2025-05-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Och när var det där inlägget skrivet? 2012?

Det känns förutom att det är skrivet för evigheter sedan inte heller särskilt representativt för tråden. Och det kan mycket väl ha varit ironiskt. Han kanske bara gjorde sig lustig över en sån där manosfärtyp som du kallar dem, t ex.

Det var inte ironi. Det vet du likaväl som jag. Han uttryckte kvinnohat.

Men att kvinnor är bättre än män i damfotboll, det var humor! I all sin enkelhet.
Citera
2025-05-25, 17:02
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jo, men det är ju givetvis bekvämt för dig att försvara dina kompisar. Du försvarar feministerna till varje pris och jag har märkt att diskussionerna med er leder ingen vart för ärlighet är inget som ni inte värderar.

Pelle du diskuterar ju inte med oss andra, du rättar oss remember. Det är därför ingen har tålamod med dig eftersom du beter dig som en 8-åring. En faktisk 8-åring hade man haft tålamod med men inte med en vuxen man som beter sig så.
Citera
2025-05-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nejdå, men du framstår som ett stört äckel däremot

Men i övrigt, måste jag återigen säga att det är kul att du äntligen uppmärksammat föraktet gentemot kvinnor i TS och hela tråden.........Eller ironin kanske

Förstår att det känns lite jobbigt att vara den överlägset mest frekventa skribenten i en tråd man inte tar på allvar. Blir lite motsägelsefullt kan man ju tycka, inte sant?
Citera
2025-05-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var inte ironi. Det vet du likaväl som jag. Han uttryckte kvinnohat.

Men att kvinnor är bättre än män i damfotboll, det var humor! I all sin enkelhet.

Det är din tolkning. Men det går att tolka även på andra sätt.

Oavsett så ser jag inte riktigt poängen över att ironisera över ett 13 år gammalt inlägg, men tycker man det är kul att göra så visst. Ingen stoppar dig.
Citera
2025-05-25, 17:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Förstår att det känns lite jobbigt att vara den överlägset mest frekventa skribenten i en tråd man inte tar på allvar. Blir lite motsägelsefullt kan man ju tycka, inte sant?

Nja, jag tycker det är rätt kul att driva med/skoja tillbaka med "sköningarna" i tråden.... De blir så härligt arga och upprörda när man postar en fullständig lista över allt män är bäst på.

Men i övrigt, måste jag återigen säga att det är kul att du äntligen uppmärksammat föraktet gentemot kvinnor i TS och hela tråden.........Eller ironin.....kanske......
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-25 kl. 17:09.
Citera
2025-05-25, 17:12
Medlem
Citat:
Jo, men det är ju givetvis bekvämt för dig att försvara dina kompisar. Du försvarar feministerna till varje pris och jag har märkt att diskussionerna med er leder ingen vart för ärlighet är inget som ni inte värderar.

Finns två grundkrav för en produktiv diskussion.
1) Båda parterna är villiga att erkänna när de har fel.
2) Logiskt resonerande måste appliceras.

De här två komponenterna saknas när man diskuterar med Jenny, Merapi, Lupac och Ipsi.

Jag värderar ärlighet högt. Och jag är ärlig när jag skriver att jag mycket väl känner till Jenny9s ironiska lite svarta humor. Och när jag skriver att det kryllar av kvinnohat I tråden.

Men det finns också härlig humor om kvinnor i tråden. Tex en skribent som skriver att kvinnor är bättre än män i damfotboll. Härlig humor i all sin enkelhet! Jag skrattade gott!

I övrigt anser jag att Jenny9, Ipsi, merapi och lupac skriver vettiga och genomtänkta inlägg. Även om jag inte alltid håller med dem i varenda sakfråga, så ser jag ju att de är seriösa debattörer med stor kunskap. Som ibland skämtar till det.

