kött på benen att kunna yttra i detta , medans Nooshi kan inte.

Nooshi har ett ypperligt tillfälle att motbevisa EU parlamentet genom be terroristen att visa sin kamera där Alice anföll terroristen .....men konstigt nog har den inte trätt fram 🥺 hmmm undrar varför

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är väl inte konstigt att Nooshi vill avvakta polisutredningen och kolla på videon innan hon agerar? Så skulle alla andra partiledare också agera.
Citera
2025-05-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Skönt för angriparen Yusra att ha tjänstebostad (antar jag) i Bryssel, för hemma är det trångt. 4 pers i en etta på 35 kvadrat. Undrar hur många av dem som verkligen bor där?

https://www.merinfo.se/person/H%C3%A...92/buyja-4fgys

https://www7.skatteverket.se/portal/...foringsadress/
Citera
2025-05-23, 13:14
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjje
Måwe kanske VILL få sin åtalsimmunitet bortröstad, så att polisutredningen mot henne kan fortsätta. Om hon är säker på att rentvås av den, så skulle ju fortsatt utredning tjäna hennes syften.

Nä jag tror hon vill lägga det bakom sig och gå vidare. Orka tjafsa med en barnunge. Motanmälan var nog bara en reaktion på att hon blivit polisanmäld.
Citera
2025-05-23, 13:15
Medlem
Är man rasist för man säger sanningen?
Pallars IQ eller Vänsterns ligger inte så högt...det är trots allt inte några blivande stridsflygare i det lägret och det vet du.

Alice = juristexamen

Nooshi = misslyckades , klarade inte juristlinjen

Bara kolla utb nivån i vänstern och högern så ser man en markant skillnad

Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Haha.... jävla rasist
Citera
2025-05-23, 13:16
Medlem
Då känner du inte Alice

Hon kommer krossa den lilla myran nu... Alice kommer lära V hyfs

Citat:
Nä jag tror hon vill lägga det bakom sig och gå vidare. Orka tjafsa med en barnunge. Motanmälan var nog bara en reaktion på att hon blivit polisanmäld.
Citera
2025-05-23, 13:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Då känner du inte Alice

Hon kommer krossa den lilla myran nu... Alice kommer lära V hyfs

Det stämmer, jag känner inte Alice. Men själv hade jag bara låtit råttan sänka sig själv och sin karriär med polisanmälan och gnäll.
Citera
2025-05-23, 13:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ebba attackerar V för fullt

För Ebba har tillräckligt med kött på benen att kunna yttra i detta , medans Nooshi kan inte.

Nooshi har ett ypperligt tillfälle att motbevisa EU parlamentet genom be terroristen att visa sin kamera där Alice anföll terroristen .....men konstigt nog har den inte trätt fram 🥺 hmmm undrar varför

Kameran kanske är beslagtagen av snuten?
Citera
2025-05-23, 13:23
Medlem
Alice är en topp jurist och hon av ngn kommer inte lägga ner detta så palle-kramarna tror de är ursäktade.
KD har ett bra tillfälle att ge V så mkt stryk nu...

Citat:
Det stämmer, jag känner inte Alice. Men själv hade jag bara låtit råttan sänka sig själv och sin karriär med polisanmälan och gnäll.
Citera
2025-05-23, 13:24
Medlem
vi kan alltid hoppas men tror terroristen raderade innan de kom

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kameran kanske är beslagtagen av snuten?
Citera
2025-05-23, 13:29
Medlem
sonicguides avatar
Nu går Alice ut och kaxar lite grann i hennes modus operandi för hon vet ju alltid bäst men frågan är väl om hon vet vilket parti hon sitter för......

Hon skriver följande:
”Händelseförloppet var politiskt motiverat och är därför att betraktas som ett angrepp mot mig i mitt uppdrag som folkvald, mot mitt parti, och mot demokratin som sådan.”

Även om Måve har sig själv i centrum kan jag nog hålla med om mycket där men.....
den svenska regeringen har gjort flera uttalanden om Israel-Palestina-konflikten de senaste två veckorna:

Krav på humanitärt tillträde – Utrikesminister Maria Malmer Stenergard har uppmanat Israel att säkerställa tillträde för humanitära aktörer och krävt att Hamas omedelbart friger gisslan.
Fördömande av Israels planer – Regeringen har kritiserat Israels planer på en utökad militär offensiv och tvångsförflyttningar av civila, och kallat dem "oacceptabla".
Ökat humanitärt bistånd – Sverige har ökat sitt humanitära stöd till Gaza med över 520 miljoner kronor sedan oktober 2023.
EU-åtgärder – Regeringen har uttryckt stöd för att diskutera ytterligare åtgärder inom EU för att påverka situationen i Gaza.

Kd tillhör regeringen och bör rimligtvis stå bakom ovanstående trots att de i augusti åkte på mutresa som israeliska bosättarorganisationer stod bakom. Alice å sin sida uttrycker:

Stöd för Israels rätt till självförsvar och i förlängningen ett ja till folkmord – Hon har i Europaparlamentet försvarat Israels rätt att försvara sig och varnat för en ökande antisemitism.

Debatt om mediebevakning – Hon har kritiserat hur vissa medier och politiska grupper hanterar konflikten och menar att det finns en snedvridning i hur Israels agerande framställs stoppas](https://marcusoscarsson.se/just-nu-i...we-kd-stoppas/).

På den sistnämnda punkten går alltså Alice emot flera oberoende nyhetsmedia i det civiliserade Europa och framhäver sin vana trogen sig själv som den som vet bäst. Hennes och andras stöd till Israel är en av de saker som gör att Israel tror att de kan bryta mot folkrätt och svälta ut palestinier.

Står Måve verkligen bakom sitt eget parti och den regering som den ingår i?
Vet hon själv vad hennes parti tycker eller glassar hon bara omkring som ett ego i Bryssel?

Karma is a bicth och jag tror att hade det inte varit för att hon befinner sig i Bryssel hade hon jagats med blåslampa av svenska journalister kring sina åsikter. Någon gång kommer drevet att gå mot henne om hon nu inte hoppar över till SD likt hennes föregångare ville göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in