Citat:
Bryt nu sin boja till det felaktiga och äntra nu det rätta som jag visat dig, det är bara att klicka i din nyliga posthistorik så hittar du mina råd och referenser till skriften, applicera det på alla dina egna Bibelcitat du nämner - ”räkna stjärnorna”, ” jorden fyra hörn” ….osv.
Men som sagt du måste släppa dina gamla vanföreställningar och ta till dig det rätta och sanna.
Som barn älskade jag att bygga med Lego, det var tiden då Lego var enkla ”klossar” alltså i början av lego’s historia, enkelheten gav ett fantastisk spelrum av skapande, långt ifrån den traumatiserade Lego värld du beskriver du växte upp i.
Jag förstår varför dina +30 år av Bibelstudier blev fel, men nu har du chansen att rätta till det, det är aldrig försent. Lycka till !
Men som sagt du måste släppa dina gamla vanföreställningar och ta till dig det rätta och sanna.
Som barn älskade jag att bygga med Lego, det var tiden då Lego var enkla ”klossar” alltså i början av lego’s historia, enkelheten gav ett fantastisk spelrum av skapande, långt ifrån den traumatiserade Lego värld du beskriver du växte upp i.
Jag förstår varför dina +30 år av Bibelstudier blev fel, men nu har du chansen att rätta till det, det är aldrig försent. Lycka till !
Men snälla nån? Nu börjar du bli rent komisk!
Låt oss då bara påminna oss vad du hittills har påstått i tråden:
Det är du som påstår att Abraham var en vetenskapsman och astronom. Trotts att bibeln tydligt beskriver honom som herde och nomad (1 Mos 13:2–5, 1 Mos 24:35) för att Gud vid ett enda tillfälle i 1 Mos 15:5 säger till honom "Se upp mot himlen och räkna stjärnorna, om du kan. Så talrik ska din avkomma bli." för att förklara hur många barn han ska få. Ha ha .. det är vad du menar är en astronomilektion alltså?
Även så påstår du ju att Bibeln innehåller dolda astronomiska budskap, trotts att bibeln inte innehåller ett enda sådant anspråk. Och du klarar ju helt uppenbart inte heller av att hitta ngra själv, eftersom du aldrig ens läst någon bibel?
Och så påstår du ju att berättelsen om Isaaks nästan-offer i 1 Mosebok 22 egentligen handlar om vädurens tidsålder. Vilket det helt uppenbart inte kan göra eftersom texten ordagrant säger ”Då Abraham såg upp fick han se en bagge som hade fastnat med hornen i ett snår. Abraham gick dit och tog baggen och offrade den som brännoffer istället för sin son.” (1 Mos 22:13) vilket är en konkret narrativ händelse och inget som har med stjärntecken att göra.
Och så säger du att de tolv stammarna är zodiakens stjärntecken??? Var står det i bibeln någonstans? För 1 Mos 49, där Jakob välsignar sina söner och "profeterar" nämns inte ett enda stjärntecken utan den berättelsen handlar ju bara om stamkaraktärer, historia och symbolik knuten till folk och land. Inte några himlakroppar. Och att antalet är tolv gör det inte automatiskt till astrologi? Jesus hade också tolv lärjungar är de också stjärntecken i din värld?
Så nej, grabben. Jag behöver inte kasta in några fler bibelverser för att bemöta dig. För jag argumenterar utifrån vad som faktiskt står skrivet i Bibeln. Men det enda du hittills presterat är dina fria fantasier, new age-flum och någon slags kvasimystisk astrologisk-fan-fiction och viktigast av allt, inte en enda liten bibelreferens.