Nu går Alice ut och kaxar lite grann i hennes modus operandi för hon vet ju alltid bäst men frågan är väl om hon vet vilket parti hon sitter för......
Hon skriver följande:
”Händelseförloppet var politiskt motiverat och är därför att betraktas som ett angrepp mot mig i mitt uppdrag som folkvald,
mot mitt parti, och mot demokratin som sådan.”
Även om Måve har sig själv i centrum kan jag nog hålla med om mycket där men.....
den svenska regeringen har gjort flera uttalanden om Israel-Palestina-konflikten de senaste två veckorna:
Krav på humanitärt tillträde – Utrikesminister Maria Malmer Stenergard har uppmanat Israel att säkerställa tillträde för humanitära aktörer och krävt att Hamas omedelbart friger gisslan.
Fördömande av Israels planer – Regeringen har kritiserat Israels planer på en utökad militär offensiv och tvångsförflyttningar av civila, och kallat dem "oacceptabla".
Ökat humanitärt bistånd – Sverige har ökat sitt humanitära stöd till Gaza med över 520 miljoner kronor sedan oktober 2023.
EU-åtgärder – Regeringen har uttryckt stöd för att diskutera ytterligare åtgärder inom EU för att påverka situationen i Gaza.
Kd tillhör regeringen och bör rimligtvis stå bakom ovanstående trots att de i augusti åkte på mutresa som israeliska bosättarorganisationer stod bakom. Alice å sin sida uttrycker:
Stöd för Israels rätt till självförsvar och i förlängningen ett ja till folkmord – Hon har i Europaparlamentet försvarat Israels rätt att försvara sig och varnat för en ökande antisemitism.
Debatt om mediebevakning – Hon har kritiserat hur vissa medier och politiska grupper hanterar konflikten och menar att det finns en snedvridning i hur Israels agerande framställs stoppas](
https://marcusoscarsson.se/just-nu-i...we-kd-stoppas/).
På den sistnämnda punkten går alltså Alice emot flera oberoende nyhetsmedia i det civiliserade Europa och framhäver sin vana trogen sig själv som den som vet bäst. Hennes och andras stöd till Israel är en av de saker som gör att Israel tror att de kan bryta mot folkrätt och svälta ut palestinier.
Står Måve verkligen bakom sitt eget parti och den regering som den ingår i?
Vet hon själv vad hennes parti tycker eller glassar hon bara omkring som ett ego i Bryssel?
Karma is a bicth och jag tror att hade det inte varit för att hon befinner sig i Bryssel hade hon jagats med blåslampa av svenska journalister kring sina åsikter. Någon gång kommer drevet att gå mot henne om hon nu inte hoppar över till SD likt hennes föregångare ville göra.