2025-06-06, 16:35
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Kolla i så fall på "Mullvaden" där vet man inte vem som är mullvad. Same but different. Kolla säsong 1 säsong 2 "vet" alla deltagare vad som kommer hända. Otroligt spännande på sitt sätt där alla anklagar alla hela tiden. Inte lika intressant story men vansinnigt mycket bättre tävlingar från tittarhåll. Vissa kliver fram och vissa gör missar men man har ingen aning om vem som saboterar
Skulle ju gå att klippa produktionen så att tittarna inte vet vilka som är förrädare. Kanske kommer när publiken tröttnat på gamla konceptet. Även om denna "Columbo" version är väldigt spännande.
Ja jag vet mina referens-ramar är verkligen gamla.
Citera
2025-06-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
På mitt jobb som annars skippar allt från TV tablån säger att förrädarna faktiskt är väldigt bra !

Har du sett förrädarna UK på tv 4 play ?
Har inte sett UK än men ska definitivt göra det.
Citera
2025-06-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Har inte sett UK än men ska definitivt göra det.

Dom kör inte kändisar så för dom betyder pengarna mkt mer !

Dom kan också gå på varann ännu tuffare
Citera
2025-06-06, 17:32
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Dom kör inte kändisar så för dom betyder pengarna mkt mer !

Dom kan också gå på varann ännu tuffare

Prispotten är högre i UK också. Ca 1,3 miljoner vs 300.00 i Sverige.
I USA ännu mer minst 2 miljoner till vinnaren/vinnarna.
Citera
2025-06-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilbuono

Varför är Maria den moraliska vinnaren? Hon har ju varit ganska aggressiv och gått hårt på olika personer (Amie, Mikaela, Yänjaa etc) och dessutom utan några konkreta bevis och det är flera av de andra deltagarna som t.om. sagt att hon varit otrevlig/mest obehaglig. Även vissa här inne som har skrivit att hon är årets Filip, som var ganska obehaglig.

För att både Maria & Samir varit väldigt öppna och sociala på ett sätt som gjort att alla tror att de är trogna, vilket också gör det mycket enklare att hitta förrädarna. Dessutom har de varit aktiva i jakten på förrädare och hjälpt gruppen i de besluten. Hade alla betett sig som Victor hade det i princip varit omöjligt att hitta förrädarna.
Citera
2025-06-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Prispotten är högre i UK också. Ca 1,3 miljoner vs 300.00 i Sverige.
I USA ännu mer minst 2 miljoner till vinnaren/vinnarna.

Okej riktigt bra pengar för vanligt folk !

Har du sett USA versionen?

UK första säsong var enligt mig riktigt bra
Citera
2025-06-06, 20:16
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Okej riktigt bra pengar för vanligt folk !

Har du sett USA versionen?

UK första säsong var enligt mig riktigt bra
Inte sett USA. Men de 2 första säsongerna av den brittiska var underhållande.

Citera
2025-06-06, 21:15
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Jag kollar sällan på TV i vanliga fall men det här programmet/spelet är väldigt intressant. Tävlingsdelen i sin nuvarande form tycker jag dock är ointressant och tidsslöseri. Det bör förändras eller ersättas med något intressantare som påverkar spelet och inte fokuserar på pengarna.

Tycker även att morden är för enkla och borde ha en twist så att de vassaste lirarna inte åker ut tidigt. Annars måste de hålla sjukt låg profil (Martin) länge vilket är tråkigt.
Jo jag har tidigare föreslagit regeltillägget att de trogna varje kväll på sitt rum får skriva upp namn på tre deltagare som de tror är förrädare och lämna in till produktionen. Om (minst) två av dessa är rätt får deltagaren en sköld och kan inte mördas. Deltagaren får dock inte reda på att den får en sköld. Det enda som skulle hända är då att den inte mördas och dyker upp på frukosten morgonen efter. De trogna skulle alltså inte veta vad som har hänt men däremot skulle ju förrädarna inse att den de har försökt mörda är dem på spåren.

På så sätt skulle deltagare som är skickliga inte bara kunna ”röjas ur vägen” av förrädarna genom att mördas utan förrädarna skulle då bli mer stressade och tvingas försöka lobba för att personen skall röstas ut vid runda bordet om de vill bli av med dem.

Jag tycker det skulle vara ett bra regeltillägg som skulle jämna ut oddsen mellan skickliga trogna och förrädarna. Eftersom de trogna inte skulle veta vem förrädarna har försökt mörda skulle de inte veta vem av de trogna som eventuellt var förrädarna på spåren.
Senast redigerad av Dr King 2025-06-06 kl. 21:23.
Citera
2025-06-06, 22:11
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo jag har tidigare föreslagit regeltillägget att de trogna varje kväll på sitt rum får skriva upp namn på tre deltagare som de tror är förrädare och lämna in till produktionen. Om (minst) två av dessa är rätt får deltagaren en sköld och kan inte mördas. Deltagaren får dock inte reda på att den får en sköld. Det enda som skulle hända är då att den inte mördas och dyker upp på frukosten morgonen efter. De trogna skulle alltså inte veta vad som har hänt men däremot skulle ju förrädarna inse att den de har försökt mörda är dem på spåren.

På så sätt skulle deltagare som är skickliga inte bara kunna ”röjas ur vägen” av förrädarna genom att mördas utan förrädarna skulle då bli mer stressade och tvingas försöka lobba för att personen skall röstas ut vid runda bordet om de vill bli av med dem.

Jag tycker det skulle vara ett bra regeltillägg som skulle jämna ut oddsen mellan skickliga trogna och förrädarna. Eftersom de trogna inte skulle veta vem förrädarna har försökt mörda skulle de inte veta vem av de trogna som eventuellt var förrädarna på spåren.
Det låter som ett riktigt bra tillägg!👏🙂
Citera
2025-06-07, 07:30
Medlem
Men han har jagat mot många precis som Maria och där Maria har röstat bättre. Samir har bara röstat rätt två ggr när isa och Anders åkte då i stort sett alla röstat rätt. För många misstag tycker jag, som tex att inte rösta på Anders i näst sista där flera andra röstade på Anders. De finns de som håller mycket lägre profil som har röstat bättre.

Jag tror Yanjaa är en som skulle kunna överraska mot slutet. Hon har ändå sagt en del kloka saker när hon väl har vågat säga vad hon tycker och hon borde komma ihåg hur alla har röstat.

Citat:
Men han har åtminstone jagat mot Isa och Anders !

Även om Samir fått hjälp så måste man ju lyssna på hjälpen och det krävs ju lite tankar !

Det finns ju många andra trogna som också kan lyssna på Martin t.ex men som ändå lyckas rösta fel

Henrik
Yanjaa
Keyli
Osv osv
Citera
2025-06-07, 08:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtal
Men han har jagat mot många precis som Maria och där Maria har röstat bättre. Samir har bara röstat rätt två ggr när isa och Anders åkte då i stort sett alla röstat rätt. För många misstag tycker jag, som tex att inte rösta på Anders i näst sista där flera andra röstade på Anders. De finns de som håller mycket lägre profil som har röstat bättre.

Jag tror Yanjaa är en som skulle kunna överraska mot slutet. Hon har ändå sagt en del kloka saker när hon väl har vågat säga vad hon tycker och hon borde komma ihåg hur alla har röstat.
Lägg citatet först som alla andra.
Citera
2025-06-07, 13:04
Medlem
Kan Yanjaa sluta gråta varenda gång hon sitter i rådssalen? Jävla tönt, hoppas hon inte vinner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in