2024-11-07, 09:02
Medlem
Kalikamars avatar
Lindelöf är Sveriges bästa mittback sedan Patrik Andersson.
Nu har han vart långtidsskadad och var inte i matchform senast mot Slovakien men bör vara i ett bättre skick nu när han har fått lite speltid i United.
Hien är också han given i en svensk startelva med tanke på att han är ordinarie startplats i en Italiensk toppklubb som spelar champions league.

Det är liksom inget snack om att dessa två ska spela tillsammans i landslaget.
Frågan är vem som är tredjeman nu när vi spelar 3-backslinje.
Gudmundsson har gjort det bra senaste tre matcherna så ser ingen anledning till ersätta honom om vi inte vill ta ut honom på Semas position.
Citera
2024-11-07, 10:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Lindelöf är Sveriges bästa mittback sedan Patrik Andersson.
Nu har han vart långtidsskadad och var inte i matchform senast mot Slovakien men bör vara i ett bättre skick nu när han har fått lite speltid i United.
Hien är också han given i en svensk startelva med tanke på att han är ordinarie startplats i en Italiensk toppklubb som spelar champions league.

Det är liksom inget snack om att dessa två ska spela tillsammans i landslaget.
Frågan är vem som är tredjeman nu när vi spelar 3-backslinje.
Gudmundsson har gjort det bra senaste tre matcherna så ser ingen anledning till ersätta honom om vi inte vill ta ut honom på Semas position.
Fast Gudmundsson spelade knappt mittback sist. Han var uppsatt som mittback, men så fort Sverige fick bollen så drog han iväg i offensiven, så Sverige spelade i princip med tvåbackslinje. Funkar ju när vi knappt har nått motstånd, så det kan säkerligen gå denna samlingen också, men jag fruktar ju vad som kommer hända när vi ställs mot nått bättre...
Citera
2024-11-08, 02:44
Medlem
Lenny Xs avatar
Jag blir inte klok på Eric Smith. Vad lirar han för position egentligen? Har tittat på St Paulis laguppställningar denna säsong och ser att han används som central mittback i en trebackslinje. Men läser att han ska vara defensiv mittfältare/central mittfältare.

Men nu utagen som försvarare i sveriges trupp.

Någon kunnig som kan förklara lite bättre för mig?
Citera
2024-11-08, 03:24
Medlem
Lenny Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
En större taktiker än jag förklarade det redan i våras:

Kul
Citera
2024-11-08, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Jag blir inte klok på Eric Smith. Vad lirar han för position egentligen? Har tittat på St Paulis laguppställningar denna säsong och ser att han används som central mittback i en trebackslinje. Men läser att han ska vara defensiv mittfältare/central mittfältare.

Men nu utagen som försvarare i sveriges trupp.

Någon kunnig som kan förklara lite bättre för mig?
Vad är det som är svårt att förstå? Han kan spela på dom positionerna du nämner, men i St Pauli spelar han mittback. Han är mittfältare i grunden men skolats om till mittback.
Citera
2024-11-08, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast Gudmundsson spelade knappt mittback sist. Han var uppsatt som mittback, men så fort Sverige fick bollen så drog han iväg i offensiven, så Sverige spelade i princip med tvåbackslinje. Funkar ju när vi knappt har nått motstånd, så det kan säkerligen gå denna samlingen också, men jag fruktar ju vad som kommer hända när vi ställs mot nått bättre...
Han var fortfarande mittback. Bara för att han var en mer offensivt mittback förändrar inte det.

Jag skulle säga att hans roll var snarlik Kyle Walkers roll i Southgates treback. Mittback som främst var där för hans snabbhet men som också kom på överlappande då och då
Citera
2024-11-08, 08:43
Medlem
Kanske något åt det här hållet
Johansson
Krafth Hien Gudmundsen
Eliasson Ayari Smith Sema
Kulusevski Gyökeres Isak
Citera
2024-11-08, 10:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Han var fortfarande mittback. Bara för att han var en mer offensivt mittback förändrar inte det.

Jag skulle säga att hans roll var snarlik Kyle Walkers roll i Southgates treback. Mittback som främst var där för hans snabbhet men som också kom på överlappande då och då
Jag är tämligen väl medveten om att man kan ha mer offensivt spelande mittbackar om man kör treback, men Gudmundsson kom inte överlappande då och då, han rusade direkt upp i offensiv position varenda gång Sverige fick bollen. Tittar man på hans faktiska position på planen så befann han sig i princip oftare i en position som offensiv mittfältare än i backlinjen.
Citera
2024-11-08, 16:52
Medlem
Bara jag som tycker att det är konstigt att Claesson inte ens fick hänga med som backup anfallare till Isak och Gyökeres? Han har för den delen inte varit med landslaget på ett helt år nu sen JDT inträdde posten.

Inte så att han är tokdominant i danska ligan numera, men hans erfarenhet hade varit värt mycket i den nuvarande annars färska truppen. Den enda direkt dåliga landskampen jag minns med Claesson är den mot Georgien borta för ett par år sen, annars har han varit riktigt bra och gjort många viktiga mål och assist.
Citera
2024-11-08, 18:27
Medlem
Lenny Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Vad är det som är svårt att förstå? Han kan spela på dom positionerna du nämner, men i St Pauli spelar han mittback. Han är mittfältare i grunden men skolats om till mittback.

Tack, för svar. På vilken position tror du han kommer spela i landslaget?

Ser att många sätter honom som sittande mittfältare i en ev. laguppställning..

Har som du märker noll koll på honom, men väldigt nyfiken och hoppas han kan konkurrera bort Lindelöf.
Citera
2024-11-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny X
Tack, för svar. På vilken position tror du han kommer spela i landslaget?

Ser att många sätter honom som sittande mittfältare i en ev. laguppställning..

Har som du märker noll koll på honom, men väldigt nyfiken och hoppas han kan konkurrera bort Lindelöf.
Omöjligt att svara på då Jon tenderar att kasta om i laget ganska så friskt. Han kommer ju däremot spela som mittback eller sittande, sen i praktiken ute på planen tror jag det i slutändan blir samma typ av roll för honom oavsett position
Citera
2024-11-09, 20:15
Medlem
Kalikamars avatar
Eric Smith haltade av planen tidigare i dag mot Bayern så det ser troligt ut att han återigen kommer missa en landslagssamling.
Ingenting helt säkert ännu men vore helsjukt om han lämnar återbud IGEN!
Senast redigerad av Kalikamar 2024-11-09 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in