Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
... Absolut. Jag har kapaciteten att rätta forskare, professorer och andra akademiker och jag har gjort det tidigare. Tror du att dessa individer är några övermänniskor?
Jag har exceptionellt stark förståelse för diverse statistiska koncept. Detta är ett resultat av att ha tränats av duktiga forskare/statistiker, studerat statistik på hög nivå, studerat mycket på egen hand etc.
Wow! Verkligen imponerande att en person med din påstådda nivå fortfarande har tid att skriva långa haranger på Flashback. Har Harvard slutat kontakta dig?
Det är fascinerande hur du lyckas kombinera professornivå inom statistik med en osviklig närvaro på Flashback. Andrew Gelman borde nog ta sig i kragen. Du verkar ha överträffat honom, i alla fall i antal inlägg per dag.
Om du verkligen vore på den nivå du påstår - typ i klass med Gelman eller Spiegelhalter – hade du sannolikt varit upptagen med att publicera i Statistical Science, föreläsa på universitet eller delta i seriösa diskussioner på Stats.StackExchange eller arXiv. Inte här, där du mest av allt verkar försöka vinna ordkrig genom självförhärligande, ofta varvat med regelrätta ad-hominem och personangrepp.
De som verkligen har studerat statistik på hög nivå vet ofta hur lite man vet, särskilt när det gäller tolkning av data i komplexa sammanhang. Aldrig ser jag och mina meningsfränder den ödmjukheten i dina inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Det här uttalandet av Eberly College of Science är extremt absurt:
''Without randomization, an association can be noted, but a causal conclusion cannot be made'' - Eberly College of Science.
Om du verkligen tror att det är extremt absurt att kausalitet kräver randomisering eller strikt kontroll, då har du mer att lära om vetenskaplig metod än du tror. Både Rubin, Pearl m fl toppstatistiker skulle gapskratta åt den här kritiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Det här är ett kategoriskt uttalande av Wold som också är bananas:
https://x.com/AgnesWold/status/1499647618623889410
Wolds uttalande är inte ”bananas”. Hennes poäng är att medier ofta rapporterar korrelationer som om de vore kausala samband. Så hennes uttalande är helt korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Jag kan ta upp betydligt fler exempel. Detta är endast ett litet axplock.
Vill du diskutera några av dessa punkter? Eller är du bara ute efter att kasta skit?
Absolut är jag kvalificerad att rätta kompetenta personer
.
Skapa en statistiktråd, du briljanta statistiker, och flytta diskussionen dit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
... bla bla
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
För det första har du inte länkat direkt till de påstådda citaten ovanför. Redan där framstår du som oseriös. För det andra är det ren dubbelmoral för dig att enbart selektivt bry dig om sanningen när det passar dig, annars inte. Varför bryr du dig inte jämt om sanningen? Aah, för då tvingas du medge att du har haft fel.
Jodå, det har jag faktiskt gjort. Läs föregående inlägg ovanför:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
...bla bla
Jag kan inte hjälpa att du tolkar allt vad jag skriver bokstavligt och att du har en bristande förmåga att uppfatta subtila nyanser inklusive ironi. Du är som första versionen av Google Transate - med helknasiga översättningar och felaktiga tolkningar som oftast kraftigt avviker från originaltexten.
Jag väntar fortfarande på att du ska tala om för mig var du hittar dina sanningar som ligger som grund för dina upplevelser, erfarenheter och objektiva observationer.