2025-05-28, 10:43
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vänskaplig puss i förbifarten .. som hon måste lära sig att hantera.

Din dotter skulle nog inte komma till dig med sina bekymmer.
Alla mina fyra barn har alltid kommit till mig med sina svårigheter och gör det även som vuxna. Det beror på att de vet att jag alltid tänker på deras bästa utifrån deras behov och förutsättningar och inte att de ska driva mina agendor eller politiska ideal.

Det har gjort dem till självständiga människor som litar på att de kan hantera samhällets olika utmaningar. De har också en bra maggropskänsla för rätt och fel, är empatiska och hänsynsfulla och klarar av att se nyanser i olika händelser.

Förnumstiga floskler och prudentliga aningslösa lösningar lyser med sin frånvaro hos dem.

Ja, de hade haft mycket att lära dig.
Citera
2025-05-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du kan säkert ha rätt i din analys. Men jag tror att dom flesta tycker att det borde ha anmälts hyfsat
omgående om hon anser att det var brottsligt.

Om jag fick en smäll på käften på nyårsafton så inte fan väntar jag till påsk med att anmäla och
om jag gjorde det så skulle det avskrivas på 24 med " brott kan ej styrkas "

Du har uppenbarligen ingen koll. Googla på freeze fright så kanske du blir lite klokare.
Citera
2025-05-28, 10:53
Medlem
Citat:
”Lite får väl en kvinna tåla” tillhör det förflutna.

RutgerFuchs har enligt egen utsago fyra barn, varav åtminstone en är i vuxen ålder.

Du får inte glömma att vi diskuterar med en gubbe här. Han förstår inte bättre.

Det är lite som att på hans tid förklara för hans farsa vad internet är.
Citera
2025-05-28, 10:58
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Du har uppenbarligen ingen koll. Googla på freeze fright så kanske du blir lite klokare.

hahaha ! för en puss på munnen ?

du gör dej bara löjlig

men snälla hon har ju inte blivit gruppvåldtagen av nio välväxta nubier
Citera
2025-05-28, 10:59
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
För det första har vi bara Åsa Linderborgs påstående som bevis för att hon skulle ha sagt så. Och eftersom Åsa redan tidigare har ljugit grovt i media, tror inte jag på hennes uttalanden mera. Hon kanske har återigen klimakteriebesvär och därför hittar på för att få uppmärksamhet media? Åsa tycks sakna moralisk kompass när det gäller hennes skriverier i media. I paritet med Pascalidou.

För det andra har BO i förhöret berättat vad som var det svåra i detta sammanhang.

Dvs att detta inkluderade hennes jobb och familj. Att folk skulle undra och kanske tro ngt som inte var sant. Att MGM ljög när han erbjöds tillfälle att berätta för arbetsteamet. Att hon inte längre kunde ha en förtrolig relation med MGM i en jobbsituation som kräver mycket nära samarbete och är en kreativ process. Att hon sattes i dilemmat att lämna sitt jobb och lida av det ekonomiskt eller försöka fortsätta med denne man som hon i framtiden inte ville sitta i bilen med i timmar på tumanhand. Än mindre ville hon att han skulle ha ngt att göra med hennes familj. Därför var hon ju tvungen att berätta för sin man som annars skulle verkligen ha undrat.

Att SVT lät henne åka istället för att be MGM att packa sina väskor. Det var ytterligare en förolämpning.
Det kvarstår att det var en skitsak som hände. Han gjorde fel och har bett om ursäkt. Resten som du tar upp har ingen som helst relevans i juridisk mening. Vem som ljuger kan vi inte veta men det är uppenbart vad du tror.
Citera
2025-05-28, 11:00
Medlem
Citat:

du gör dej bara löjlig

Vem ä du att döma vad som triggar trauman? Gör jag mig löjlig? Inte du?
Citera
2025-05-28, 11:00
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Med tanke på att kvinnan säger att det kändes värre än en våldtäkt, är det inte orimligt att anta att kvinnan varit med om just en våldtäkt. Föreliggande händelse har i så fall triggat traumat av den tidigare våldtäkten. Det skulle förklara den fullständigt oproportioneliga reaktionen på en vardaglig flyktig puss.

Istället för att kvinnan ska få hjälp med att belastas av ett nytt trauma, vore det bra om kvinnan fick hjälp med det tidigare traumat.
Jag funderar på om det kan vara så som Micke själv är inne på, nämligen att hon varit lite förtjust i honom, utan att för den skulle visa det öppet, och att hon fått dåligt samvete inför sin man.
Citera
2025-05-28, 11:01
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Det kvarstår att det var en skitsak som hände. Han gjorde fel och har bett om ursäkt. Resten som du tar upp har ingen som helst relevans i juridisk mening. Vem som ljuger kan vi inte veta men det är uppenbart vad du tror.

En fullt mentalt frisk person resonerar ju precis så. En bagatell som blåsts upp till proportioner
som saknar relevans.
Citera
2025-05-28, 11:04
Medlem
Citat:
Du kan säkert ha rätt i din analys. Men jag tror att dom flesta tycker att det borde ha anmälts hyfsat
omgående om hon anser att det var brottsligt.

Om jag fick en smäll på käften på nyårsafton så inte fan väntar jag till påsk med att anmäla och
om jag gjorde det så skulle det avskrivas på 24 med " brott kan ej styrkas "

Fast om du fick smällen inför vittnens ögon och den MGM hade SMS:at dig och bekräftat efteråt..
Citera
2025-05-28, 11:06
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Detta gör att jag direkt tappar förtroendet för dig. Du är ju en gammal gubbe. Vad sägs om att knipa käften nu?
Att du lider av diskriminerande ålderism, är inget jag kommer tystna av.
Det får mig dock att inse att du är en person som silar mygg och sväljer kameler och som sådan är du väldigt svår att ta på allvar, oberoende av vilken ålder du råkar vara i.
Citera
2025-05-28, 11:09
Medlem
Citat:

du gör dej bara löjlig

Hon har inte festat med nio asylansökanden från Somalien utan med sina arbetskamrater som hon trodde hon kände varav åtminstone MGM kände även hennes man och barn.

MGM är dessutom en äldre man som offentligt har gått ut med sina potensproblem och sagt sig vara ”ofarlig”.
Citera
2025-05-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Att du lider av diskriminerande ålderism, är inget jag kommer tystna av.
Det får mig dock att inse att du är en person som silar mygg och sväljer kameler och som sådan är du väldigt svår att ta på allvar, oberoende av vilken ålder du råkar vara i.

Du behöver inte ta mig på allvar. Däremot insåg jag att du är skolad i en helt annan tid, och att det där därför du är som du är. Det är helt ok. Du är gammal, och har dina synpunkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in