Skulle jag se dem uttrycka manshat (inte ironi/inte speglingar/inte svar på tal, utan rent ich skärt manshat) skulle jag reagera och säga ifrån. Precis som jag gör när någon uttrycker kvinnohat.

Men absolut, jag gillar dem. Jenny9, Ipsi, lupac och merapi. Jenny9 var i övrigt stöd för mig under ett uppbrott som jag och min partner hade. Även om jag inte vet vilka de är irl, så är de fina damer för mig. Som sagt: jag är ärlig.
Citera
2025-05-25, 17:22
Medlem
Citat:
Jag värderar ärlighet högt. Och jag är ärlig när jag skriver att jag mycket väl känner till Jenny9s ironiska lite svarta humor. Och när jag skriver att det kryllar av kvinnohat I tråden.

Men det finns också härlig humor om kvinnor i tråden. Tex en skribent som skriver att kvinnor är bättre än män i damfotboll. Härlig humor i all sin enkelhet! Jag skrattade gott!

I övrigt anser jag att Jenny9, Ipsi, merapi och lupac skriver vettiga och genomtänkta inlägg. Även om jag inte alltid håller med dem i varenda sakfråga, så ser jag ju att de är seriösa debattörer med stor kunskap. Som ibland skämtar till det.

Skulle jag se dem uttrycka manshat (inte ironi/inte speglingar/inte svar på tal, utan rent ich skärt manshat) skulle jag reagera och säga ifrån. Precis som jag gör när någon uttrycker kvinnohat.

Men absolut, jag gillar dem. Jenny9, Ipsi, lupac och merapi. Jenny9 var i övrigt stöd för mig under ett uppbrott som jag och min partner hade. Även om jag inte vet vilka de är irl, så är de fina damer för mig. Som sagt: jag är ärlig.

Fast du är i maskopi med dem och du har också en historia av att vara oärlig på det här forumet. Så ditt omdöme i den här frågan väger inte särskilt tungt.

Feministerna gräver sin egen grav. Manosfären är populär av en anledning och den kommer givetvis inte försvinna inom en snar framtid. När man struntar i sanningen, är otrevlig och tramsar så förstärker det bara betydelsen av manosfären.

Men som sagt, det går inte att kräva jämlikhetsbedömande när man själv inte bryr sig om rättvis och jämlik behandling.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-25 kl. 17:26.
Citera
2025-05-25, 17:28
Medlem

Eller så giller de dig eftersom du är en damrövslickare?
Citera
2025-05-25, 17:30
Medlem
Citat:
Fast du är i maskopi med dem och du har också en historia av att vara oärlig på det här forumet. Så ditt omdöme i den här frågan väger inte särskilt tungt.

Jag har inte varit oärlig på forumet. Så nu ljuger du, fast du ser ärlighet som Så viktigt.

Vad jag ser i tråden är en hel del kvinnohat. Frågan i tråden är vad kvinnor är bättre på än män. Och många av svaren är förlöjliganden av kvinnor, elaka kommentarer osv. Kvinnoförakt. Beklagligt att du inte ser det.

Jenny9, ipsi, lupac och merapi ser det iaf. Och är ärliga i vad de ser.
Citera
2025-05-25, 17:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Eller så giller de dig eftersom du är en damrövslickare?

Inget fel på att slicka damer i röven.... Du borde testa på "tjatkärringen" därhemma
Citera
2025-05-25, 17:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
... Absolut. Jag har kapaciteten att rätta forskare, professorer och andra akademiker och jag har gjort det tidigare. Tror du att dessa individer är några övermänniskor?

Jag har exceptionellt stark förståelse för diverse statistiska koncept. Detta är ett resultat av att ha tränats av duktiga forskare/statistiker, studerat statistik på hög nivå, studerat mycket på egen hand etc.
Wow! Verkligen imponerande att en person med din påstådda nivå fortfarande har tid att skriva långa haranger på Flashback. Har Harvard slutat kontakta dig?

