Citat:
Ursprungligen postat av
crackproof
Jag kollar sällan på TV i vanliga fall men det här programmet/spelet är väldigt intressant. Tävlingsdelen i sin nuvarande form tycker jag dock är ointressant och tidsslöseri. Det bör förändras eller ersättas med något intressantare som påverkar spelet och inte fokuserar på pengarna.
Tycker även att morden är för enkla och borde ha en twist så att de vassaste lirarna inte åker ut tidigt. Annars måste de hålla sjukt låg profil (Martin) länge vilket är tråkigt.
Jo jag har tidigare föreslagit regeltillägget att de trogna varje kväll på sitt rum får skriva upp namn på tre deltagare som de tror är förrädare och lämna in till produktionen. Om (minst) två av dessa är rätt får deltagaren en sköld och kan inte mördas. Deltagaren får dock inte reda på att den får en sköld. Det enda som skulle hända är då att den inte mördas och dyker upp på frukosten morgonen efter. De trogna skulle alltså inte veta vad som har hänt men däremot skulle ju förrädarna inse att den de har försökt mörda är dem på spåren.
På så sätt skulle deltagare som är skickliga inte bara kunna ”röjas ur vägen” av förrädarna genom att mördas utan förrädarna skulle då bli mer stressade och tvingas försöka lobba för att personen skall röstas ut vid runda bordet om de vill bli av med dem.
Jag tycker det skulle vara ett bra regeltillägg som skulle jämna ut oddsen mellan skickliga trogna och förrädarna. Eftersom de trogna inte skulle veta vem förrädarna har försökt mörda skulle de inte veta vem av de trogna som eventuellt var förrädarna på spåren.