Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det fetade: du i ett nötskal.
Du verkar tro att du är ett slags supergeni inom statistik som svävar in och rättar både forskare, professorer och myndigheter med dina briljanta insikter från Flashbacksuniversitetet.
Om du snart inte slutar med din oärlighet och slutar ljuga så tror jag att jag snart slutar svara. Detta ger mig ingenting. Antingen försöker vi nå sanningen eller så struntar vi i det. Selektivt sanningssökande är inget för mig.
Man behöver inte vara ett geni för att rätta någon som inte ens kan skilja på association och kausalitet. Rättningarna kan bara vara så avancerade som dina misstag. Begår du enkla misstag, ja men då blir ju rättningarna väldigt enkla.
Absolut. Jag har kapaciteten att rätta forskare, professorer och andra akademiker och jag har gjort det tidigare. Tror du att dessa individer är några övermänniskor?
Jag har exceptionellt stark förståelse för diverse statistiska koncept. Detta är ett resultat av att ha tränats av duktiga forskare/statistiker, studerat statistik på hög nivå, studerat mycket på egen hand etc.
Det här uttalandet av Eberly College of Science är extremt absurt:
''Without randomization, an association can be noted, but a causal conclusion cannot be made'' - Eberly College of Science.
Det här är ett kategoriskt uttalande av Wold som också är bananas:
https://x.com/AgnesWold/status/1499647618623889410
Jacob Gudiol beskriver här P-värden på ett felaktigt sätt:
https://traningslara.se/signifikant-skillnad-vad-betyder-det-rent-praktiskt/
Nina Teicholz, är lite av en auktoritet enligt många, begår åtminstone ett statistisk misstag:
https://www.youtube.com/watch?v=1rz-8H_i1wA
''Nina Teicholz is
a science journalist, researcher, speaker & author of The Big Fat Surprise.''.
https://ninateicholz.com/
Jag kan ta upp betydligt fler exempel. Detta är endast ett litet axplock.
Vill du diskutera några av dessa punkter? Eller är du bara ute efter att kasta skit? Absolut är jag kvalificerad att rätta kompetenta personer

.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Men tyvärr, lilla fjant! Att du mejlar MI i hopp om att få rätt mot ett påstående du själv hittat på, säger mer om din osäkerhet än om min argumentation.
Tyvärr, mytomanfeministen, så har du förväxlat association med kausalitet, ännu en gång.
Nej, jag är inte osäker. Jag är så pass trött på dina lögner att genom att presentera det såhär pass tydligt så kan alla se vilken lögnaktig person du är. Hade du varit storsint så hade du tagit dig till av att du har tänkt fel.
ChatGPT, det verktyg som du anser har expertis, håller med mig om att alla dina 3 citat nedanför antyder kausalitet mellan kön och löneskillnad. Hur kan dina påståenden vara påhittade av mig om jag har citerat dig ordagrant?
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Jodå, det finns faktiskt en löneskillnad på grund av kön.
ChatGPT:s tolkning:
https://postimg.cc/9zYxZXbn
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
MI:s rapport visar att även efter att man har justerat för flera relevanta faktorer kvarstår en löneskillnad mellan kvinnor och män. Detta tyder på att kön, direkt eller indirekt, fortfarande påverkar lönenivåerna på den svenska arbetsmarknaden.
https://postimg.cc/q6K6c7VZ
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
”Statistiken visar att det finns löneskillnader mellan män och kvinnor som delvis beror på kön.”
https://postimg.cc/SnT38QSh
Medlingsinstitutet svar: https://postimg.cc/4Kw0ZJ0M
Då var det klart va? Rätt så tydligt.
Att du inte ens förstår det du själv skriver är faktiskt rätt så skrattretande. Du är beredd att göra vad som helst för att inte ha fel. Alltså är det du som vill vinna till varje pris, inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Vilka av dina 17 påståenden plus de två senast tillagda: ”Män kan hantera vapen bättre än kvinnor.” och ”Män har mer naturlig makt än kvinnor.” bygger på dina erfarenheter, dina upplevelser, dina objektiva observationer eller fakta?
Angående dina påståenden:
”Män är bättre på problemlösning än kvinnor”,
”Män har byggt våra samhällen. Män är bättre skulle jag säga överlag är bättre på att skapa saker.”
”Män är bättre på att sakligt resonera (det kan man se bevis på här i tråden då det kommer förolämpningar, attacker och emotionella angrepp istället för sakliga).”
”Män krossar kvinnor på mentala och fysiska utmaningar skulle jag gissa på.”
”Män kan hantera vapen bättre än kvinnor.”
”Män har mer naturlig makt än kvinnor.”
...menar du att samtliga grundas på sanningar? Var har du i så fall hittat dessa? Uppge källor.