Det är fascinerande hur du lyckas kombinera professornivå inom statistik med en osviklig närvaro på Flashback. Andrew Gelman borde nog ta sig i kragen. Du verkar ha överträffat honom, i alla fall i antal inlägg per dag.

Om du verkligen vore på den nivå du påstår - typ i klass med Gelman eller Spiegelhalter – hade du sannolikt varit upptagen med att publicera i Statistical Science, föreläsa på universitet eller delta i seriösa diskussioner på Stats.StackExchange eller arXiv. Inte här, där du mest av allt verkar försöka vinna ordkrig genom självförhärligande, ofta varvat med regelrätta ad-hominem och personangrepp.

De som verkligen har studerat statistik på hög nivå vet ofta hur lite man vet, särskilt när det gäller tolkning av data i komplexa sammanhang. Aldrig ser jag och mina meningsfränder den ödmjukheten i dina inlägg.

Citat:

Det här uttalandet av Eberly College of Science är extremt absurt:

''Without randomization, an association can be noted, but a causal conclusion cannot be made'' - Eberly College of Science.
Om du verkligen tror att det är extremt absurt att kausalitet kräver randomisering eller strikt kontroll, då har du mer att lära om vetenskaplig metod än du tror. Både Rubin, Pearl m fl toppstatistiker skulle gapskratta åt den här kritiken.

Citat:
Det här är ett kategoriskt uttalande av Wold som också är bananas:

https://x.com/AgnesWold/status/1499647618623889410
Wolds uttalande är inte ”bananas”. Hennes poäng är att medier ofta rapporterar korrelationer som om de vore kausala samband. Så hennes uttalande är helt korrekt.

Citat:
Jag kan ta upp betydligt fler exempel. Detta är endast ett litet axplock.

Vill du diskutera några av dessa punkter? Eller är du bara ute efter att kasta skit? Absolut är jag kvalificerad att rätta kompetenta personer.
Skapa en statistiktråd, du briljanta statistiker, och flytta diskussionen dit.
Citat:
... bla bla

Citat:
För det första har du inte länkat direkt till de påstådda citaten ovanför. Redan där framstår du som oseriös. För det andra är det ren dubbelmoral för dig att enbart selektivt bry dig om sanningen när det passar dig, annars inte. Varför bryr du dig inte jämt om sanningen? Aah, för då tvingas du medge att du har haft fel.
Jodå, det har jag faktiskt gjort. Läs föregående inlägg ovanför: #13132

Citat:
...bla bla
Jag kan inte hjälpa att du tolkar allt vad jag skriver bokstavligt och att du har en bristande förmåga att uppfatta subtila nyanser inklusive ironi. Du är som första versionen av Google Transate - med helknasiga översättningar och felaktiga tolkningar som oftast kraftigt avviker från originaltexten.

Jag väntar fortfarande på att du ska tala om för mig var du hittar dina sanningar som ligger som grund för dina upplevelser, erfarenheter och objektiva observationer.
Citera
2025-05-25, 17:40
Medlem
Citat:
Jag har inte varit oärlig på forumet. Så nu ljuger du, fast du ser ärlighet som Så viktigt.

Vad jag ser i tråden är en hel del kvinnohat. Frågan i tråden är vad kvinnor är bättre på än män. Och många av svaren är förlöjliganden av kvinnor, elaka kommentarer osv. Kvinnoförakt. Beklagligt att du inte ser det.

Jenny9, ipsi, lupac och merapi ser det iaf. Och är ärliga i vad de ser.

Jo, du har varit extremt oärlig på det här forumet flertalet gånger men det spelar ingen roll om jag citerar för du kommer ändå aldrig erkänna det. Ni resonerar inte för att ta reda på sanningen.

Men skyll er själva sedan när hatet mot kvinnor och feminister i synnerhet piskas upp. Om ni inte tillåter er själva att bli rannsakade och vägrar ta till er sanningen, då kommer ni tyvärr inte bemötas med respekt eller som jämlikar av många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in