Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Jag fattar ju att du och många andra är så pass hjärntvättade att ni inte är mottagliga. Så ja, jag tycker väl att det är roligt att vara här. Skadeglädjen när aktien kraschat 90% kommer vara belöning nog. :P
Jag känner ingen skadeglädje om aktien kraschar för det finns många som skulle förlora mycket pengar. Jag kommer själv inte att investera och jag berättar gärna varför.
Det kommer att komma ett tillfälle när det går upp för många att värderingen saknar förankring i verkligheten. Det kan ta 2 veckor eller 2 år, men det kommer att hända. Då vill jag inte sitta där.
Det är möjligt att de en dag kommer att finnas självkörande bilar i bemärkelsen att de klarar sig helt själva (dvs. inte Waymo). När den teknologin finns tillgänglig så kommer alla att ha den och Tesla kommer inte att ha den fördelen som finns i värderingen.
Robotarna är ett skämt. Det dummaste är att de försöker få dem att se ut som en människa. Ett hjul är mycket effektivare än två ben. Det är ett dödsdömt projekt.
Bilarna är också på nedgång. Jag tror inte det beror så mycket på politik, utan att de struntat i att utveckla modeller. Det finns bara två val, 3 och Y. Ett helt misskött bolag som Volvo har fler och bättre bilar än Tesla. Hur är det möjligt?