Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
.
Har skrivit det tidigare att bara för att x är en bättre spelare betyder inte det att han passar bättre än y i ett specifikt spelsystem. Alltså: Är Hugo Larsson en mycket bättre spelare än Saletros? Ja men betyder det att han passar bättre i JDT´s spelsystem? Nej.
Citat:
Tyckte det framgick ganska tydligt i mitt inlägg att poängen var att spelarna som hittills fått chansen under JDT, som t.ex. Saletros, knappast mött något högkvalitativt motstånd att tala om. Inte för att förringa Slovakien som är bra, men de är inte toppskiktet. Därför blir det svårt för någon spelare att direkt göra bort sig om man nu inte är jävligt dålig.
Man kan bara prestera mot motståndet man ställs emot, vi får helt enkelt avvakta å se hur det blir på den fronten och blir Saletros petad så fine. Jag kommer inte försvara honom med näbbar och klor men likväl ska han bli petad beroende på hans klubbadress enligt den stora massan.
Citat:
Du klarar alltså inte av att svara på en enda fråga eller se helheten. Ett VM ligger runt hörnet. Tycker du det är seriöst att en förbundskapten då lägger alla korten på en allsvensk mittfältare som är 30 år och dissar två av våra just nu största talanger? Det är inte seriöst överhuvudtaget.
Jag har inte duckat några som helst frågor men du å andra sidan fick frågan av mig ett flertal gånger i matchtråden efter NL om Malmö skulle göra rätt ifall dom lämna planen efter att ha hört "Skånefittor!" men det vägrar du svara på
(FB) Nations League 24/25 - Omg 6. 17-19/11
Citat:
Jag har inte ens pratat något om vad som händer bakom kulisserna, utan försöker bara nå fram till er tjockskalliga AIKare som inte verkar förstå varför övriga Sverige reagerar. Ni håller fortfarande käften trots att det är ren skadeskjutning, det som dansken hållit på med.
(FB) Svenska Fotbollslandslaget
Nej nej absolut inte. Du tror verkligen inte på att det är svågerpolitik som ligger bakom uttagningarna...
Citat:
Dina argument om Saletros är därför löjliga då han knappt blivit testad på riktigt.
Återstår att se.
Men ärligt jag skiter fullständigt i spelares bakgrund när dom är i landslaget, det är helt irrelevant så länge dom presterar och jag gav ett antal exempel på det.
Oscar Wendt spelade 244 matcher i Bundesliga men hade en urusel landslagskarriär.
Pär Zetterberg var strålande i Belgien men kom till spel i endast 32 landskamper.
Kennedy Bakircioglu fick aldrig nåt riktigt genombrott i landslaget trots en bra utlandskarriär och såklart den mest solklara i Anders Svensson i Elfsborg som det var en jävla debatt om när han valdes före Kim Källström som var lysande i Frankrike.
Poängen är kort å gott att det inte måste va en självklarhet att spelarna i dom större lagen ska spela, absolut inte.