Nej, jag tänker inte sitta och diskutera med någon som är selektivt intresserad av sanningen. Antingen är du intresserad av sanningen JÄMT. Eller så lägger vi ner. Att bara vara intresserad av sanningen när det gäller mina uttalanden men inte dina egna när du har fel är en ovärdig nivå. I en diskussion är vi båda jämlikar med schyssta regler. Hur är det produktivt att diskutera med något som sitter och blåljuger och blåförnekar alla sina misstag? Du är bara intresserad av sanningen när någon annan har gjort vissa uttalanden men du skiter i sanningen när uttalandena rör dig själv och du har fel vilket vi kan se tydliga tecken på här på FB.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Om du inte vare sig kan eller vill redogöra för dina så kallade sanningar, då drar jag slutsatsen att de endast är uttryck för din nedlåtande kvinnosyn. Dina påståenden saknar stöd i forskning. Du får gärna fråga ChatGPT om de är korrekta ur vetenskaplig ståndpunkt.
Du kan inget om vetenskap. Inte ens vetenskapens grunder kan du (association vs kausalitet). Så vad du tycker skiter jag fullständigt i. Du har heller ingen koll på när källhänvisningar behövs.
Så nu går det bra att lyssna på vad Chatgpt säger... så ChatGPT är ett trovärdigt verktyg nu helt plötsligt? Vad bra, erkänn då att du hade fel av ovannämnda saker och att du syftade på kausalitet. En slutsats, som MI avfärdar. Du kör med dubbla måttstockar hela tiden haha. Inte ens uns av ärlighet eller logisk konsekvens i din världsbild.
För det första har du inte länkat direkt till de påstådda citaten ovanför. Redan där framstår du som oseriös. För det andra är det ren dubbelmoral för dig att enbart selektivt bry dig om sanningen när det passar dig, annars inte. Varför bryr du dig inte jämt om sanningen? Aah, för då tvingas du medge att du har haft fel.
Din oärlighet är slående och din inkompetens är förbluffande också.
Det är som att du vill spela schack med mig men du vill inte spela schack där vi utgår ifrån samma regler. Börjar du se problematiken? Du har en inkonsekvent standard för när sanningen är viktig. Du har ingen trovärdighet kvar på det här forumet snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
I tidigare inlägg påpekade jag för dig att dina egna upplevelser är ett uttryck för confirmation bias. Du observerar och kommer ihåg endast saker som bekräftar dina sexistiska fördomar. Allt annat som går emot ditt misogyna narrativ förtränger du.
Nej, det finns inget praktiskt problem med confirmation bias eftersom jag inte låter mina egna upplevelser diktera den objektiva sanningen. Jag är medveten om att mina upplevelser inte behöver gå i linje med sanningen.
Mytomani däremot, det lider du av.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det var du själv som plockat fram mina över sex år gamla två uppfinningslistor och sedan matat in dem i din ChatGPT tillsammans med din egen lista på 16 manliga uppfinnare.
Eftersom du tog upp en gammal punktlista som jag har skrivit och då matade jag in ditt svar för att visa för dig att du har missat målet med flera kilometer.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Ditt påstående var faktiskt ”De mest framstående uppfinnarna är män”. Underförstått menar du endast uppfinnare i vår samtid. Inte Bell, Edison, Newton, Marconi, Babbage, Tesla och andra för längesen avsomnade uppfinnare.
Logiskt inkonsekvens. Varför bemötte du då mitt uttalande med historiska uppfinnare ifrån vår forntid om du verkligen tolkade det som ett uttalande rörande vår samtid? Nej juste, du ändrar dig som vanligt, vänder kappan efter vinden.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Kan du själv förklara med egna ord vad det beror på att det är en mycket mindre andel kvinnliga uppfinnare jämfört med män? Uppge källor.
Jag har ingen bevisbörda här. Ska vi fråga ChatGPT på nytt? Så kommer du se att du har fel igen.
Mitt uttalande kräver ingen förklaring vad det beror på. Det är att kräva av mig mer än vad mitt citat antyder.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Det är fascinerande hur du lyckas förvandla varje diskussion till en lång föreläsning i självbekräftande statistik, där du tycks tro att boken ”Statistics for Dummies”, citat från manosfärens bloggar och ett mejl till MI gör dig till nån slags kombination av Tino Sanandaji och Rain Man.
Är du uppretad över att du inte förstår dig på statistik? Det verkar så.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Hur många gånger ska jag upprepa för dig att jag aldrig har påstått att kön är en exakt orsak i varje löneskillnad. Bara att det finns ett tydligt mönster där kön spelar roll, precis som MI själva menar. Men visst, fortsätt gärna försöka ’debunka’ verkligheten.
MI drar inte slutsatsen att kön är en orsak till löneskillnad. Håll snattran nu med dina lögner eller avlägsna dig ifrån forumet din mytoman.